Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 18:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy.
Jeg har tænkt mig, eftersom mit guerilla-grow blev ædt af et par hjorte, at plante et par lowriders eller 10 indendørs. Dels pga. pladsen, dels pga. autoblomstring og dels pga. hurtigheden :D
Mit spørgsmål er så, om det er nødvendigt med en voldsom lyskilde når de er autoblomstrende? Det skal siges, at rummet er helt mørkt (bag et skabs bagbeklædning i et hulrum).

God røg :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
altså svaret er vel at jo mere lys du bruger, jo større skud får du :) men lowriders kan fks. sagtens klare sig ved 6 timers lys i vindueskarmen om dagen :) ..

Junior medlem

Så det vil sige, at en 400 watts hps ville være passende?
Man kan ikke få en slags cfl der både er til vegge og bloom, eller kan man bare nøjes med bloom?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, man kan godt bare "nøjes" med bloom.
Hvis de evt. får en masse lys fra vinduet i starten, indtil de vokser sig lidt store og du så smider bloompæren på efter en måned, så tror jeg det kommer til at gå helt ok.

En 400W HPS giver i hvert fald et helt vildt godt resultat. Men spørgsmålet er om det kan betale sig for dig, hvis det bare er et lille hyggeprojekt og du ikke har pladsen til at lave et skab/telt med udsugning og evt. kulfilter.

Junior medlem

Jeg har ingen mulighed for at stille dem i vindueskarmen. Og der bliver heller ingen udsugning/kulfilter. Kun en blæser, noget sweet green og noget lys. Er det evt. ok med nogen sparepærer f.eks. 2-4 stykker alt afhæning af hvor mange watt jeg kan få dem med i harald-nyborg eller sådan et sted?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså det vildeste du maximalt kan købe hvis ikke du køber en 105/110/200watt CFL, er nok sparepærer i spectrum i 23watt (svarer til 100watt ca) .. og så skal du nok bruge en 3-4 stykker mindst.. per plante.. det muligt at gøre det med mindre, men det klart at hvis du sparer på lyset, så sparer platen på udbyttet..

en 200watt CFL koster omkring 400-500kr .. og den er genial til den vegetative periode.. kan jeg hilse at sige :)

hvis ikk du vil bruge udsugning og filter, skal du vide at der er chance for at blive nuppet.. så det virkeligt også dumt at spare der.. men man skal jo have lov at prøve :)

jeg ved at du kan købe pærer i det rigtige spectrum igennem nogle growshops på nettet, og der er det vidst muligt at få 3x9watt for omrking 120kr.. til det vegetative.. men det om at gøre sig sine egne erfaringer..

som sagt bruger jeg en 200watt CFL i det blå spectrum til vegetative, og en 200watt is rød spectrum til blomstring.. derudover har jeg 3x9watt som senere hen skal installeres til at kører kloner, stiklinger.. og ja.. så det jo bare med at gå igang :)

der ingen grund til at investere i en 400watt HPS når ikk du har mere plads, og uden udsugning vil det være totalt overkill.. men det jo op til dig :)

Junior medlem

Så jeg kan nøjes med én 200 watt til f.eks. 5 planter?
Du siger at muligheden for at blive nuppet er større uden udsugning og kulfilter. Er duften meget intens?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
Cannabis dufter i 99% af tilfældene ekstremt.. Men det kommer selvf altid an på hvordan du bor og hvormange planter du har.. Men kulfilter er imo et musthave.. Det skal dog siges at de ikke dufter de første par uger, det kommer med tiden.. Så du har god tid til at spare..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mine 5 planter er kun 2 uger gamle, og jeg kan dufte det allerede... uden blomst på... det blir for sygt om nogle uger, hvis ikk jeg får hængt en udsugning op.. såå ja.. kulfilter my friend :)

og ja.. 200watt cll er nok til 5 planter :)

Junior medlem

Så kan jeg godt se hvor det bærer henad :) Jeg må ud og bruge nogen penge.
Sådan et kulfilter, fungerer det uden det larmer og sådan?

Medlem
Brugeravatar

det kommer også lidt an på hvilen fabrikant du har .. den larmer altså ikke helt vildt synes jeg.. men har også hørt at nogle larmer rigtig meget.. så ka du bare bruge lyddæmpende matter det hjælper lidt på det!

@MaximumG
ja det jo det jeg mente med at det kommer lidt an på hvilken strain .. nogle strains dufter ikke OVERHOVEDET med mindre du rører på dem osv.. fx. c99, northern lights og mange andre..

ps: dyrker hindu kush pt. hvilken dufter rigtig ekstremt når den kommer i blomst, lige nu er den cirka 10 dage gammel og dufter overhovedet ikke endnu.. men det kommer helt sikkerT!

Junior medlem

Planen var jo at dyrke nogen lowryders, da de skulle være så nemme at have med og gøre. Og pga. pladsen. Men det bliver lidt problematisk for mig, at få installeret et kulfilter - igen pga. pladsen. Jeg tror dog ikke helt jeg er klar over hvor og hvordan det skal sættes op, og hvordan det fungerer?
Jeg har også ladet mig høre at en skål (eller en anden beholder) med en sjat eddikke i skulle tage lugten?

Medlem
Brugeravatar

det der med eddiken virker nok fint med RØG.. men ikke med selve duften .. AFAIK!

tjah, du installerer kulfiteret og køber en flexslange med udsugning og sætter det til.. det er meget enkelt .. prøv google!

Junior medlem

Ok.
Som jeg har forstået det skal kulfilteret sidde udenfor grorummet med en slange, som går ind i grorummet med en insuger-dims på. Er det helt ved siden af?

Medlem
Brugeravatar

den kan sagtens sidde ind i grorummet det er ligemeget! den suger den "forurenede" luft og simpelthen filtrerer den til "normal luft" uden cannabis lugt.. du vil ikke kunne lugte noget som helst ved et microgrow .. 99%!

Junior medlem

Så jeg kan sådan set bare stille et kulfilter i grorummet, eller hvad?

Medlem
Brugeravatar

det kan du sagtens .. det jo det smarte ved en kulfiter.. den renser duften og omdanner den til almindelig luft.. så det er no problem m8

Dedikeret medlem
Brugeravatar

du kan ikke "bare" stille det i grorummet.. det nødvendigt at du forbinde en form for udsugning, så luften trænger igennem det.. ellers flyver det jo bare ud af sprækkerne og blir ikk renset.

Medlem
Brugeravatar

ja det jo klar .. du bliver nød til at forinde det til en flexslang .. men det er også det jeg mente ...

Junior medlem

Okay. Jeg tror jeg har fået rigeligt svar på mine spørgsmål. Tak for hjælpen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]