Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

jeg har taget stiklinger og sat dem i blomst for at kønsbesteme mine planter kan jeg sætte dem tilbage i vækst igen :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, det kan du som sådan godt. Men hvorfor i alverden det?
Det stresser planten ufatteligt meget, vil få den til at gå i stå et stykke tid, samt du kan risikere at skabe en hermafrodit.

Man kan godt tvinge blomstrende planter tilbage til vækst, men det frarådes...

Men bumbum... Nu skal jeg lige forstå om det er dine stiklinger eller dine moderplanter du satte i blomst for at kønsbestemme?

Junior medlem
Brugeravatar

det er mine stiklinger så jeg ikke skal bruge krudt på hanplanterne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alright, det er ligesom bare ikke det der er idéen med at ta' stiklinger :)
Stiklinger tager man fra en moderplante som man allerede har defineret som værende en hun. Så slipper man nemlig for bøvl med hanner og de kan vokse frit uden problemer.
Kan godt være du ikke skal bøvle med hanner nu, men nu skal du i stedet bøvle med tilbagesat vækst og måske endda hermafroditter hvis du er rigtig uheldig.

Men prøv dig frem med dine blomstrende stiklinger, du har jo sikkert ikke mulighed for meget andet alligevel. Hvis de ikke har stået i blomst for længe, kan det være du er heldig og slippe uden de store problemer.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er jeg klar over, men det er også bare lige for at se om jeg bruge dem jeg aligevel har lavet. 8)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis de har rødder, så lad dem blomstre færdigt. Medmindre du bruger en formue i lys på dem. I såfald så smid dem ud.

Har du tænkt dig at blomstre dine moderplanter eller beholde dem og tage cloner?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

@Ariaji
Det er måske ikke hovedformålet, men det er da mega praktisk, og det er der mange der bruger stiklinger til.

@Krede
Kunne forestille mig du ikke har en desideret blomstringslampe med kit, ved siden af dit normale grow, så sæt dem da bare ind til vegge igen med de andre. Hvis ikke andet, så for erfarringen skyld, hæv dem evt. så de har toppen i samme højde som de andre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
@Ariaji
Det er måske ikke hovedformålet, men det er da mega praktisk, og det er der mange der bruger stiklinger til.

Ja, jeg kom også senere til at tænke på, at det da kunne være ret smart at ta' en enkelt stiklinge fra hver plante, sætte dem i blomst og tjekke kønnet.
Så har man jo fået tjekket kønnene på sine mødre, uden at stresse dem unødvendigt... Men jeg ville dog nok smide de stiklinger ud bagefter, i stedet for at bøvle med stressede, blomstrende, daggamle stiklinger.

Junior medlem
Brugeravatar

@BisMann ja men jeg tager de stiklinger jeg skal bruge inden jeg blomster dem, sådan bliver jeg ved så der altid er nogle klar til blomstring

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]