Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 13:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Homegrow #2
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Behind The Plants
Dette er nu min anden gang jeg prøver det her helt selv og på egen hånd, første gang var bare med 4 lysstofrør og så med noget gødning og vand, og det blev sku ret skod, selvom planterne i sig selv var pæne nok ..
Men den her gang går jeg meget grundigere til værks og har et meget større kapital og 35 feminiserede white widow frø ..
har alt den plads der skal til, og har sat 15 af frøene til spiring, men skal hente mine pære idag, men ved ikke helt hvilke jeg skal tage?:(
kunne i ikke lige komme med et par forslag til nogle growpære?

ps. er helt ny herinde, faktisk tilmeldt idag, så håber i vil hjælpe lidt

Junior medlem
Brugeravatar

skal bruge en pære, der kan bruges til forholdsvis begge faser, hvis de ellers laves:)

Junior medlem
Brugeravatar

vær da lidt aktive ffs..

Medlem

Utroligt at du kommer med den attitude bare fordi du ikke får svar.

Endnu mere utroligt at du forventer at folk svarer på denne tid af dagen - mange er på arbejde og har ærinder på dette tidspunkt af dagen. I virkeligheden er det din egen fejl at du ikke skrev indlægget i går til middag, så var der måske en chance.

http://www.dcfonline.dk/cf - der er en lang guide og en miniguide vedr. lys. Læs den.

Moderator
Brugeravatar

HPS kan bruges til både vegge og blomstring, dog bedst til blomstring, hvis hps, så køb en ballast der kan tage både hps og mh pærer, så kan du købe en mh pærer der er noget bedre til vegge perioden. Imo. "kræver" HPS over 250W en kanalventilator.

Ellers kan jeg også anbefale CFL og PLL/T5 lysstofrør. Her skal bruges omkring 2700K til blomstring, 6400K til veggetation.

Hvor stor en pærer du skal bruger, afhænger hovedsagligt af hvor stort et areal du vil lyse op med planter, hvilken lysteknologi og hvor mange penge du vil bruge på det.

Velkommen til, men prøv at være lidt mere toldmodig, eller/og søge på dit emne. :)

Junior medlem
Brugeravatar

undskyld jeg ikke lige fik skrevet så meget efter mit brokkeri igår (sorry)
men har nu bestilt 5x phillips 400watt's grow/bloom pærer, samt 5x aeroreflectors, 2x ballats 1 til fremtidig førstørrelse af projektet, en fandens masse mylar. og 35 20x20x27 potter.. så nu er jeg meget snart godt igang :)

Junior medlem
Brugeravatar

Har lige fået løn idag, og overvejer igenigen at udvidde projektet med nogle L.E.D gro pærer... har lavet lidt research og kigget på flere lamper, og er noget frem til at de er pisse dyre egnetlig!!
men er der nogle der har erfaringer med led grows og den bedste måde at bruge dem på?:D
Regner med at købe 2stk ala 5k ea:)
men ville lige høre om der var nogle der havde erfaringer med dem først?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg dyrker med LED, og jeg kan sige at det rigtig godt, og det sparer mig for rigtig meget strøm, det endste problem er at LED pærer er meget dyre. men man har sparet pengene hjem efter 1-1,5 år.
hvis du har tænkt dig at købe LED, så køb de rigtige, for ellers er det spild af penge.

Junior medlem
Brugeravatar

ENDELIG! Nu kom alt mit grej hjem, frøene lagt til at spire, og skal så have sat basen op i min hims derhjemme, den er ca2x2x2, så der skulle være rige med plads til de første tyve styks ...
hár 30 potter 20x20x27 håber på det er stort nok til hele forløbet..
Men!? nogen der kan anbefale en god jordblanding?:)

Medlem
Brugeravatar

http://dcfonline.dk/cf/udstyr.htm

Junior medlem
Brugeravatar

hmm .. så længe pH værdien er omkring neutral, dvs 6.2-7.8 og mit jord er godt luftigt så rødderne kan arbejde, er det vel igrunden næsten ligemeget hvad jeg planter i?::)

Medlem
Brugeravatar

ph værdien på det jord man køber plejre at være iorden, så det tror jeg ikke du behøver at tænke på.
min foretrækne jordblanding er 20% kompost, 40% sand/perlite, 40% pottejord, en skefuld tangmel pr. 10L jordblanding og en teskefuld basaltmel pr. 10L jordblanding

Junior medlem
Brugeravatar

det ser sku ud som en rigtig fornuftig jordblanding, har tangmel eller basaltmel nogen bestemt funktion i den blanding der siden nu smidder det i?:)

Medlem
Brugeravatar

basaltmel er til at tilføre micronæringsstoffer og tangmel indeholder næsten alle grundstoffer plus B-vitamin 12 som styrker planternes helbbredet.
men det er hovedsaglig for at tilføre micronæringsstoffer.

Junior medlem
Brugeravatar

hey nu er de alle kommer op og er omkring 10cm høje, men de er så småt begyndt på at blive gullige ude på spidsen af bladene og med små brunlige prikker på det gule felt.
haqr overvejet om det måske kunne have noget med varmen at gøre, men der er 24.6 grader konstant, og min 400wqatts hps hænger omkring 70cm fra babyerne...
har ikke noget didital kamera, og ved godt der ingen billeder er men, de billeder jeg fik taget med min telefon ville være mere til besvær end gavn, så håber der er en der kan hjælpe, selvom jeg ikk lige har fået nogle billeder ind..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Prøv at se om du ikke selv kan finde frem til løsningen, ud fra dette skema:
http://sites.google.com/site/cannatips/

Men ud fra din info kunne det godt lyde som overgødning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]