Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: odense
hej hej er faldet over nogen lamper billigt ved en gartner for 75 kr styk. er der nogen der om de kan bruges til at dyrke lidt go røg :o
Billede

Billede

Billede

hvis mine billeder ikke virker er der så en der vil smide et link til en guide :mrgreen:
http://img23.imageshack.us/gal.php?g=dsc00763qsf.jpg

Moderator
Brugeravatar

Ligner en godt gennembrugt HPS så umiddelbart ja. Prøv at se om du kan finde noget info om lampen på reflektoreren, led efter 'high pressure sodium' HPS eller lign. Også muligt det kunne være en HPI/MH-pærer, så se også efter dét.

Junior medlem

okay tak! der står ik rigtigt noget på lampen andet det er philips og det er en son-t agro 400 w pære. men prøver at købe et par nye pærere, er det nøvendigt med både en bloom og en vege pære?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Fuck det er en gammel sag den der=) Men det er da klart en HPS, og den pære du der beskriver er en vækst-pære... Hva vejer den ca? Den ser satme tung ud..

Junior medlem

4-5 kg tror jeg har 4 af dem så håber de kan bruges :D

du siger det er en vækst pære så kan jeg nøjes med at købe en pære til blomst
har fire af de der son-t agro så en af dem må da være god nok,kan man se hvornår en pære er ved at være færdig?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Under alle omstændigheder bør du ofre de par hundrede, en ny pære koster - en tommelfingerregel er, at en pære kan bruges til 3 grows, fra start til slut..
Pæren fungere både til vegetativ og blomstring..

Junior medlem

ja okay tak må lige ned og købe en pære,så jeg kan komme igang med mit lille grow :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN, er du sikker på det med det er en vækstpære?
Nu ved jeg ikke om Philips laver andre agro-modeller, men så vidt jeg ved, er agro da lige netop en pære beregnet til både grow og bloom?

Så var jeg dig, så ville jeg da bare prøve at tænde lamperne, se om lysmængden er helt hen i hegnet og så bare prøve dem af.
Hvis det alligevel er et lille grow du laver, så burde det jo ikke være et problem. Du får da i hvert fald nogle rygbare planter ud af det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det du kalder grow, er det der kaldes den vegetative fase - så vi snakker nu samme sprog=)

Moderator
Brugeravatar

@Ariaji
Lysmængden falder jo mere brugt pæren er, men bruger stadig samme mængde strøm, så det vil være en god idé at investere i en ny pærer som HopIFjordeN siger, selv til et lille grow.

@super1810
Er der indbygget ballast i reflektorerne / Ender ledningen ud i et almindeligt elstik eller bare et par ledninger?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Det du kalder grow, er det der kaldes den vegetative fase - så vi snakker nu samme sprog=)

Tror du misforstår.
Jeg skrev at pæren var beregnet til BÅDE vækst og blomstring.
Ikke kun vækst, som du påstår.
Vil bare gerne vide om jeg tager fejl. For jeg har kun hørt om 1 type agro-pærer fra Philips :)

BisMann:
Jeg skrev nu heller ikke han skulle bruge den ligemeget hvad.
Men det ville da være dumt ikke lige at tænde lamperne, for at tjekke lysmængden ud, inden man gik ud for at investere i nye pærer.
For selvfølgelig vil det da være en god idé at investere i en ny, hvis den har et synligt tab af lys. Det er jo heller ikke mange penge man skal smide efter en ny pære alene :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Under alle omstændigheder bør du ofre de par hundrede, en ny pære koster - en tommelfingerregel er, at en pære kan bruges til 3 grows, fra start til slut..

Ariaji>> Du forstår dig vist ikke helt på begreberne=) En gro/vækstpære er altså det samme...

Junior medlem

hej hej der sætter ledning på lige til stikkontakten så der er vist ballast i har set der er en der har dem til salg på dcf nøjagtig de samme , lille grow der snakker jeg 1X1X2 m til 10-12 planter køber nok en ny pære selvom alle fire lyser godt men har jo ikke noget at sammenligne lysmængden med

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er ret overbevist om, at der er indbygget ballast - har selv haft en nyere model, også fra et gartneri - og det er ingen grund til, at en fatning og reflekter skulle veje 4-5kg.. Designet ligger også op til, at ballasten er indbygget!=)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
HopIFjordeN skrev:

Ariaji>> Du forstår dig vist ikke helt på begreberne=) En gro/vækstpære er altså det samme...

Puh-ha. Det er simpelthen mig der ikke kan læse. Jeg er skam klar over at grow, veg og vækst er det samme.
Havde ikke set den sætning du lige har highlightet. Havde kun læst at du skrev det var en "vækst pære".
For ja så har du jo ret i at vi er enige :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Fin lampe, hvis nogen i københavn området har een magen til stående må de gerne give lyd ;) sorry for OT.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]