Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg er så småt begyndt at starte et clone grow op, Problemet ligger i jeg har 4 frø til spiring.
Men hvor står er chancen for det bliver til herma hvis jeg finder ud af om det er hanner eller hunner også skifter jeg til 18/4 igen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=115377

Medlem

Ariaji skrev:
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=115377

Tak for guiden, men det er ikke helt hvad jeg leder efter, den besvare ikke mit spørgsmål.

Der er godt nok den der Monster Cropping, men det er ikke det jeg er ude efter.. :wink:

Jeg ville bare gerne vide om det er for farligt at re vegge moder planten?

edit; undskyld jeg formulerede mig forkert i øverste besked.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Idéen med mit link var at du lod de fire kloner vokse op, satte dem i blomst, fik bestemt køn, sorteret hanner fra, vokset mødrene lidt store i det (så du kan ta' kloner), ta' kloner og lad dem revegge og vokse sig store.

At stresse en hel plante der er i blomst tilbage til veg, kan godt være ret risikabelt. Den bedste metode jeg kan foreslå, er den jeg lige har beskrevet.
Ta' en god bunke kloner af de blomstrende kloner du har. Så får du nogle lækre, store planter.

Medlem

Ariaji skrev:
Idéen med mit link var at du lod de fire kloner vokse op, satte dem i blomst, fik bestemt køn, sorteret hanner fra, vokset mødrene lidt store i det (så du kan ta' kloner), ta' kloner og lad dem revegge og vokse sig store.

At stresse en hel plante der er i blomst tilbage til veg, kan godt være ret risikabelt. Den bedste metode jeg kan foreslå, er den jeg lige har beskrevet.
Ta' en god bunke kloner af de blomstrende kloner du har. Så får du nogle lækre, store planter.

Problemet ligger i at jeg køre micro grow og gerne vil køre SOG :) (ligesom dr bud, hvis du har set hans tråde)

Så et andet spørgsmål; Hvad er det letteste og hurtigste at gøre for mig for at finde ud af køn?
Har tænkt lidt på at toppe alle planterne når de har fået 3 sæt blade, der efter tager jeg 1 klon fra hver plante (hvis det overhovedt er muligt så hurtigt) og sætter dem i blomst med det samme for at køns bestemme dem og smide hannerne ud? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den måde jeg foreslog dig er og muligvis den hurtigste - ikke mindst fordi du får nogle planter der er særdeles velegnede til SOG.

Medlem

Ariaji skrev:
Den måde jeg foreslog dig er og muligvis den hurtigste - ikke mindst fordi du får nogle planter der er særdeles velegnede til SOG.

aha, tror jeg misforstod dit post.

Skal jeg så bare køre 12/12 fra start med mine 4 frø?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har to forslag til dig.

1: Du kører 12/12 fra frø af (eller giver lige et par ugers veg først), sorterer hannerne fra og tager stiklinger fra mødrene når de har nået en ganske fin størrelse. De stiklinger kan du så bruge til at lave en ekstrem SOG med, jvf. linket.

2: Du kører 1 måneds veg så der bliver dannet 2-4 bladsæt. Så topper du planterne og bruger de topskud som stiklinger for at bestemme køn på dine planter. Sorter de oprindelige hanner fra og lad mødrene vegge videre. Så kan du smide dem i blomst når de har nået en fin størrelse og derefter tage en masse potentielle SOG-stiklinger.

Men jeg vil nu foreslå dig at læse linket igennem igen - alt sammen. Så burde du have forstået processen nok til at kunne gøre det der virker bedst for dig.

Medlem

Ariaji skrev:
1: Du kører 12/12 fra frø af (eller giver lige et par ugers veg først), sorterer hannerne fra og tager stiklinger fra mødrene når de har nået en ganske fin størrelse. De stiklinger kan du så bruge til at lave en ekstrem SOG med, jvf. linket.

Okey jeg vil læse den igennem imorgen, men et sidste spørgsmål.

Hvis jeg gør denne metode, skal jeg så ikke re vegge hunnerne?
Du skriver bare jeg skal køre 12/12 men ikke noget som helst med at re vegge, dvs du mener jeg skal smide min moder plante ud efter jeg har taget stilkninger?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis du har et separat rum der kører 18/6 så har du jo intet at miste ved at revegge hende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Akira_Dk3 skrev:
Okey jeg vil læse den igennem imorgen, men et sidste spørgsmål.

Hvis jeg gør denne metode, skal jeg så ikke re vegge hunnerne?
Du skriver bare jeg skal køre 12/12 men ikke noget som helst med at re vegge, dvs du mener jeg skal smide min moder plante ud efter jeg har taget stilkninger?

Nej, du skal kun koncentrere dig om de blomstrende stiklinger. Hvis du ripper mødrene for skud kan du jo få pænt mange planter ud af de stiklinger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ariaji > mener du at han skal lade stiklingerne slå rødder under 12/12?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah, nej nej. Stiklingerne fra den blomstrende plante skal self. slå rødder under 18/6 for at få dem til at revegge.
12/12 var til moderplanterne fra frø. Når stiklingerne tages bliver der kørt 18/6 som normalt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ah... Jeg har prøvet at finde ud af hvordan en stikling vil opføre sig hvis den bliver taget og sat direkte under 12/12 (da jeg ikke har et skab til stiklinger/moderplanter endnu) og mit skab ellers kører 12/12 fra frø. Tror jeg vil gøre forsøget med et par stykker.

Medlem

Okey tak for hjælpen, det man lærer bedst af er vel selv at prøve :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jim Fear: Desværre ikke lige noget jeg har fiflet med. Tror du ikke det vil vold-stresse de stakkels stiklinger? Jeg mener, de kommer fra blomst, bliver tvunget tilbage i veg for at lave rødder og så snart de har noget der mindre om rødder og begynder at køre som normalt, så bliver de tvunget tilbage i blomst igen.
Har ingen idé om udfaldet er positivt eller negativt, men de må reagere på en voldsom måde.

Akira: Ja præcis! Så det er sgu bare med at komme i gang og prøve et par teorier af =)

Medlem

Kun 2 frø er spiret ud af 8 frø på 8 dage.... det er virkelig for dårligt, det er legend seeds moutian mix :/
Jeg har nogle frø som min far siger er rigtigt gode, men jeg tør ikke bruge dem da jeg ikke aner hvilke gener det er..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor tør du ikke det?
Hvis din far siger de er gode, så er det da bare med at få dem groet!

Hvordan spirer du frø?
Det kan sagtens ta' over 10 dage... Især hvis man bruger papirmetoden.

Jeg bruger altid et glas vand. Det virker rigtig godt hos mig.

Medlem

Ariaji skrev:
Hvorfor tør du ikke det?
Hvis din far siger de er gode, så er det da bare med at få dem groet!

Hvordan spirer du frø?
Det kan sagtens ta' over 10 dage... Især hvis man bruger papirmetoden.

Jeg bruger altid et glas vand. Det virker rigtig godt hos mig.

Tror lige jeg vil forhøre mig hvad det er for nogle, evt. købe nogle femi frø så jeg ikke behøves at revegge.

Brugte papir og det plejer at tage 1-2 dage for mig, men smed dem ud ... rigtig træls...

Medlem

Så er jeg oppe at køre igen :) Mine 2 frø er kommet op af jorden!

også hapsede jeg lige et lille skud af en Hazegum som bliver brugt til Monster Cropping O_O

håber den bliver til noget :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]