Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey, nu i min søgen på et par gode 600w pærer til vege og blomst er jeg stødt på "dual-spectrum" pæren.

Citat:
The new Sunmaster Dual Spectrum lamp is said to be a new, scientifically-developed lamp developed to deliver exactly the right light frequency to your plants at the crucial stages in their flowering.
This lamp is called Dual Spectrum, but we, to be honest, are a little bit irritated, because it's a total flowering-lamp.

så hvad betyder det ? betydet at den ene pære er lige så god som 1 af hver salgt til de forskellige stadier, eller hvordan ?

Pæren jeg taler om hedder "Sunmaster Dual Spectrum, High Pressure Sodium lamp, 600W"

vil gerne bede om at folk kommer med kvalificerede svar, orker ikke " det tror jeg ik på " da jeg ikke rigtig kan bruge sådan nogle udsagn til meget.

tak på forhånd :)

Moderator
Brugeravatar

Din kilde siger jo selv at det egentlig er en blomstringspærer. HPS kan jo som bekendt bruges til både veggetation og blomstring, så vidt jeg kan se, er det bare det der er forsøgt at tydeliggøres.
Jeg er kun før stødt på dual spektrum lamper, når der tales om CFL lamper, så er der en side til hver, så lampen blot kan vendes, når der skiftes fra vegge til blomstring. I praksis betyder det, groft sagt, 50% spildstrøm da CFL'en bruger halvdelen af strømmen på at levere et spektrum, som planten i langt mindre grad har brug for.

Men HPS'en dér, er helt sikker ikke lige så effektiv, som hvis du købte en 600W MH-pærer (til vegge), og en 600W HPS (til blomstring)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men man vil dog stadig komme ufatteligt langt. HPS er ganske udemærket hvis man ikke også har råd til en MH!
Men ja, BisMann har ramt hovedet på sømmet. Der står jo selv det er en high pressure sodium lampe, så der burde ikke være nogen tvivl om hvilket spektrum den kører i :)

Det står der jo også i det du selv citerede: but we, to be honest, are a little bit irritated, because it's a total flowering-lamp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]