Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hVA'SÅ! fandt endelig noget der kunne bruges...!!! Det her er en seriøs guide!! Nem at forstå og lige at gå til.. :joint:
>
Skriv endelig hvis der er nogle fejl el mangler som der skal rettes op på...
Og hvis i har mere el, fået anden information om emnet, så skriv gerne i tråden og det vil blive rettet snarest..
Vil snart smække nogle billeder op, som en del af min research om dette emne..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

>Det meste af viden stammer fra 420source.com< >Men som er skrevet af Soma< (Og rettet og oversat af MasterKush til dansk..)

Soma citer..
Oprettelse af Feminized frø er en kunst, der er et par forskellige metoder i anvendelse. Jeg har skrevet om nogle af mine forskellige metoder til at lave frø i de foregående High Times artikler. Jeg har brugt gibberellic syre, let stress, ph stress, og gødning stress at tvinge mine planter at gøre frø. Alle disse metoder er barske på planterne, og nogle som gibbrellic syre, der ikke er økologiske. I min søgen efter renere og mere jord-venlige måder at arbejde med cannabis anlæg, har jeg fundet en ny måde at lave Feminized frø på.

Artikel af Soma
------------------

Feminized frø opstår som følge af stress, end genetik. Alle cannabisplanter kan og vil lave mandlige blomster under stress. Visse stammer vil ha en højere PH, nogle andre en lavere. Nogle kan lide masser mad, nogle meget mindre. Der er en hel del variation i marihuana genetik, og du kan ikke behandle alle anlæg på samme måde.

Det tager mange høsten, før du virkelig komme til at kende en bestemt stamme. Ligesom at få mere at vide om menneskelige venner, tager det tid. Jeg er vokset stammer i et årti og er virkelig kommet til at kende hver eneste nuance af de forskellige planter udstillet. Jeg kan genkende dem fra afstand. Jeg må sige, at jeg får en masse hjælp fra mine venner, både ved frø og lære nye og bedre måder at arbejde med denne hellige plante.

Jeg op kaldte denne nye metode Rodelization efter en ven, der hjalp mig til at indse og gøre brug af denne måde til at skabe kvindelige frø. Efter at vokse afgrøde efter afgrøde af samme plante i de samme betingelser, bemærkede jeg, at hvis jeg blomstrede planterne 10-14 dage længere end sædvanligt, vil de udvikle mandlige bananer. En mandlig banan er en meget lille han blomst på en kvindelig marihuana plante, der er dannet på grund af stress. Normalt kan de ikke lave nogen form pollen tidligt nok til at lave frø, men til tider gør de. De har en indbygget sikkerheds faktor, så i tilfælde af afskære betingelser, kan anlægget sørge for, at arten fremmes.

For mig er en mandlig banan er en ganske smuk ting. Det har potentiale til at gøre alle frø kvindelige. Mange avlere derude har mandlige banan fobi. De ser en og har hjertebanken, de ønsker at skære ned på hele afgrøden eller i det mindste tage en pincet og plukke den lille gule nye enheder ud. Jeg kalder dem nødanordninger, fordi de opstår i perioder med stress.

I Rodelization metode, er den mandlige banan meget værdifuld. Efter at lade din kvindelige plante stå 10-14 dage længere end sædvanligt, hænge dem op til tørre, derefter forsigtigt tage dem ud tørrings linjerne og inspicere for bananer. Hver eneste banan bør fjernes og anbringes i en lille pose mærket meget præcist. Disse forseglede poser kan placeres i køleskabet i en til to måneder og stadig er potent.

Billede

(af MasterKush> personligt ville jeg lade dem blive i jorden indtil der er kommet Mandlige Bannan blomster på, Men HUSK at holde grundigt øje, hvis du formår det.. når den så er godt overmoden vil der komme et par, el mange flere hanblomster.. Derfor hvis du gider at holde øje) (Men husk nu også at passe på at den ikke dør ud og visner, blomsterne skal plukkes/fjernes før dette sker, promte<...)

I den anden fase skal du ha en afgrøde som er 2 uger inde i blomstring. Tag din forseglet pose med pollen ud af køleskabet, og gå til imprægnering af dit nye afgrøde af hunner. For at gøre dette, skal du først matche den kvindelige anlæg og pollen fra samme stamme i den foregående afgrøde. Luk alle blæsser. Tag derefter en meget fin pensel, dyp den så i posen af pollen, og male det på den kvindelige blomst. Gør dette til hver af de forskellige stamme du har vokse sammen. Jeg har gjort det med ti forskellige slags i samme rum med stor succes.

Jeg bruger den nederste blomster at lave frø, det forlader toppen af bud uden kerner til at ryge. Denne metode tager tid (to kulturer), men er helt økologisk og lader dig få en fantastisk kvalitet røg på samme tid, du laver din kvindelige frø. Hvis du er en af de avlere, der aldrig har dyrket frø af frygt for ikke at have noget godt at ryge, vil du elske denne metode.

Du kan også bruge selve pollen til at lave nye kvindelige krydsninger ved at krydse bestøvning. De ældre hunner med bananer kan bringes ind i lokalet med de yngre, u-bestøvet hunner, når de er tre uger inde i blomstring. Drej alle omløb fans på høj, og de små stumper af pollen vil flyve rundt i lokalet. Gør dette i flere dage. Seks til syv uger senere har du modne 100% kvindelige frø, ikke nær så mange som en mandlig anlæg ville gøre, men nok til at starte forfra et andet sted med det samme genetik.

Som en landbruger, der har været tvunget til at flytte sin genetik langt væk fra hvor de startede, ved jeg udmærket værdien af frø. Min ven Adam fra THSeeds i Amsterdam har et motto, som jeg elsker at låne disse dage: Drop frø ikke bomber.

:peace:

Senest rettet af MasterKush 11 nov 2009 00:18, rettet i alt 8 gange.

Medlem
Brugeravatar

Sikkert meget interessant, men kunne du ikke poste et link til den originale version? Det er simpelthen så belastende at skulle læse den slags computeroversættelse - meget af det giver slet ingen mening.
Tak:-)

Junior medlem

Har rettet den en del nu.. så den burde være til at læse.... :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Et link ville nu stadig være rart :D

Junior medlem

Værse'god de herrer..

http://www.420source.com/post/82

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter