Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 17:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa :)

Har lige fået åbnet øjnene op for denne spændende hobby, så har lige en række spørgsmål :-)

Kan man stole på at frø shops som sælger såkaldte 100% feminized frø, er 100% feminized?

Har læst et sted at en white widow smider ca. 150 gram efter høst, gælder det også for indendørs dyrkning?

Har i nogle favorit links hvor i køber udstyr fra? har læst den der a-z grower guide inde på dcfonline( den er skide god), men ville bare høre om i havde nogle gode links? ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
regl nr 1. der må ikke smides links til forhandlere på siden! - derfor ingen svar vedr. det.

Hvad angår planter og 150g's høst på en white-widow, så det sikkert muligt men nok ikk indendørs.. planter har en tendens til at blive lavere indendøre da der godt kan være pladsmangel til loftet, men hvis du lader dem stå en måned ekstra i vegge-perioden før du smider dem i blomst, blir udbyttet naturligtvis større end hvis det var en lowryder.

om man kan stole på ferminizerede frø ved jeg ikke, men det går jeg da ud fra, siden det er en genetisk ting man har avlet sig frem til.. og hvorfor skulle man sælge et produkt som ikke holder hvad det lover? det ville bare være en lang række af tilbagesendelser af frø, dermed en lukket forretning.

prøv dig frem, ellers spørg løs.. :)

Junior medlem

den med linket kunne jeg næsten have tænkt mig til, sorry ;)

Er der nogen der har erfaringer med indendørs grow i kolonihavehuse? tænker på om lugten fra planterne er så stærk at naboerne kan lugte det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan godt være at jeg måske er lidt naiv? men når man hører historier om at folk har kunnet lugte skunk i stuen på en opgang, hvor dyrkeren har boet på femte sal, så tror jeg måske også at man kan lugte det igennem en hæk!? :P .. drille drille.. spørgsmålet er vel.. om de er ligeglade? eller om de bare skal have en del af høsten :)

Junior medlem

ja, der må man jo forhandle sig frem til et kompromis med naboerne:D

Men er der ingen som har haft erfaringer med dyrkning af skunk i kolonihavehuse? :)

Junior medlem

lige et ekstra spørgsmål ;)

Ved godt det måske ikke er så smart at begynde at dyrke i en lejlighed, men er der nogen der kan anbefale hvormange man kan dyrke på en gang, før duften indhylder hele opgangen? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

skal jeg fortælle dig om 2 måneder :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
uden kulfilter bliver det så sjovt når panserne står der....

skidtet det stinker - jeg taler af erfaring.......

så drop lige den der mentalitet - som der bliver sagt i nogle growshops - det lugten der buster dig her i dk. Pas på lugten - men hey tag endelig chancen - så stor er bøden heller ikke.

maximum g: Hold venligst op med at ævle - du er åbenlyst grøn indenfor området - 150 på en plante indendørs er ikke unormalt - udenfor er det nogle helt andre tal - der vi oppe i 300+ pr plante - da disse - hvis dyrket korrekt - bliver enormt store og/eller brede. Indica sorter kan med fordel startes indenfor - så de har længere tid vegetativ inden de ryger i blomst... derved bliver disse også størrer og yieldet bliver meget bedre.

Jeg har personligt revet omkring 450g af en skunk#1 krydsning udenfor...
Indenfor har jeg høstet omkring 180g på en enkelt sativa plante og jeg ved der er folk derude der høster langt mere end jeg.

Det er iorden at være grøn i noget - men det fandme ikke iorden at begynde at rådgive andre om noget som helst, når ens svar omkring et lugt spørgsmål er som dit det var... Bliv nu lidt seriøs - det kommer man længst med.

BTW det er folk som dig der er skyld i mytedannelse - lad være med at gætte dig til noget - lad være med at stole på noget, bare fordi det står på en vendor site - få noget erfaring - se nogle planter og få nogle vilde chok til tider... Jeg har haft planter jeg kunne gemme mig bagved. Man kan læse sig til meget af det - man skal bare bruge tiden på det, men det klart lettere når man dyrker det selv - men det ikke fedt hvis man bliver busted - så fiks dit lugt problem før det fikser dig.

---
Men der er ikke nogen grønne der skal regne med at flå 150g af en plante medmindre lyset virkelig er til det - klart at 1000w på en 160 indendørs motherfucker, med mylar på samtlige sider, ordentlig udsugning og hydrovanding kommer til at yielde sindssygt meget - planter kan blive ekstremt store hvis man ved hvad man laver og har det rigtige udstyr.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vær du glad for jeg ikke gider bruge tid på at svine dig til også..

GotWeed: Held og lykke med projectet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Vær du glad for jeg ikke gider bruge tid på at svine dig til også..

GotWeed: Held og lykke med projectet.

Jamen UUUUH jeg er da så glad for du ikke gider bruge tid på at svine mig til også HR. NÆRTAGENDE NOOB......

Nu har jeg ikke svinet dig til - men bare rettet dig i at komme med forkerte oplysninger - har kun kaldt dig ny indenfor feltet og hvis det er at svine - så du fandme nærtagende... Lad være med at komme med facts når du ikke har dem på plads - kom med spørgsmål istedet. Spørg f.eks om dine facts er korrekt fordi du har forstået det sådan, istedet for at antage du ved en masse om at dyrke hamp fordi du øjensyneligt har kigget på ret mange frøbanker og derudfra har dannet dig et indtryk, eller, håber da ikke du har fundet din info på et forum, fordi så det forum da helt langt ude...

Men er ked af du føler dig tilsvinet, det eneste jeg prøvede på var at rette en fejlinformation du kom med, på en ganske normal måde - men må have skrevet noget jeg ikke helt selv kan spore i min post, jeg vil virkelig gerne vide hvad det er, har problemer nok med at tyde hvad man kan sige til folk uden det støder dem og føler virkelig ikke jeg har sagt noget her - ævl er bare slang for at sige noget der ikke er korrekt... hvis det da var det som svinede dig til...

Synes jeg får det sværer og sværer her på psy.dk, eller også er maximumG bare ret nærtagende.. Men tak for trusle maximumG.... et eller andet sted er jeg glad for du ikke svinede mig til, havde jo nok endt i at jeg havde svinet dig til som tak, ender som regl i at jeg får advarsler og så vidt jeg ved er det three strikes og så det ud..... så kører faktisk på den sidste.

Men tilbage til din fejlinformation... Kan godt lide den med at planten bliver lavere indenfor.... PGA lofthøjden... hvor bor du? der over 2 meter til loftet her, i nogle af rummene er der næsten 3, måske endda mere, er ikke så god til øjemål vertikalt udover 2 meter. Så du mener at en 180 høj plante ikke yielder 150g... det korrekt, det gør den ikke hvis der kun kører 100w lys på den... men prøv at sætte 600w til og se hvad der sker... tror den vil nærme sig de 600g... sjovt nok.... en lille hurtig omregning... 1w=ca 1g weed.

Kan godt lide du bruger lowryder (autoblomstrende sort) når du snakker om at give en plante længere tid i vegetativ fase. Lowryder blomstere uanset lys - så du kunne have brugt enhver anden, ikke autoflowering sort istedet - men din inkompetence valgte altså lowryder.

For at hjælpe den stakkels mand væk fra din misguidede rute - så handler det ikke om hvor længe de er i vegetativ - det handler om hvor høje du ønsker de skal være inden du blomstrer - det ikke altid de er lige høje efter 2 måneder - sidste høst kan være anderledes end den nuværende - medmindre du har 100% klimakontrol - det har de færreste råd til - så det går vi ud fra du ikke har.
En anden ting er forskellen på Indica/Sativa.
Indica har det med at blive til lavere mere tætte planter hvor sativa bliver til højere, nogle gange enorme, planter hvor topskuddende ikke er så tætte i opbygningen, men tilgengæld er yieldet ekstremt meget højrer - især hvis ens sativa tripler sin størrelse (som nogle sativa samt hybrid sorter kan gøre)

En anden ting maximumG - lad venligst være med at sige jeg sviner dig, det gjorde jeg ikke, lad også være med at sige jeg skal være glad for du ikke sviner mig - hvorfor skal jeg det? Er det sådan en trussel eller hvad?
Ligesom dengang da vi alle var børn og man moppede idioten ud af legepladsen, hvorefter han råbte "DET SKAL JEG HUSKE JER FOR" og man flabet råbte tilbage "VIL DU HA NOGET AT SKRIVE DET NED MED?". Så jeg er sgu næsten ked af du ikke svinede mig, havde været latterligt fedt, især fordi så havde jeg for engang bevist at der findes folk der læser misforstår mere end mig eller bare er nogle NÆRTAGENDE NOOBS...

Jeg kom med noget brugbar info - du beskylder mig for at svine - det iorden maximumG - du skal fremover ikke forvente at jeg gider svare i dine topics hvis du ber om hjælp til dyrkning, jeg sviner jo åbenbart, ikke at der ikke er andre at spørge til råds, det er der, der sidder også folk der har mere viden end mig, det jeg sikker på, men jeg ved den viden jeg sidder med, er ret vigtig når man dyrker hamp - men hey - brand du bare nogle informationsbroer - been there done that - så fedt er det heller ikke.

Angående feminized frø - som du siger er fremavlet genetisk - naaah - ikke mere genetisk end en sædceller der banker ind i en ægcelle...

Du tager en masse kloner på en hunplante - blæser hunplanten i blomst - lader klonerne vegge - lader hunplanten overblomstre og udsætter hende for f.eks lystress, varmestress, vandingsstress - sådan du snyder hende til at blive tvekønnet - da hun tror at klimaet er ved at ændre sig og da hun ikke er befrugtet og derfor ikke kan fører hendes art videre er hun nød til at blive til tadaaa hermafrodit - så snupper du hanblomsterne fra hende, sætter hendes kloner (altså hende) i blomst igen og bestøver udvalgte topskud eller bare en enkelt plante med dens eget sæd, altså bare inden den skiftede køn.. De frø bliver, efter min erfaring, kun til hunner... noget med at pga det er hun blomst der bliver til en han, stadigvæk kun afgiver x-kromosomer og derved vil det altid blive 2 x kromosomer da den anden hun også kun har x kromosomer. Tadaa feminized... men så det sgu lettere at klone... hvilket jeg også kunne forklare en del om - men ved sgu ikke om jeg tør - kunne jo være at maximumG blev stødt af at få ting at vide og vi kan jo ikke have at han drømme om svinestreger om natten vel....

Men du spørger bare - er altid villig til at hjælpe folk..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

utroligt du skal misbruge hans tråd til at forsvare dig selv.. luk nu ædespalten og lad topicet fortsætte..

Medlem

Geografisk sted: byen
nu skal jeg ikke gøre mig klog på dyrkning af cannabis, men jeg faldt tilfældigvis over dette link, men du kan jo selv tjekke det ud
http://www.drugs-forum.com/growfaq/1636.htm
http://www.drugs-forum.com/growfaq/1636.htm skrev:
>Breeding and crossing options are possible with male seeds. (Feminized seeds produce a higher % of female seeds, but 100% female is never guaranteed).

BrugerNavn

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

brugernavn skrev:
nu skal jeg ikke gøre mig klog på dyrkning af cannabis, men jeg faldt tilfældigvis over dette link, men du kan jo selv tjekke det ud
http://www.drugs-forum.com/growfaq/1636.htm
http://www.drugs-forum.com/growfaq/1636.htm skrev:
>Breeding and crossing options are possible with male seeds. (Feminized seeds produce a higher % of female seeds, but 100% female is never guaranteed).

BrugerNavn

Det korrekt det ikke er 100% sikkert - men samtlige feminized frø jeg har købt har været hunner.... dog var der nogle masterkush der var ret langsomme i starten af vegetativ, men de kom sig gjorde de....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]