Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Hej,

Er der nogen der kan fortælle mig hvor meget det lugter med indendørs grow?
Jeg har et ekstra rum i mit værksted. Kunne jeg eventuelt bruge det og så slippe for kulfilter? Der kommer stort set aldrig nogen i værkstedet som ligger mindst 50 meter fra den nærmeste nabo. Rummet i værkstedet er tæt og isoleret så der kan også sættes varme på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lugter så hamrende ekstremt meget at man tror det er løgn - når planterne går i blomst.
Mens de gror lugter de ikke af noget specielt, men så snart man sætter dem i blomst er der intet der kan holde lugten tilbage.

Om du kan bruge værkstedet må du selv vurdere - var jeg dig så ville jeg forsøge mig ad. Det lader til det ligger godt isoleret. Hvis ikke der kommer nogen folk af betydning burde det intet problem være, men regn stærkt med at du kan lugte det ude i værkstedet, selvom rummet er godt isoleret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lugter ikke ! DET DUFTER !.

Medlem

cake skrev:

Hø hø. Det kan du jo have ret i.

Duft eller lugt i værkstedet er ikke rigtig noget problem, da der som sagt sjældent kommer nogen der.

Medlem

Grower skrev:
cake skrev:

Hø hø. Det kan du jo have ret i.

Duft eller lugt i værkstedet er ikke rigtig noget problem, da der som sagt sjældent kommer nogen der.

Hvis dette er rigtigt, kan jeg ikke se noget problem i at dyrke det der, så se du bare at komme igang! glæd dig til dit eget skunk :) der findes som sagt næsten ikke noget bedre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Regn med at det kan lugtes 10-20 meter væk, hvis du har ventilation på (hvilket bliver nødvendigt).

Medlem

jim fear skrev:
Regn med at det kan lugtes 10-20 meter væk, hvis du har ventilation på (hvilket bliver nødvendigt).

hmm jeg syntes slet ikke mine lugter så slemt, jeg har 4 styk lowryder i et rum på 20 kvadrat meter og syntes kun man kan lugte dem lidt uden for døren når den er lukket? Men det er måske fordi det ikke er verdens største grow :)

edit; de står ca 1½ meter fra døren

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
jim fear skrev:

Ha! Jeg kan lugte skunk på mindst 100 meters afstand!

Men der er stor forskel på lugten/duften. Har haft planter der stank of kattepis, nogle der duftede ganske fantastisk, og igen nogle som stor set ikke lugtede af noget som helst.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Akira_Dk3 skrev:
jim fear skrev:

hmm jeg syntes slet ikke mine lugter så slemt, jeg har 4 styk lowryder i et rum på 20 kvadrat meter og syntes kun man kan lugte dem lidt uden for døren når den er lukket? Men det er måske fordi det ikke er verdens største grow :)

edit; de står ca 1½ meter fra døren

Nu er 4 lowryder jo heller ikke det helt vilde... Er de i blomst endnu? 20 planter på 3 uger formåede at lugte gennem døren til mit værelse og ud i vores køkken inden jeg fik kulfilter på, og de er ikke engang i blomst.

Jeg baserer min erfaring på udendørs grows jeg har været i nærheden af med flere store planter... Hvis vindretningen er rigtig kan man sgu nok godt lugte dem 50 meter.

Medlem

Bubber skrev:
jim fear skrev:

Ha! Jeg kan lugte skunk på mindst 100 meters afstand!

Men der er stor forskel på lugten/duften. Har haft planter der stank of kattepis, nogle der duftede ganske fantastisk, og igen nogle som stor set ikke lugtede af noget som helst.

Nu er det heldigvis sådan, at jeg har (han)katte. Så en lugt af kattepis vil forhåbenlig ikke vække mistanke. Har dog endnu ikke haft planter der lugter af kattepis - og tro mig - jeg ved hvordan det lugter...
- Gad vide hvordan 'kattepis' skunk smager.....

Mine planter i år har ikke lugtet så meget (har dog ikke selv verdens skarpeste lugtesans, da nogle tynde blodårer i næsen blev brændt væk da jeg var noget yngre), men efter høst (og tørring) lugtede det i hele huset da jeg sorterede skudene. Nogle af mine venner der lugter bedre (hø hø), siger de stadig kan lugte det indenfor her en uge efter! (Jeg lufter ud hver dag).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:
Nu er 4 lowryder jo heller ikke det helt vilde... Er de i blomst endnu? 20 planter på 3 uger formåede at lugte gennem døren til mit værelse og ud i vores køkken inden jeg fik kulfilter på, og de er ikke engang i blomst.

Ja præcis. 4 Lowrydere lugter ikke af rigtig af noget, medmindre man stikker næsen helt ned i dem.
Ikke i forhold til hvad skunk eksempelvis kan gøre. Og nej, det dufter ikke, det lugter virkelig.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Grower skrev:
Bubber skrev:
jim fear skrev:
- Gad vide hvordan 'kattepis' skunk smager.....

Det smager ikke af kattepis. Faktisk var det rigtig god og meget potet røg. Kan det passe det var BBQ? Hvad siger i andre, der har den sort? Min hukommelse fejler åbenbart.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes nu ikke BBQ lugter af kattepis :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg kan tilføje, at jeg med Skunk#1 og pt. Pure Power Plants ikke har nogen problemer med lugten. Jeg lever og sover i samme rum som planterne, og har intet kulfilter, blæs eller noget, og det er sgu ikke fordi det er helt slemt med lugt/duft overhovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sgu da fordi dine vinduer altid er åbne, mand. Luftudskiftningen ved dig er jo helt vild!
Der er en grund til vi andre sidder med jakker og halstørklæder på når vi besøger dig :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Bevares, men nu er de jo altså i blomst nu, og vinduerne er lukkede døgnet rundt. Det var jo pludselig som om jeg blev skide syg, husker du nok :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe ja. Men hvad, enten vælger du bare sorter der ikke afgiver så fandens meget lugt, eller også har du bare en bedre luftudskiftning end de fleste. For herhjemme er mine planter ikke engang gået i blomst endnu og de er begyndt at lugte kraftigt af plante. Det er meget tydeligt når man kommer ind.
Burde snart få tilsluttet mit kulfilter...

Medlem

Er der nogen der har erfaring med at bruge den type kulfilter der passer til de mere avancerede kattebakker? 2 stk. koster omkring 30,- og holder hver i ca. 3 mnd.?

Hvis de kan tage lugten af kattepis, kan de val også tage lugten af planter i blomst...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De er alt, alt, alt for små til at bearbejde den mængde luft/lugt et seriøst grow afgiver.

Medlem

Ariaji skrev:
Hehe ja. Men hvad, enten vælger du bare sorter der ikke afgiver så fandens meget lugt, eller også har du bare en bedre luftudskiftning end de fleste. For herhjemme er mine planter ikke engang gået i blomst endnu og de er begyndt at lugte kraftigt af plante. Det er meget tydeligt når man kommer ind.
Burde snart få tilsluttet mit kulfilter...

For grineren ariaji..
Du himler op om det kulfilter hver gang nogen spørger om lugt, og om hvor nødvendigt det er for at undgå lugte og med kulgranulater og hvad ved jeg, også har du ikke engang fået dit eget på endnu :lol:

Ikke noget ondt ment eller noget, og det nok bare fordi jeg har en god gang tømmermænd, men det svar her fik mig næsten i latterkrampe med bagtanke om hvad jeg har læst dig skrive om det stakkels kulfilter...

Få det nu sat på :lol:
:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]