Vil til at i gang med at gro mine egne Northern Light planter, men der er et par ting jeg er i tvivl om som jeg vil spørge til råds herinde inden jeg går i gang.
Så vidt jeg ved er det forbudt at linke til sider og produkter?, men mener ikke det er et problem at beskrive hvad jeg overordnet har tænkt mig at skaffe, så jeg vil lige give en oversigt over hvad jeg har i tankerne og så må i meget gerne give mig jeres mening. :3
Jeg har som sagt valgt at gro Northern Light, jeg har kigget lidt på de forskellige sorter, og det virker umiddelbart til at være den bedste at lægge ud med, eller rettere den nemmeste.
Min plan er at dyrke ca. 3 planter til at starte med, som vil stå i hver sin 10L potte. Jeg vil købe færdig-mikset jord da jeg ikke har lyst eller plads til at have en masse forskellige sække til at stå, jeg vil ligeså vel også købe gødningen klar til at hælde i så jeg ikke skal stå og blande det op selv og bekymre mig om at fucke det op.
Indtil videre har jeg kig på et par forskellige lamper der variere mellem 200 - 400w, men jeg har ingen teknisk forstand, og har i første omgang ikke lyst til at eksperimentere eller rode med for meget elektricitet eller kæmpe opsætninger, så noget simpelt men effektivt er at foretrække.
Den overordnede indkøbsliste er som følger (hvis jeg er i tvivl om noget vil det stå i parentes).
Plante: Northern Light
Potte: 10L Firkantet
Jord: Atami B'cuzz Ata-organics
Gødning: Canna Bio
Lampe: ?? (Jeg er virkelig i tvivl her, jeg har læst alverdens forskellige metoder, og de fleste anbefaler en HPS pære, med ballast og tidsur og alverdens tingel tangel jeg ingen forstand har på, jeg skal bare bruge noget simpelt og konkret, jeg leder ikke efter super løsningen der vil skaffe mig de sygeste og største planter nogensinde, det er trods alt min første gang. Skal jeg bruge ballast eller kan man fordele lyset på en anden måde?.. Hvilken slags pære og hvilken slags lampe e.t.c. skal jeg ha' fat i?)
Hvis noget er forkert eller burde rettes må i lige påpege det, ellers håber jeg på noget brugbar rådgivning, det er altid mere betryggende at høre fra en "rigtig" person istedet for at læse eksempler i en bog, specielt når man er i tvivl.