Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey, eftersom jeg senest har haft gang i et SCROG med 2 planter i mit skab, har jeg kigget lidt på det såkaldte "Monster Cropping", der er sikkert nogle er jer der kender til princippet.

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=115377

Lav en klon af et flot blomstrende skud, og gør så alt for at holde den i live imens den går tilbage til veggefasen under en 18 timers cyklus.

Formålet er at man får en ret så knaldet plante der laver så mange side skud at den nemt fylder et SCROG net ud, og så skal der ellers blomstres.

Fremgang
Udstyr: Klonings gel, Mini drivhus med varme (~300kr), grodan blokke.
2x 115w MaxGrow Dual Spectrum CFL (92% PAR ;)

BilledeBillede

Resultatet skulle gerne blive :
Billede

Lige nu står de sammen med en hel masse andre kloner og nogle hindu kush x low ryder jeg har lavet
Billede

Jeg vil gerne lige understrege fordelen ved maxgrow pærer:
Billede

Den bagerste samling planter har stået under en generic brand 300W dual spec
Den forreste under en 3 år gammel 115w dual spec maxgrow

Meget billigere i strøm, meget bedre for miljøet ^^

Moderator
Brugeravatar

Hvad er det for en sort du har monster croppet? Bladene ser lidt finurlige ud :).

Ellers et spændene projekt, det kunne også være rigtigt godt til moderplanter, til at få skudt en masse kloner afsted, samt at bredde moderen ud til senere brug. Kunne være fedt hvis du gav noget opdate på hvordan det går dem, jeg har læst guiden på et tidspunkt, men kunne være fedt med noget mere hands-on erfaring. :)

Bruger du to 115w cfl til dét rum i vegge? Grunden til at jeg spørger er at jeg selv havde overvejet én 115W CFL til nogenlunde samme størrelse moderskab, såvidt jeg kan bedømme.

Variere du højden af din CFL eller er den samme højde i vegge og blomst? For hvis ikke kan du få en del mere ud af lyset, ved at flytte den/m tætter på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Ellers et spændene projekt, det kunne også være rigtigt godt til moderplanter, til at få skudt en masse kloner afsted, samt at bredde moderen ud til senere brug. Kunne være fedt hvis du gav noget opdate på hvordan det går dem, jeg har læst guiden på et tidspunkt, men kunne være fedt med noget mere hands-on erfaring. :)

Lige præcis.
Jeg bruger selv monstercropping til at lave mødre med. Så har man en røvfuld kloner til at køre et SoG grow med uden problemer. Har kun gode erfaringer med så fyldige mødre.
Til næste grow anskaffer jeg mig også en 115W CFL, eller to, som jeg skal holde 2-3 mødre under. Det skal nok blive fint!

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Hvad er det for en sort du har monster croppet? Bladene ser lidt finurlige ud :).

Det er en "naturlig" process der forekommer når en klon i blomst tvinges tilbage til vegge. Kodiak viser det også i sin guide:

Billede

Kodiak skrev:
Once the clones have rooted properly and started growing again, they will put out single unserrated leaves at first but the normal leafs are soon to follow.

Jeg glæder mig meget til at følge med i det projekt her.
Metoden er meget spændende hvad angår kloner men bestemt også hvad angår blomstring og produktmængde.

Moderator
Brugeravatar

@Dingler
Ahh, i see, det havde jeg sku helt glemt igen, tak for det Dingler. :)

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Bruger du to 115w cfl til dét rum i vegge? Grunden til at jeg spørger er at jeg selv havde overvejet én 115W CFL til nogenlunde samme størrelse moderskab, såvidt jeg kan bedømme.

Variere du højden af din CFL eller er den samme højde i vegge og blomst? For hvis ikke kan du få en del mere ud af lyset, ved at flytte den/m tætter på.

Jeg varierer højden ;) en 115 dual spec er mere en nok til et moderskab.

Og et par updates:

BilledeBillede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]