Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens

Jeg er en glad ryger, jeg nyder at ryge og jeg går op idet, jeg har kraftige holdninger inden for brugen af Cannabisplanten og jeg går også meget op i at det er så lidt usundt som muligt når man ryger

men here we go jeg ahr besluttet at bygge mit eget ” gro box/ gro skab/ gro sted”

Det gør jeg fordi jeg ikke vil støtte Hverken rockerne eller Indvandre banderne ved at købe røg hos deres pushere

Jeg er studerende så jeg får udeboende su og har et bi-job ved siden af, Alle de lamper og pære ejg bruger er cfl'er

regel 1: Alt udstyr skal skaffes gratis eller fås osv. ingen udstyr Må købes. Med undtagelse af gødning og ting som er umulige at skaffe gratis

Det jeg har i forvejen er her:

Massere af fatninger til cfl
Tape
Potter
Bestøver
Ledninger

Det her har jeg ikke:
Frø
sted at gro
2 Kraftige cpu blæsere til at suge varmen ud
3 cpu blæsere til at puste luft ind
muld
gødning
mineraler
Cfl pære

Jeg er ret godt sat ind i hvordan det fungere ang. bygning af skabet jeg ved godt cfl lys ikke er det bedste der findes. Men ejg har tænkt mig at bruge rigeligt med lys da jeg ikke betaler strøm :)

Når men planen er her at jeg så vil poste beskeder hverdag eller i det mindste hver anden dag men hvordan det går, i henhold til at skaffe de nødvendige ting i kan samtidig komme med gode råd,
og forslag til at skaffe diverse ting,

Bare rolig jeg ved at listen med ting jeg ikke har er stor men bare rolig jeg har snart selve skabet og er i gang med at fixe pære, så det her bliver en slags LOG over hvordan man helt uden de store økonomiske kvaler kan lave en gro box håber i forstår hvad der står og ikek tager jer af manglende punktummer og kommaer Jeg er ordblind og glemmer at sætte dem ind

…....................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, men til de stivstikker det betyder noget for så er her nogle punktummer og kommaer du kan bruge hver gang du ser der mangler 1 :D:D

Vil i vide mere kan i bare spørge

RESUMÈ
Jeg vil poste hverdag om hvordan indsamlingen og produktionen af ”The grow box”
Jeg vil poste billeder hver gang der sker noget nyt
Jeg vil fortsat poste efter boxen er færdig her efter vil jeg poster hver anden dag med billeder osv. om hvordan det går med planterne

Derfor håber jeg på det her bliver en sticky så der er mange ældre brugere der for set den og lagt en kometar eller 2

Er der noget jeg ahr glemt så bare spørg

Junior medlem

Geografisk sted: odense
spændende! glæder mig til at følge med! er altid spændende med low budget grow. har selv haft gang i et men det er blevet en smule opdateret, så low budget er det ikke mere lol.

fuck komma og punktum :rocking:

Junior medlem

Der vil komme en update i løbet af idag :D

Junior medlem

Nå så er jeg back med den første update

her er hvad der er sket siden sidst

skaffet frø – (tak du ved hvem du er :D)
skaffet en masse dåser til at lave reflektore af
skaffet en ”Phillips Master PL Eletronics 27w/827 (230-240v 50-60Hz)
Få lokaliseret en del flere pære :D

tjaa jeg er stadig i gang med indsamlingen af de forskellige dele

folk er stadig velkommen til at spørge komme med tips og kemtere :D

jeg har et spørgsmål dog ”Phillips Master PL Eletronics 27w/827 (230-240v 50-60Hz) er denne pære kraftig nok altså ejg ved godt det ikke er en hid lampe men. Det er hvad jeg har tilgængeld har jeg ubegrænset mængder af disse phillips pære :D

nå men good weed out there :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Den er kraftig nok til at holde din plante i live, men dit udbytte vil næppe blive særlig stort... En enkelt pære er heller ikke nok.

Du skriver at du ikke betaler strøm, er det fordi du bor på kollegie?

Cannabis lugter meget kraftigt når det blomstrer, så du bliver nødt til at have et kulfilter for at der ikke skal slippe lugt ud, medmindre du bor et sted hvor andre mennesker ikke vil komme i nærheden af dit grow. Det kan nemt lugtes igennem en dør eller 2, jeg kom selv hjem til et køkken der stank af skunk igår... Ikke så smart da jeg deler køkken med andre. Var dog den første der kom hjem, så jeg skyndte mig at montere mit carbonfilter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt enig med Jim Fear.
Du får uden tvivl brug for et aktivt kulfilter. Og dem får man ikke lige fat i gratis. Og det eneste der er kraftigt nok til at suge igennem sådan noget er kanalventilatorer (pc-blæsere duer IKKE - de virker fint som udsugning uden et filter, men ikke igennem et filter!). Planterne lugter ekstremt og det vil være umuligt for dig at skjule. Især på et kollegie.

Dit projekt lyder super og det er hyggeligt at se folk finde en billig løsning der virker for dem. Men sæt ikke næsen for højt op efter et godt udbytte... Der er en grund til at vi anbefaler ordentligt udstyr til folk der prøver at blive selvforsynende.

Desuden - hvis du vil gro med sådan en type pærer (for som jeg kan forstå nægter du at købe pærer der rent faktisk er beregnet til at gro med?) så bør du overveje et ScrOG grow. De er meget velegnede til svage lyskilder...

Junior medlem

det er bestemt ikke fordi jeg nægter nej det er derimod fordi jeg ikke har råd

når men
1. jeg har sat mig ind i det her jeg er klar over der skal mere til en 1 pære
2. jeg er også kalr over der skal kulfilter til og jeg skal nok få fikset en motor der er kraftig nok
3. det jeg spurgte om var Selvom jeg smider lad os sige 10 af de pære der til en plante vil det være nok
4. ja ejg bor på kolegie :D

Jeg vil med glæde købe det rigtige udstyr men jeg er nød til at gøre det på den her måde
da mid budget ligger på 2200 kroner om måneden efter jeg ahr betalt regninger osv.
ud af de 2200 går der 900 om måneden til medicin som der ikke er tilskud til :(
såeee ikke meget likviditet jeg har at rykke rundt med :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Gødning kan du få ganske gratis. Tag en hel masse brændenælder og mas dem godt sammen i en spand. Fyld spanden med vand indtil brændenælderne er dækket og lad den stå med låg på et par uger, og voila, du har fremragende gratis og tilligemed økologisk gødning. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der findes en del guides online i at lave et kulfilter selv, du kan få aktivt kul ret billigt ved akvarieforhandlere fx. Men det kan næsten ikke betale sig synes jeg, flere tyske forhandlere sælger kulfiltre fra omkring 25 euro. Mit filter er et AKF Eco 160cbm/h 100mm og det fungerer upåklageligt indtil videre.

Ariaji > min PC-blæser trækker altså fint igennem et kulfilter... Det er følgende model;
SilenX Ixtrema Pro 120 x 25mm 14BA 72CFM Fan

Den skaber et okay undertryk i skabet, kan jeg mærke ved mit luftindtag. Har dog overvejet at seriekoble den med en mere, hvis jeg får problemer med temperaturen, ligger i den høje ende nu desværre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
PC blæsere kan godt være fine nok, specielt Sunon 120mm som flytter ca. 4 gange mere luft end en højeffektiv 80mm blæser. Men den larmer også lidt. Ellers er jim fears idé med at seriekoble dem også en god idé selvom det støjer en smule mere.

Hmm læg 100 til side i denne måned og næste, brug små CFL's indtil da og køb så en større CFL til E40 fatning. Hvis du køber en pære til blomst (rød, 2100K) behøver du den ikke lige nu, men du vil blive meget mere tilfreds med resultatet i sidste ende.

Held og lykke med projektet, mit første indegrow blev klaret for 270 kroner alt incl. med lidt opfindsomhed. Eneste jeg købte var CFL'en og en E40 fatning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fedt nok det virker ved lidt mindre filtre, jeg har bare ikke haft succes med pc-blæsere og kulfilter (300m3/t) da lufttrykket simpelthen ikke er stort nok. Det kan godt være gode pc-blæsere kan flytte meget luft, men selve luftrykket er ekstremt lavt, og er filteret for stort kan de simpelthen ikke trække luften igennem filteret. Når ikke styrken er til det, så er mængden underordnet.
Givet, man kan da godt få det til at virke lidt... Men så begynder temperaturen altså også at blive betragteligt sværre at styre.
Jeg tror dog godt at 2x2 parallel- og seriekoblede 120mm blæsere ville kunne gøre lidt ved det. Men stadigvæk langt fra optimalt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Serielkobling øger trykket, hvor parallelkobling øger luftmængden der flyttes pr tid... Sidst jeg var i Århus PC lager havde de tilbud på nogen AMD blæsere til 50 kr, måske det var noget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:
Serielkobling øger trykket, hvor parallelkobling øger luftmængden der flyttes pr tid...

Yeah - også det jeg prøvede at forklare med min "2x2 parallel- og seriekoblede blæsere"-sætning.

Junior medlem

Hey dudes jeg har nogle dårlige nyheder

Jeg har fået AIDS ARRRRRRRR

som den fantastiske christian fuhlendorff siger sig altid noget der er være en det der er sket først så lyder det ikke så slemt :D

jeg joker jeg joker, den dårlige nyhed er at mit net fucker så jeg vil sku nok ikke kunne opdatere dagligt ind til på fredag
jeg vil dog stadig lave updates i word og så poste dem når jeg kan :D billeder og nok også en smokers video kommer op nå men hav enn herlig uge folkens:D

Junior medlem

okay

1: der er åbent bart problemer med at skaffe dåser til reflektere :(
2: regner med at andskaffe 4-5 flere i wekkenden :D
3: mit nye net bliver sendt idag :D
4: er staidg i tvivl ang de pære der :d

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1. køb en sixpack
4. læs hvilket spektrum (kelvin) lampen er i, sammenlign med en lysguide (der ligger flere på nettet)

Junior medlem

oki

1. jeg drikker hverken øl eller sodavand :D
2. jeg har tjekket de lys guides der er og der står at en plante skal bruge en del lumen og forskellige spectrum
3. jeg har adgang til begge spectrums altså blue and white og red and orange. det er ikke et problem
4. handler det så ikke bare om at trykke en masse cfls op så der kommer nok lumens ud og så skrifte mellem spectrums alt efter vækst/og blomster periode??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1. så hæld det ud. Der er da ingen der siger du SKAL drikke en sixpack.
2. Ok.
3. Har du adgang til pærer med de korrekte kelvingrader, eller bare pærer med de to forskellige farvenavne?
4. I essensen jo. Desto flere sparepærer du sætter op, desto bedre. Du får brug for en kæmpe røvfuld af dem, for at skabe gang nok i de små planter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
det ikk for at være en lyseslukker, men hold kæft du stiller mange spørgsmål... !!! :)

hver gang jeg logger ind, så har du præsteret at stille 2 nye spørgsmål, og det er tilogmed omkring ting du BURDE vide iogmed at du rent faktisk kom PÅ tanken om at dyrke hamp.

læs dcf guiden..
se på youtube hvordan andre gør / få gode ideer..
køb hamppdyrkerens håndsbog..

så vil du spare dig selv, men også andre for en masse nemme hjerneblødninger ;)

og jo.. det siger jo sig selv.. hvis en plante har brug for lys.. så giv den noget lys.. hvis guiden siger at det skal være med forskelligt spectrum.. så giv den forskelligt spectrum.. :)

det skal ikke gøres sværer end det er ;)

siger ikke man ikk skal have lov at spørge.. siger bare.. prøv idetmindste at søge informationen på egen hånd, før du poster 10 nye posts om jord og gødning, som jeg kan regne ud blir dit næste projekt.. og så kommer der også valg af frø.. udsugning.. pottestørrelse.. vanding.. mm..

alt sammen får du at vide i samtlige growguides der er derude..

Jeg kan anbefale at du ser følgende:

Jorge cervantes ultimate grow dvd
Jorge cervantes ultimate grow dvd 2

ready-set-grow

grow with mr. green

disse kan ses på youtube. God fornøjelse. :)

Medlem

Det kan også anbefales at tage et kig på ICMAG, jeg har virkelig også lært meget der.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]