Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
Hej gutter,
jeg skal til og dyrke indoor for første gang. Har ellers growet 2 sæsoner outdoor, så jeg kender godt proceduren og det hele.
Men jeg vil meget gerne prøve og dyrke den der Royal Dane/DCF for jeg har læst meget inde her i forummet og også andre steder og den skulle vist nok være kanon!?(I forhold til prisen, selvf.)
Og jeg har jo læst på dcf at det godt nok er udedørs, så vil lige høre om der sidder folk der har prøvt dem indendørs??

Som udstyr bruger jeg 400W HPS fra bg-support og bruger ikke filter for jeg bor i studieboliger så mine naboer har sku godt af og får noget frisk duft!! ;) Har massere stående her fra en gammel ven der desværre sidder ind pga. han har dyrket. Nu kan jeg bare ikke finde et dato på flaskerne hvornår det ikke kan bruges længere??

Tjaah, det var rent faktisk det .. Håber på nogle gode svar :))

Hygge!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
ved godt jeg lyder lidt dum måske, men hvis dcf siger at det outdoor... så det jo nok outdoor ;) .. har også selv modtaget frø fra venner som kom fra udendørs pot, men som sagtens kunne gro i vindueskarmen.. såh.. tror sku ikk forskellen er så stor :)

prøv at smid et frø i jorden?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Altså hvorfor dyrke noget halvt så godt når man kan dyrke noget rigtig godt ;) ?
Hvis du alligevel skal dyrke indendørs så bestil nogen ordentlige kvalitets frø det kan godt betale sig i sidste ende

Medlem
Brugeravatar

altså nu ved/(tror??) jeg go godt at man sagtens kan dyrke nok alle outdoor-strains indenfor. men det ikk alle hvor det kan betale sig.. så jeg ville bare lige høre om der var nogen med lidt erfaring med den strain eller nogen der ved om der findes krydsninger der er mere velegnet til indedørs..
og jeg synes ikke at det nødvendigt at give det 4-5 dobbelte.. dyrker kun til mig selv med en enkelt 400W hps så det er ikke det helt store anyways! det er sådanset kun en overgangsløsning indtil outdoor-seasonen starter i maj og der omkring.

Junior medlem

Der findes en masse billige indendørs frø der giver noget fantastisk skunk. Forstår ikke helt behovet for at spare de, ca 25kr, ved at købe de der udendørs danes.

Forresten er jeg ret sikker på man ikke må omtale de steder man køber fra her på siden.

Medlem
Brugeravatar

jeg vil bare gerne have den strain! eller en krydsning der er velegnet til indedørs.. så hvis der er en der kender kan han jo bare drop mig en pm.. :) har selvf googled lidt rundt men fandt kun til udedørs og ville lige prøve inde på forummet om der måske sidder nogen der har prøvet den indedørs..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er du vel ude i noget med at du skal vente til sæsonen er slut og starte den strain udenfor, og derefter krydse den med en Original Haze, som er velegnet til indendørs brug? .. nu ved jeg ikke alt for meget om stabilitet, men det er vel sådan noget du skal ud i?

ellers skal du vel skrive til frøbankerne, og bede dem specifikt om at vidreudvikle generne til indendørs brug?

Moderator
Brugeravatar

Den kan sagtens dyrkes indendørs, det jeg tror Gartnersvinet er inde på, at man i udendørs sorter, er gået på kompromi flere steder end man behøver ved indendørs sorter, f.eks. hurtig færdigblomstring, resistance overfor mug og lign. Der findes et stort udbud af indendørs sorter, og dermed også en del der måske ville være bedre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
BisMann skrev:
Den kan sagtens dyrkes indendørs, det jeg tror Gartnersvinet er inde på, at man i udendørs sorter, er gået på kompromi flere steder end man behøver ved indendørs sorter, f.eks. hurtig færdigblomstring, resistance overfor mug og lign. Der findes et stort udbud af indendørs sorter, og dermed også en del der måske ville være bedre.

Ja lige præcis syntes det ville være spild af tid, at dyrke en udendørs sort inde, når man kunne dyrke en ordentlig indendørs sort som virkelig er avlet til at give noget rigtigt lækkert røg ;).

Medlem
Brugeravatar

ja det var vist nok bare mig der ikke fattede :) ved i hvad jeg dropper det bare med royal dane! jeg kom sku også i tanke om at jeg ikke er til stede i en uge omkring november så jeg må desværre holde mig til lowryder den her gang fordi jeg ikke kender nogen der kunne passe dem når jeg ikke er der.. men lowryderne er der jo ikk det helt store man skal passe på med.. bare de får noget vand/gødning og det klarer min nabo nok :)
så har jeg lige bestilt følgende strains til mit første indedørs-projekt:

Lowlife Seeds - Automatic ak47 x lemon skunk
Lowlife Seeds - Automatic AK47 x Automatic Blueberry
Lowlife Seeds - Automatic hindu kush x auto white russian

jeg kommer selvf med en rapport når jeg har det hele!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Må man spørge om hvad setup du har tænkt dig at bruge? og ku man eventuelt få en kigger på dit udvalgte growroom? :)

Medlem
Brugeravatar

jeg har en 400W hps af en kammerat jeg gerne må låne! desuden har jeg en envirolite på 250w så jeg ved ikke helt endnu hvordan det kommer til at gå! men det skal jeg nok finde ud af nå frøerne de er ankommet! Plus at jeg har alt muligt gødning fra HESI! ved dog ikke om jeg stadigvæk kan bruget det, for det er velnok 1,5år gammel! ville være nice hvis der var en der ved noget om holdbarheden!

hygge!

ps: jeg dyrker i bruseren! har dog ikke indrettet noget endnu! det er mit første indedørs grow ever!

Moderator
Brugeravatar

Gødning har en ret lang udløbsdato, jeg har ikke tænkt nærmere over at det skulle blive for gammelt, det er jo bare lidt forskellige nærringsstoffer, opløst i vand.

Hvis du dyrker i bruseren hvordan vil du komme i bad så? Det er IKKE holdbart at skulle flytte dem hver gang man skal i bad, og der skal desuden kunne mørklægges helt, i 12 timer i døgnet i blomstringsperioden.

Medlem
Brugeravatar

BisMann:

jeg grower autos! kan det ikke være ligemeget så??(det med at flytte dem når jeg skal i bad; jeg kører nok 20/4) det med at mørklægge det hele er no prob! .. det er en nybygget bolig jer bor i, der er indbygget aktiv filter i loftet i mit bad, så jeg kan spare rigtig mange penge faktisk! jeg kobler det bare til en forlængelse så det hjælper i hvert fald på duften! (dog er jeg ikke særlig bekymret fordi at jeg kun dyrker 5 plants på engang) .. kommer selvf også an på strainen.. en kammerat dyrker et par orig. nyc diesel og hold kæft de stinker!

ps: tak for svaret angående gødning!

Moderator
Brugeravatar

Det skaber en vis stress at flytte planterne for meget, hvilket kan resultere i hunplanter der bliver hermaer (tvekønnet, og befrugter sig selv.
Ja okay, overså lige at du dyrkede autoblomstrene nu, det hjælper helt sikkert på det, så er det jo kun en 4-6 timer hvor der skal være mørklagt. Det er nemlig stadig vigtigt at de får mørke, for at kunne vokse ordentligt, de udfører nemlig den største del af deres respiration (energioptagelse/omvendt fotosyntese) om natten/i mørke.

Medlem
Brugeravatar

jeg må lige tilføje at jeg ikke har vindue i mit bad! det var nok det du var ude på :)
min bruser har hvide fliser over det hele og så har jeg en hvid .. hvad hedder det på dansk .. "forhæng" ?? :)

så der kan jeg ikke se de helt store problemer! hvad siger du, BisMann ? ser ud til du er meget erfaren indedørs grower! thumbs up for alle hints uanset hvem der poster!

Moderator
Brugeravatar

Dels vindue, men lige så meget at der ikke må være lys inde på badeværelset i mørkeperioderne, hvilket nok i praksis vil ubrugeliggøre badeværelset i timerne i mørkeperioden.
Kan dette overholdes, så tror jeg det vil virke okay, med undtagelse af evt. stress ved flytning.

Det er jeg nu ikke, emnet har bare fanget min interesse, samt nogle erfarringer udendørs.

Medlem
Brugeravatar

vågner aldrig om natten for at pisse eller noget så det bliver absolut ikke noget problem med at holde det mørkt!
tror jeg bruger den envirolite i første omgang, er meget spændt på hvor meget jeg kan få ud af den.. da jeg helst ikke vil bruge alt for mange penge er jeg lidt bange for at min hps bliver for varmt sådan at jeg bliver nød til at investere i noget andet udstyr for at klimatisere!
jeg kommer som sagt med en grow rapport, skal nok blive spændende :)
nåh men jeg smutter i seng nu, kan i sove godt gutter!

Junior medlem

hehe at du bor i studie bolig er kun en ekstra grund til at sikre dig mod at folk kan lugte tænk hvis du blev uvenner med en og person stak dig fks få dig et kul filter i en fart altid bruge kul filter

Medlem
Brugeravatar

Dr.Weed

ja, det har du sgu ret i og jeg ved det faktisk også godt.. men jeg venter lige til de begynder og lugte.. dyrker hindu kush btw er det eneste jeg kunne få fat i.. kommer lige med nogle billeder når de er lidt større.. jeg har indbygget aktiv udsugning i mit badeværelse, så skal bare have fat i en flexslange og kulfilter.. så sparer jeg lige omkring 500dkk. den trækker godt nok ikke så meget men den kører 24/7 her for at undgå skimmel.. og det er ikke min strømregning den kører på..

ps: skal lige tilføje at hindu kush lugter helt vildt afaik .. så jeg kan ikke undgår kulfilter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]