Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

skal man bruge en veg pære det første stykke tid eller er det nok med at køre med bloom pære hele vejen igennem?
og hvis jeg skal bruge veg pære det første stykke tid, hvor længe er det så?

og er der ikke nogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave sit eget kulfilter, da de links der er til dcf er blevet ugyldige (mit gro rum er 80x60x180)

Som det er lige nu har jeg lavet en jordblanding på 50% pottemuld 25% legasten og 25% sand (sandet har godt nok været brugt til krybdyr før, så der er lidt afføring fra dem i det) og i det jeg har et lag på 5 cm legasten i bunden er det så nødvendigt med drænhuller og har det nogen negativ betydning at der er noget af deres afføring med i sandblandingen?

jeg regner med at prøve mig frem med royal queen - royal automatic
nogen der har erfaring med denne plante i forvejen og da planten bliver 60-90cm hvor kraftig en blæser skal jeg så bruge?

håber i kan svare på de fleste af spørgsmålene og på forhånd tak og fedt forum i har jer her :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan nøjes med en bloom-pære hele vejen igennem ved auto-blomstrende planter. Omend resultatet bliver en smule bedre hvis du kører med en veg-pære de første par uger. Men ikke en nødvendighed.
Hvis det er en HPS så er det sgu næsten underordnet, men ved CFL kan der ses en lille forskel.

Ang. kulfilteret er det sgu næsten lige så billigt (nogle gange billigere) at købe et færdiglavet industrifilter. Medmindre du har en butik i nærheden der sælger aktiv kulgranulat.
Hvordan det laves må en anden forklare, for det har jeg ikke lige tid eller lyst til at beskrive lige nu :)

Ang. drænhuller så ville det nok være en god idé... Du lyder til at være begynder, så jeg tvivler på du kender den præcise mængde vand en plante skal have i løbet af sin livstid, plus hvor ofte :)
Der er alt for stor risiko for overvanding uden drænhuller.
Jeg ved ikke hvad de krybdyrs afføring består af, men det går vel nok.

Hvad mener du med blæser? Til at blæse på planten eller til at suge luft ud?
Jeg går ud fra du mener til at blæse på planten... Umiddelbart har du ikke behov for nogen. Men ellers er en lille ventilator, der bare får bladene til at blafre lidt, rigeligt.
Royal Queen har generelt gode gener. Så jeg ved ikke lige hvad du ellers vil have at vide? Du kan jo læse alt om planten fra Royal Queen selv...

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Kan man eventuelt bruge denne i hele fasen? Nogen erfaringer...?

Sonlight Agro 600W. 90.000 Lumen, 30.000 timers levetid(!)
Til veg. og blomstringsfase ifølge producent. Dækker 2,1 m2

Billede

Moderator
Brugeravatar

Ja, det er jo en HPS.

Medlem
Brugeravatar

Tak for de gode svar, hjalp mig en del :)

jo er en begynder, så der er blevet lavet drænhuller nu, frøene begyndte at spire igår så de er blevet plantet og det køre bare der ud af. jeg har anskaffet mig en 2100k bloom pære (ud over den gro pære jeg har) da det er clf jeg bruger og skal snart have anskaffet mig en lille blæser der indtil så stammen bliver det tykkere.

glæder mig til der stikker en lille kim plante frem :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]