Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 13:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle,
Der er gået noget tid siden jeg sidst var inde på siden her, og jeg tænkte at jeg ville give en kort status :-)

Jeg fik høstet begge mine 2 planter. Den ene omkring 3 uger før den anden.

Her er et billede af den første plante inden den blev høstet:
Billede

Og her et billede af høstresultatet:
Billede

Jeg fik høstet planten for sent idet faktisk alle "hårene" på hunplanten var brune og jeg brød mig ikke så meget om røgen; den var meget sødelig og havde ikke nogen kraftig effekt.

Den anden plante fik jeg høstet til rette tid og den smager en del bedre:
Billede

Jeg aner ikke hvilke 2 sorter det var; jeg købte et mix for 25kr. Jeg mener jeg startede med 7-8 planter tilbage i Marts 2009, 2 døde og ca 4 var hanner så jeg endte op med 2.

Mie nye projekt med 3 Californian Dream Feminised og 5 Litzi Erdpurt Skunk er kommet godt på vej (siden billedet blev taget har jeg tilføjet yderligere 4 Litzi)
Billede

Det lader til at gå godt, men mange af bladene på de forskellige planter (typisk de nederste blade) er ret fyldt med gule pletter. aner ikke helt hvorfor. Jeg har tjekket i mit mikroskop og jeg kan ikke se tegn på Spidermites..

Men når disse 12 planter er høstmodne vil jeg lave hash af dem da jeg er mere til dét end til Pot.

Anyways :peace:

Medlem
Brugeravatar

Ser nice ud, congrats med dit første succesfulde grow (Y) Ser ellers helt rigtig ud den første plante mht. farven og antallet af hår. Jeg ville ihvertfald ikke have høstet den tidligere.
Dejligt at se du er igang igen :) Når først man er ramt er det umuligt at stoppe xD.

De gule pletter kan være forsaget af mange ting, men det er sandsynlig det er på grund af manglende næring. Tag et kig på den her tabel:

Billede

Link: http://www.weedfarmer.com/cannabis/tables_guide.php

Held og lykke med de nye! Som altid er billeder af deres vækst altid velkomne ^^

Medlem
Brugeravatar

Whoops! Redigér IKKE Citér! >_>

Medlem
Brugeravatar

hey :-),
tak skal du have. Det har været sjovt og lærerigt og ihvertfald noget jeg fortsætter med. Fedt skema!! det bliver fluks printet ud :-D.
jeg skal nok være bedre til at poste billeder end jeg har været de sidste par måneder ;-)

Moderator
Brugeravatar

Ser rigtig fint ud!
Har du røget alle budsne fra den plante du ikke brød dig om? For ellers var det måske værd at lave butan-nol på det: Det er billigt(se xperts cola-nol guide i hash-guiden), materialet bliver mere koncentreret, og det gør rusen noget friskere. :) Held og lykke med de nye små.

Medlem
Brugeravatar

tak skal du have :-)
Nej, jeg har nogle stykker tilbage. Butan lyder spændende men også lidt (spræng)farligt?? Hvad med Isopropylalkohol, kan man bruge dette istedet??

Mvh

Moderator
Brugeravatar

Det kan man godt, men det er vidst noget med at det trækker nogle flere sløvende stoffer, og generelt flere urenheder med sig, end butan gør.

Uanset hvad, så er nol ekstraktion jo noget der foregår udendørs, og hvis man tager sine forholdsregler (ventileret og ingen ild eller andet der kunne antende dampende) så er butan nol med cola nol metoden, ikke meget anderledes end at fylde en stor lighter. Jeg ville dog ikke bruge de nye ½-liters cola flasker i tynd plastik, men i stedet gå efter de gamle som discount sodavand og f.eks. faxi kondi og pepsi stadig bruger.

Medlem
Brugeravatar

Vejledningen ser spændende ud og er godt skrevet så det kunne godt være at jeg skulle prøve det næste gang.

Her er forresten et billede af mine kære små i mit grotelt :
Billede

Og et mere:
Billede

Jeg har problemer med at have dem i teltet idet de fylder en del, så det er lige før at jeg håber at nogen er dem er hanner så jeg kan få lidt mere plads :-D. Men mon ikke der er nogle hanner... 3 af dem er Californian Dream og de skulle være hunner.

Anyways,
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Glæder mig satme også til jeg endelig får et telt hjem i løbet af næste måned...
Har jeg godt nok sukket efter længe, nu.

Ser rigtig godt ud, Mr. Slayerkimo!

Medlem
Brugeravatar

Tak skal De have, Hr Ariaji,
jeg er selv super glad for mit telt - nemt at rengøre, holder lyset inde mv, håber du fik det til en god pris?!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fandt frem til deres hjemmeside så jeg kunne handle direkte ved firmaet i stedet for gennem e-bay.
Så jeg mangler bare at 2 måneders SU går igennem og at jeg får mit SU-lån i orden også, så jeg kan få to måneder der også...
Ulideligt at vente på penge når man virkelig har brug for dem. Har lige bestilt for over 3k bøger og jeg har ikke haft penge på kontoen siden starten af måneden. Hurra!

Men alt i alt løb det for telt (100x100x180 med mylar), kulfilter (300m3/t), easy rollers og fragt op i 1266,-.
Så det er da til at overleve.

Så fandt jeg alt mit andet udstyr (400W HPS og MH plus gødning, gromedier, potter osv) hos en anden shop for lige over 1300,-. Så jeg klager ikke.

Desuden har jeg, som vi tidligere snakket om, endelig bygget mig et udluftningssystem!
Jeg smækker en guide og en masse billeder op i løbet af ugen, tror jeg.
Det fungerer vanvittigt godt. Masser af sug i det.

Medlem
Brugeravatar

Held og lykke med dit SU, ja- kender godt det med pengeproblemer - it sucks! Men det lyder som et godt køb du har gjort mht dit udstyr!
Selv mangler jeg kulfilter og det skal jeg helt klart have når planterne bliver større; ellers finder hele opgangen ud af, hvad jeg har gang i. lyder godt med guiden; ser frem til at læse den :-)

Medlem
Brugeravatar

Hej Alle,
Lige et par opdaterede billeder fra mit grow. Jeg var nødt til at tage 2 planter fra teltet og sætte ind i soveværelset, for der var ikke plads, men det skal der nu nok komme når hanplanterne begynder at vise sig ;-)

Jeg synes selv at planterne ser gode ud. Jeg har lige brugt en forstøver på bladene så der er derfor at de hænger lidt.

Billede

Billede

Billede

Junior medlem

billigt du kommet igang hvor købte du telt så billgt gav 1500 for mit uden andet med men det dog os lidt større 125 x 125 og 200 høj han planter viser sig hurtigt ligeså snart du går på 12 timer lys har så sparet lidt ved selv bygge mit ebboflod anlæg men kostede dog lidt alligevel skriv evt privat hvor man ka handle til de priser der jeg brugt bg support en del

Junior medlem

hvis her skulle være en forresten der stod mangler et groskab har jeg et som er 240 langt 120 dybt og 240 høj der er lavet en bund i det man ka gå på hvis det sku være nede under ka man ha vand tank og udstyr ka evt nemt laves lavere det har kostet mig en hel del med træ og skruer malling osv at bygge men skal bare af med det da jeg ikke har plads til det her så pris er e del billigere end det faktisk kostet mig at bygge

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Teltet som Slayerkimo har, går jeg ud fra er samme type som mit.

Det er købt fra et firma der hedder Hydrolab Hydroponics.
De sælger virkelig billige telte.
Selv har jeg bestilt et 100x100x180cm telt beklædt med mylar for små 800,- inklusive fragt.
Kulfilter har jeg også bestilt - på omkring 300m3/t for små 200,-.
Ganske billige ting der ser ud til at have en fin kvalitet!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Rigtigt mange tusind tak for den meget meget nyttige info der Ariaji :) :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

glæder mig til at se det udluftningssystem der :)
og med de priser ser det også snart ud til jeg kan komme igang :D
regner ihvertfald med jeg har omkring 4000 i næste måned

Medlem
Brugeravatar

jeg er også super tilfreds med mit telt OG den service som firmaet gav mig. Og ja, de er også billige ;-)
Nu da jeg har 9 store planter (fandt ud af i går at den ene var en han) skal jeg også til at investere i et kulfilter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]