Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 02:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Høst nu?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Skal jeg høste nu eller skal den have lidt længere?

Billede

Titel: Re: Høst nu?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Ser det ikke meget godt ud til en halvfrisk ryger?
Billedet er mega fedt taget, men det er næsten for tæt til at man kan se nok. Hvordan har du båret dig ad?

Som der står i DCF guiden:
"Når omkring 30-50% af harpiksen er blevet mælkefarvet har planten nået topniveauet for THC produktion, og der er stadig et minimalt indhold af de øvrige cannabinoider. Oplevelsen af at ryge planter høstet på dette tidspunkt vil som regel være den klassisk "blive høj, glad og lidt småfjollet", og samtidig har planten også maksimalt psykoaktivt potentiale."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billedet er for mig ikke tydeligt nok til at få et godt overblik over hvor meget der er klart, mælkehvidt eller rødbrunt.
Personligt vil jeg helst høste når alle trichs er mælkehvide og 5-10% begynder at blive rødbrune.
Der synes jeg røgen er rigtig lækker :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
Ser det ikke meget godt ud til en halvfrisk ryger?
Billedet er mega fedt taget, men det er næsten for tæt til at man kan se nok. Hvordan har du båret dig ad?

Som der står i DCF guiden:
"Når omkring 30-50% af harpiksen er blevet mælkefarvet har planten nået topniveauet for THC produktion, og der er stadig et minimalt indhold af de øvrige cannabinoider. Oplevelsen af at ryge planter høstet på dette tidspunkt vil som regel være den klassisk "blive høj, glad og lidt småfjollet", og samtidig har planten også maksimalt psykoaktivt potentiale."

Jeg har taget billedet igennem et mikroskop. med et gammelt digitalkamara på 2 mpix. :wink:
Næsten alt harpiksen er mælkehvid, men ikke noget rødbrunt endnu, så jeg venter lige et par dage til 8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
giv dem 10 dage mere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flimmer skrev:
Næsten alt harpiksen er mælkehvid, men ikke noget rødbrunt endnu, så jeg venter lige et par dage til 8)

Hvilken type dyrker du egentlig? Sativa, indica, hybrid?
Men ja, høst når du begynder at se rødbrune trichs!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Hvilken type dyrker du egentlig? Sativa, indica, hybrid?

Fisk. Det er nogle frø fra noget pot, jeg fik for et par år siden. Jeg dyrkede dem, men fik ikke kontrol over bestøvningen, da jeg var på ferie :roll: Så nu er anden generation igang. Der er to måske tre varianter. Første type er en helt grøn plante, med mange og meget lange hvide hår på topskudene, hvor bladene skifter farve til lilla og topskudne forbliver grønne, når topskudene modnes.
Anden type er en helt grøn plante med lilla topskud fra starten, lugter af lime og bladene bliver lilla, når topskudne modnes.
De sidste planter er grønne og lidt bagud, så de kan blive, som først beskrevet eller 8)

Jeg sætter dem under overdækket terrasse nu :!: Vejret siger muggen pot, den næste uge :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja gør du endelig det!

Men dvs. du slet ikke fik prøvet potten da det groede unkontrolleret?
For hvis du ikke kender virkningen, så var det måske en idé at høste halvdelen nu og den sidste halvdel når der begynder at dukke røde trichs op. Så kan du selv mærke om der er en forskel i røgen alt efter hvilken type det er :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, jeg fik da prøvet røgen og den var god, men da var alle tre planter ens, sølle, fulde af frø og plantet for sent, så de nåede ikke det modningsstadie, de er i nu :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen så held og lykke med modningen/høsten :)
Hvis du gider, så må du i øvrigt godt fortælle lidt om hvordan dit slutresultat ender, når du når så vidt!

Medlem
Brugeravatar

Jeg troede det var en indendørs en. Jeg går ind for at udendørs pot næsten skal stå så længe som muligt udendørs. Tror mest det er indendørs man har grund til at nøjagtiggører høstningstidspunkt. Røgen vil formenlig virke rimelig frisk selvom du venter til stener stadiet. Selvfølgelig kan der være noget med at cannabinoiderne degenerer sig til de andre stoffer osv., men personligt har jeg aldrig kunne lave en stener røg af mine pot planter. De er så også primært sativa, men jeg venter ofte til at minimum 60 - 70 % "hår" er røde. Skal så også lige nævnes at de fleste planter jeg har haft, var inkl. frø, og det kan muligvis godt spille ind.

Moderator
Brugeravatar

Buds hvor 60-70 % af pistillerne (hårene) bliver røde/brune/orange/lilla/whatever, er jo normalt heller ikke, hvad der bliver stener røg.
Man kan skam godt lave en stener røg, hvis man venter til en god del af trikomerne (de små krystaller) bliver brunlige, også udendørs. Det handler nok mere om at du har haft planter der først sent gik i blomst. Starter man f.eks. en lowryder i maj, og venter til frosten, bliver den sku nok direkte urygelig. Det handler bare om hvor længe de får i blomst.

Medlem
Brugeravatar

Mine "TP" planter som jeg næsten kun dyrker, er færdige i september for det meste. Hvis jeg lader dem stå længere går der ofte mug i. Specielt de færdige frø som er halvt poppet ud efterlader en lille pose med thc på, jeg ofte oplever der kommer begyndene mug i. Men det er sikkert en anden sag med sensi pot. Men altså jeg høster generelt ret sent og får generalt ret frisk pot. Tror jeg - Nu har jeg af praktiske årsager ikke selv prøvet høsten i år så det er kun venners vurdering. Så mødte jeg også en ekspedient i Ethoplanet som mente det samme, så er blevet ret glad for idéen med at høste pot sent her på det sidste :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]