Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 18:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Godaften rygere (:

Jeg har læst at melasse er godt for mikroorganismerne i jorden. Er det vigtigt at bruge melasse for denne effekt eller kan man bruge alm. sirup fra butikkerne?
der godt nok salt i det fra butikkerne. men er der faktisk også i alm melasse til dyr. .? så længe det er fra sukker ruer og ikke sukker rør..!!

Et andet spørgsmål jeg også har er hvilke næringsstoffer melasse har ?

og har hørt man sukker nedbryder thc, kan det passe og er der fakta om det :)

på forhånd tak :) :shock: :shock:

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
jeg er ikke sikker, men jeg mener at melasse er en fællesbetegnelse for saft/afkog og sirup er næsten rent sukker, så jeg ville passe på med at bruge sirup hvis jeg var dig.

Medlem

cloud9 skrev:
jeg er ikke sikker, men jeg mener at melasse er en fællesbetegnelse for saft/afkog og sirup er næsten rent sukker, så jeg ville passe på med at bruge sirup hvis jeg var dig.

mange bloom gødninger er baseret på melasse..? så dårligt er det jo ikke.jeg ville bare gerne vide hvordan/hvorfor sukker nedbryder thc.. vis det overhovede gør.? der mange der siger sukker/sirup nedbryder thc. men er der ingen der har fakta om det ..?? eller en forklaring.? :hm:

Medlem

hvis man tager en meget tørstig plante og giver den en sukkeropløsning, vil den suge sukkeret op i hele planten med det resultat at du får en evigt frisk plante ligesom dem man kan købe som man tror er plastik ( mange ER af plastik ) som så aldrig skal vandes, og det ønsker man ikke med hamp. jeg læste om det engang i en plantebog som jeg ikke kan huske titlen på.
men jeg skrev jo også at det var sukker du skulle passe på med.

Medlem

cloud9 skrev:
hvis man tager en meget tørstig plante og giver den en sukkeropløsning, vil den suge sukkeret op i hele planten med det resultat at du får en evigt frisk plante ligesom dem man kan købe som man tror er plastik ( mange ER af plastik ) som så aldrig skal vandes, og det ønsker man ikke med hamp. jeg læste om det engang i en plantebog som jeg ikke kan huske titlen på.
men jeg skrev jo også at det var sukker du skulle passe på med.

jamen hvorfor så lave gødninger næsten kun bestående af melasse.? (sukker) og melasse og sirup kommer fra samme "tank" melasse er bare grover da det er til dyr, sirup skal bare forarbejdes mere før det kommer i butikkerne.. :)

altså jeg bruger selv alm sirup.. og det virker efter min mening rigtig godt på planterne, hvertfald på mængten der kommer ud af planterne. det helt sikkert. og på krystallerne. har 2 "forsøgs"planter af samme stain. den ene har fået sirup, den anden har ikke, og den der har fået sirup, er en del tætter og flere krystaller. og den har faktisk overhalet den anden nu. selv om den uden noget faktisk var størst før jeg begyndte..!!

men det jeg gerne vil frem til. er om der er nogen som der evt. kender en forklaring på hvorfor sukker skulle nedbryde thc.? altså efter min mening der giver det meget på selve planten, men det hjælper jo ikke noget vis det så tager dens potens jo.?

Medlem

jeg tror at det er en skrøne at thc bliver nedbrudt af sukker, man hører tit folk sige at man skal spise sukker hvis man bliver for skæv

Medlem

okaii mange tak, fordi fik afvide at det skulle nedbryde thc, og så ville jeg jo ikke give for meget jo, men nu kan jeg roligt give dem en go slat i morgen igen jo. er der nogen der kender andre former for den slags "booster" til bedet.? som tang extrakt og sådan noget :D

Medlem

du kan også pisse rundt om planten, urin er godt for planter! men gør det ikke mere end 1 gang pr måned

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
du kan også lade være med at pisse omkring dine planter - menneske urin er ikke særlig godt som gødning - hvis der skulle bruges afføring vil en ting som hestepærer blandet med hønsemøg være godt at tilsætte sin jordblanding i små mængder, men personligt holder jeg mig til gødning der er lavet til cannabis.

Har testet det med pis - ingen forskel - men det stinker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]