Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 13:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
jeg har to dejlige spørgsmål.

1: kan man ryge hash rent? har hørt lidt om man ikke kan. men har set nogle på youtube ryge det rent i bong så forstår ikke.

2: har hørt om mange der planter deres frø i potter inden for og senere tager den op og planter dem i jord uden for når du er begyndt at spire op af jorden. sker der noget ved at plante dem uden for med det samme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja de kan nok ikke klare at blive smidt udenfor lige når de kigger op af jorden.

Og ja, man kan godt ryge hash rent. Det er faktisk at foretrække.

Medlem
Brugeravatar

jamen hvis jeg nu ligger frøene mellem to stykker våde køkkenruller og så lader dem være der indentil der kommer den der vide spids ud. og går uden for og planterdem 1-2cm underjorden med spidsen nedad? har jeg ikke forstået det korrekt. og ville de så ikke fint blive til en stor plante?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, det kan man godt.
Men du skal vist nok være sikker på det er en udesort du får fat i.

Desuden skal stedet have meget lys. Og ærligt talt så er du for sent ude til at gå i gang med at gro udendørs. Det er ved at være slutningen af sæsonen. Andre mennesker plejer at så engang i start maj.

Så jeg tror ikke du får det store ud af det.

Medlem
Brugeravatar

nej... overvejer at plante én, bare for at se hvor stort udbyttet er til næste gang. Resten gemmer jeg til næste sæson.

siden hvor jeg har købt frø'ene står der:

Way of cropping: Mainly "outdoor"
High: Less than 1.5 m indoor/ until 2.5 meters "outdoor"
Yield: 350 gr per m2 indoor/ 450 – 600 gr per plant "outdoor"
Harvest time: 60-70 days indoor/final November "outdoor"

kopirede og intastede lige nogle sætninger, hvor der står noget med "outdoor". så mon ikke den kan gro uden for...

(og et andet spørgsmål nu hvor der står "harvest time: 60-70 days" er det så tiden inden den begynder blomstring, blomstnings tiden, fra plantning til høst eller tager det 60-70 dage at høste den? +der står "final november" betyder det ikke at den skal høstest senest slutningen i november? for så er det jo ikke for sent.)

Medlem
Brugeravatar

.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
harvest time - det er den tid den er i blomst - så det handler om at vælge en du kan høste senest i oktober - men så skal du være lidt forsigtig - den skal være højresistent imod svamp og bugs hvis den skal klare så lang tid i det danske efterår - gå efter en sen september høst - en krydset sativa/indica af en eller anden art.

Du vil klart have fordel af at have dine planter indenfor en måned eller 2 inden de kommer udenfor i jorden. De kan stå i vindueskarmen f.eks. Så har de også en noget bedre størrelse der i midten af slutningen af marts/midt i april. Hvilket giver størrer yield ved høst og derved får du mere ud af pengene.

Du skal også tænke på at selvom du har købt en outdoor sort - så skal du lige være sikker på den er outdoor på vores breddegrader - der jo noget varmere i italien end f.eks danmark og derfor har de andre udendørs sorter end vi har.... Så mit råd er at finde en dansk frøbank at købe fra - en stabil dansk udendørs skunk - så ved du hvad du har med at gøre og du står ikke og ser din høst gå til spilde pga klimaet eller se dine planter blive slagtet for tidligt med lavere thc indhold for at undgå de går til spilde pga klimaet...

Sæt dig lidt ind i hvad du har med at gøre - søg lidt rundt på nettet - læs nogle bøger - køb nogle bøger... Hampdyrkning er meget mere end at putte frø i jorden og så vente på superrygeren - fordi så kommer den sgu sjældent... og husk at hamp dyrket med kærlighed virker bedre end hamp der ikke er....

Man kan ryge hash rent, nogle foretrækker det - jeg foretrækker det sammen andet brandbart materiale - såsom tobak.
Ren hash smager sgu ikke vildt godt - det er noget mere hård ved halsen, virker på en lidt anden måde - efter min mening er det spild af hash - men det er med drugs som det er med mad... smag og behag.

Medlem
Brugeravatar

tusind tak for det gode svar! og ja... hvis de står i vindues karmen opdager mine forældre det nok... og hvad mon de siger til det? ikke noget godt... og når du siger jeg skal gå efter en sen september høst er det så hvis jeg planter nu eller der i april/maj?
og ved ikke om jeg har fået fat i de rigtige frø. nu må jeg ikke poste link's, men der står dette, hvor jeg købte dem:

Bank: World of Seeds Bank

Sex: Undefined
Way of cropping: Mainly outdoor (hvad betyder: "cropping"?)

Race: Pure race obtained from Colombia santamarta zone
Genotipe: 25% indica / 75% sativa

High: Less than 1.5 m indoor/ until 2.5 meters outdoor
Wide: Depending on prune. Some branched without prune.

Growing time: 3-4 weeks
Harvest time: 60-70 days indoor/final November outdoor

Resistance to mushrooms:
High because belongs to wet clime.

Resistance to plague:
Depends on the plague

Irrigation tolerancy: High
Yield: 350 gr per m2 indoor/ 450 – 600 gr per plant outdoor.

Medicinal value: Average (average content in CBD). Aplication like an antiemetic and in treatment of intraocular pressure in glaucoma.

Smell: Sweet, intense
Flavour: Fruity sweet.
Effects: Psicodelic, electric

THC Level: 19.3% measured upon the rest of cannabinoids. 7.8% measured upon the rest of organic substances belonging to buds like: aminoacids, sugars, terpenoids, vegetal hormones, and cannabinoids (determined by gas chromatography coupled with mass spectrometry)

Number of seeds per bag: 10 seeds
Prices of the variety : Undefined

Description:

Interesting crossback 25/75 indica/sativa landrace from colombia., giving as a result a mixture of pure lines come from santamarta zone. The history dates tell us that this variety was used by Simon Bolivar in his trips around amazonas, in which he interchanges spices and medicinal plants with natives during his conquests. High, vigorous and branched, its smell is sweet and intense, stands out for its flavour and powerfull psicodelic effects.

og hvad angår midt spørgsmål om rent hash... tak for svar!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

som du kan se står der november outdoor - imo kan du ikke bruge den til noget.

Columbia vs DK vidt forskellige klimaer - garanteret for den kan gro indendørs og hvis du planter noget nu, får du intet ud af det - det forgår i april.

Medlem
Brugeravatar

kan jeg ikke bruge den til noget?
heller ikke hvis jeg venter til april?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det bekymrer mig at dem der har skrevet det info der, ikke engang kan stave til psychedelic korrekt... Jeg vil ikke satse mine penge på en hamp sort fra amazonas udenfor i danmark...

Kunne godt finde på at plante den sammen med andre planter for at se om den eventuel ville have en chance, den er jo vant til fugtigt klima - problemet ligger i vores kølige klima - hvordan klarer den sig der?

4 sorter jeg ved med sikkerhed kan dyrkes udenfor i DK.

Mexican Sativa
Mexico has a long and important cannabis tradition. The country that coined the term ‘marijuana’ is home to some wonderful varieties of cannabis which are rarely seen outside her borders.

The main ancestor and parent of the Mexican Sativa seed-strain is a prized cultivar from the southern province of Oaxaca. To adapt this exotic Sativa for flowering in the northern summer, it was infused with genes from Durban - the famously hardy African Sativa - as well as from a fast-flowering Pakistani hash plant. The best seed offspring were then back-crossed to the Oaxacan line to maintain the distinctive qualities of the original strain. Mexican Sativa fuses the subtle flavours of three continents within her long, delicate buds. Notes of sandalwood and aniseed are wrapped up in the sharp, fresh, resin-tinged scent of the Oaxacan original.

Mexican Sativa seeds are ideal for any garden grower who wants an easily cultivated strain, aesthetically beautiful plants and a clear, uplifting Sativa high. If you think that lower priced seeds must always be of low quality, these Ladies of the Sierra Madre will surprise you!

Skunk#1 (men det skal være et varmt år før den bliver god med mange solskinstimer)
The strain that changed the face of cannabis culture across the world continues to amaze weed-lovers more than a quarter-century after her release! The original Skunk hybrids fused traditional cultivars from Central and South America, Afghanistan and Thailand. Through generations of intensive selection and back-crossing, the very best examples of Skunk were stabilised into the first true-breeding Indica-Sativa hybrid - the classic Indica-dominant Skunk #1.

The potency of this branch of the cannabis family tree is so notorious that ‘skunk’ is often used as a name for any powerful ganja. Breeders regard Skunk #1 as the benchmark of uniform, reliable performance and her rock-solid genotype has influenced a hundred modern hybrids. Skunk#1’s energetic performance and bountiful yields demonstrate the true meaning of hybrid vigour. Growth and flowering are mostly-Indica in appearance, with Skunk #1 gaining a little more height than a pure Indica when blooming. The extra-dark green of this strain’s leaves comes from her Afghanica ancestors and contrasts sharply with her lime-green growing tips.

Flowering is very fast and Skunk #1 produces robust stems and branches to support her superior yields. Short internode gaps explode into dense, rounded flower clusters which merge into huge, heavy terminal buds by the end of the blooming phase. Fan leaves can show many shades of colour at the end of flowering, as plants focus their energy on bud formation and resin production

Sativa heritage is most apparent in Skunk #1’s beautiful calyxes, long, profuse pistils and her habit of expanding bud-growth in all directions as harvest time approaches. Sativa also has a wonderful influence on Skunk #1’s potency and effect - a stunning combination of stone and high.

Early Girl (blomstrer ekstremt quick)
This reliable, resilient seed-strain is the earliest outdoor Indica in the Sensi collection, aside from our auto-flowering strains. Early Girl has been a trusted name since the Eighties, known for dependably producing fabulous harvests of chunky, sparkling Indica tops in the short northern summers. Early Girl will flourish when given the basic essentials of cultivation, making her the ideal choice for balconies, roof-terraces or conservatories.

Virtually any household will have enough room for a few of these beautiful, compact Girls - a metre or two of outdoor floor-space which receives sunlight in the day while staying dark at night is enough for this strain to demonstrate just how easy outdoor growing can be. With access to direct sunlight, regular watering and occasional feeding, Early Girl will do the rest herself, producing columns of fat, sticky, hash-flavoured buds with a smooth, long-lasting buzz.

Afghani and north Indian strains give Early Girl her rugged mostly-Indica features and a delicate Sativa influence is inherited from a distant, high-altitude Mexican ancestor. Early Girl makes her largest buds on a single main stem. Most upper branches stay close, allowing their flower clusters to merge into the central cola. When her lower branches are left unpruned, they may reach almost as high as the main stem by the end of the outdoor season, so that their large, dense tops seem to ‘orbit’ the terminal bud.

Afghan#1 (blomstrer rigtig quick gør den)
The plants from the fast, heavy, compact side of the cannabis family tree are named after India, and it’s true that these strains are commonly grown for charas in the mountainous north of the country. However, the most perfect examples of the dark, ultra-resinous Cannabis Indica genotype are actually found hundreds of kilometres to the northwest, in the mountains of Afghanistan.

Dedicated students of Indica bloodlines often refer to these varieties as ‘Afghanica’ when speaking of their favourites and as ‘hash plants’ when talking generally of the strains found across India, Afghanistan and Pakistan. Many Indica-heads prefer their ganja without a trace of Sativa or Skunk, while some purists will only consume weed or hash that they know to be 100% Cannabis Indica

In years past, the most determined Indica-lovers have journeyed all the way to Pakistan, then across the Afghan border into ‘hashish country’ — the high reaches of the Hindu Kush between Chitral, Mazar-i-Sharif, down to Kandahar in the south — in search of pure, unaltered local seeds which might be brought home to grow into the Afghanica of their dreams.

A more reliable and cost-effective option is simply to obtain a packet of Sensi‘s Afghani #1. The very best parents from our unparalleled range of Afghani cultivars have been distilled into a single seed variety that gives growers textbook examples of the Afghanica genotype every time.

Anyone looking for a compact, fast easy-growing indoor strain capable of copious yields and almost-frightening resin production need look no further. Whether growers want uniform crops from seed or outstanding pure Indica mother plants to fill their flowering space with dynamic dark green clones, Afghani #1 has it covered.

Even first-timers find it hard not to succeed with this strain, and growers who bring out the full potential of Afghani #1 rank her among the finest original Indicas to be found anywhere.

Google sorterne for meget mere info - der billeder osv.

Jeg havde taget mexican sativa og skunk#1 (hvilket var min 2 strains da jeg var heeeeelt grøn) krydsede dem sammen og fik en rigtig god udendørs strain ud af det - senere krydsede jeg ICE ind i den, men det blev noget ustabilt juks - dog yielder den for vildt, men den skifter sgu smag som jeg skifter strømper.

Dog vil det være bedst hvis du selv valgte - der er mange flere varianter der kan klare den udendørs - nu har du 4 at sammenligne med - gør det lidt lettere vil jeg mene.

Medlem
Brugeravatar

har også gået meget og tænkt på at købe noget afghan. det er vidst populært. men det er sværdt for mig at bestille frø, efter som jeg stadig bor hjemme :-( sidst jeg bestille ,var jeg hos en ven, der havde huset alene i 2 uger. så bestilte der til. men kan ikke bestille hjem uden, mine forældre skulle se dem. så det giver nogle problemer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kan du oprette en postboks?

Kender ikke reglerne mht til sådan noget - ved ikke om man skal være myndig - men ellers kender du vel en der er myndig og det jo ikke ligefrem ulovligt at have en postboks... Det kunne være en løsning.

En anden ting er at det er skide uansvarligt af dig at dyrke hos dine forældre uden de ved det - det er ulovligt - det er deres grund - overvej lige konsekvenserne af dine handlinger inden du står i dem.

P.L.U.R

Vil lige have lov til at quote NIARN her

Mit liv - Mine regler - Mine konsekvenser...

Hvis man forstår den korrekt - så gør man sgu aldrig noget man fortryder - dog hjælper det en del hvis man sætter Mit ansvar ind efter det sidste - men det lyder sgu nok ikke så fedt hvis det bliver rappet....

Medlem
Brugeravatar

dyrker ikke hos dem. men i en skov!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kiiaan: guerilla - respekt der mand :)

Men så vil du endnu hellere have en dansk udendørs sort - nederen at DCF er nede - det var ellers et fedt forum.

Insane psychedelia user!

DCF er da ikke nede...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

var det sidst jeg checkede så gik bare ud fra det aldrig kom igen - my bad.... har fandme også være i karmakomastasis de sidste mange måneder.. LOL

Selv nyhederne tager røven på mig for tiden.... Det megagrineren....

Medlem
Brugeravatar

Child of Aum: heh tak! tak for dine svar. det var sgu nyttigt. men "guerilla" ? forstår ikke? mener du det er respekt at plante i skov?
men så må jeg sgu vente til næste år og få købt nogle danske sorte på en eller anden måde. måske nogle XXXX fra XXXX. der er vist mange danske. eller ved jeg sgu ikke hvor jeg køber dem. danske sorter.

Senest rettet af AlkoGone 16 aug 2009 21:58, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

guerilla grow er slang for at man grower et sted man ikke ejer - altså man er i fare for at blive opdaget af andre når man ikke er der - derved kan man miste det... deraf navnet guerilla grower..... he he...

Du skal lige slette det der forhandler link der...... det mås du ikke skrive om herinde.

Medlem
Brugeravatar

okay... tænkte bare at det ikke er et link. et link er noget som starter med http:// og ender med .dk, .com, .de m.m. sagde bare navnet på siden sagde ikke et link.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]