Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Bahamas
Hvad gør jeg? Mine planter er åbenbart blevet bestøvet. Skal jeg bare lade dem være til de skal høstes og så leve med andenrangs pot? Eller er der nogen tricks?

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det er også sket for mig mester, det er en irreversibel sag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Se det på den lyse side, gem frøene og kompenser næste år :wink:

Junior medlem

Det er bare for nederen. Og der er ikke langt til de skal høstes. De har stået siden april, så det er nogen kæmper. Men det værste er jeg tror de er blevet bestøvet af døde hanplanter. Kan det lade sig gøre? De han planter jeg har slagtet er bare blevet klippet ved jordoverfladen, og smidt ned i den anden ende af haven så snart de viste køn.
Hvis det ikke er dem er det en af naboerne der har hanplanter.

Moderator
Brugeravatar

I så fald skal hanplanterne være tæt på at smide pollen, før de dør, begrænset hvor længe hamp lever videre uden vand og nærring. Men skunk med frø i, er ikke nogen katastrofe, det er bare at pille frøene fra før man grinder skunken. Har du nogle kæmper skal du nok få en ganske udemærket høst stadigvæk. Bliver du træt af frøene, kan der laves hash, nol eller ice på skunken. Ganske fedt at lave sin egen ultimative primarøg.

Og som Xtreme siger, så er der frø til næste år!

Junior medlem

Jeg må bare sortere i det før jeg grinder. Ryger kun skud. Er blevet for gammel til tjald og nol. Ellers ærgeligt. Første gang jeg planter og det kørte bare med gigantiske planter med 50 cm topskud.
Det undrer mig bare. Har sgu næsten dagligt tjekket køn og slagtet han planter så snart de viste køn. Det er nok 4 uger siden jeg sidst fandt en han, og den blev klippet med det samme, så regnede ikke med de ville kunne nå og smide pollen. Ved faktisk ikke engang hvad jeg kan gøre anderledes næste år for at undgå det?

Medlem
Brugeravatar

Der skal meget, meget lidt pollen til for at bestøve. Havde et par hun low ryder stående midt inde i en mark, der kom stadig et par frø på..... >_>

Men lad den stå, det kan sagtens ryges alligevel, bare husk at sortere frøene fra.

Junior medlem

Ved godt det kan ryges, men ærgrer mig stadig helt vildt. Så tæt på målet og så det her. Blev så trist at jeg bare måtte ryge så klippede et skud af fyrede det i mikroovnen og røg mig helt væk med frø og det hele :D

Medlem
Brugeravatar

fpg skrev:
Ved godt det kan ryges, men ærgrer mig stadig helt vildt. Så tæt på målet og så det her. Blev så trist at jeg bare måtte ryge så klippede et skud af fyrede det i mikroovnen og røg mig helt væk med frø og det hele :D

Nice!, men ærgeligt indeed. Men det handler også om at ligge svarene til de måske knapt så begavede der får lyst til at læse. :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
micro tørring.. føj! :)

Medlem

His ens planter er bestøvet gør det så noget man lader en herma stå sammen med dem? Det er bare en helt latterligt enormt stor plante jeg har, der er sprunget ud som herma. Gider ikke hive den op hvis det kan undgås, den kan nok godt give en 400 gram alene.

Moderator
Brugeravatar

Hermaen kan jo stadig bestøve hunplanterne, så vil jeg ikke råde dig til. Men hvis du har helt enormt tolmodighed, kan du hive alle hanblosterne af den. Men lyder som en rimelig enorm herma hvis den kommer til at give ~400 gram. Du kan ikke flytte den?

Medlem

Nej den er i et bed ved siden af mit andet bed, men der er frø i min pot allerede, kan den bestøve de andre yderligere, eller er det bare enten eller? det haster lidt. undskyld jeg låner tråden.

Moderator
Brugeravatar

Den kan sagtens stadig bestøve hunnerne, og så aner du ikke hvilke der er herma frø, og hvilke der er almindelige. Så længe der er blomsterstande og støvfangere på hunnerne der er ikke er bestøvet, kan de bestøves yderligere.

Junior medlem

Du kunne evt. Afhængig af hvor mange frø du får, give dem til dcf. Så vidt jeg ved har de noget ala gratis freebee noget, så en god mængde folk kan få nytte af dit uheld :d

jeg ville da også være modtagelig for et par frø i posten *hint*

Medlem

Jamen jeg kan sagtens få adgang til frø til min næste sæson f.eks. Jeg kender en der har nogle bakker fyldt med frø men det er ukendt strain. Jamen kan min anden pot risikere at blive dårligere fordi der stadig er en hand? dør alle mine smukke pistils hvis de bliver mere bestøvet? shit. jeg gad elers godt have den sindsyge mængde pot hermaen kan yelde. Skader det min pot mere, eller siger i det bare pga. dårlige herma frø?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Freaked skrev:
Du kunne evt. Afhængig af hvor mange frø du får, give dem til dcf. Så vidt jeg ved har de noget ala gratis freebee noget, så en god mængde folk kan få nytte af dit uheld :d

Der er vidst ingen grund til at give sorteper videre til DCF

Medlem

Jamen hvis jeg smider frøene ud er det så ligemeget om jeg lader hermaen stå?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Du kan godt lade den stå, men hvis du hiver alle blomsterknopper af, får du ikke så mange frø og dermed bedre pot.

Medlem

Men al min anden pot mister en masse pistiler og bliver forringet? for noget af det ser vildt sygt ud med masser af pistils og tonse meget sukker. Jeg skal bare have skåret det mere ud i pap, for jeg har altså 20 hunner og en herma, kan det betale sig at lade den stå? den kommer til at yelde vildt, men hvis al min anden pot får mange flere frø og mister noget af den potensitet den allerede har, ved jeg ikke om det er det værd. bliver mine andre meget flotte skud forvandlet til klynger af frø?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]