Jeg er nået rimlig langt med min ene South African og den er vokset rigtig godt efter jeg har købt en større potte til den.
Jeg har ingen præcis tidsoversigt over spirringen og udviklingen, da det bare er et øveprojekt, for at få lidt forståelse for planten.
Den er ikke blevet beskåret, gødning, pestkontrol eller noget og har bare fået lov til at vokse af sig selv. Den har stortset levet af sollys, alm muldjord og postevand udover få overskyede dage, hvor den har stået under en kraftig sparepære. (Fandt bare den største og kraftigste pære i vores "pæreskab")
Frøene blev plantet 2 uger før Roskilde, så jeg er begyndt at kigge efter tegn på om det er en han eller hun.
Den har ikke fået nosser, så jeg tænkte at jeg ville poste nogle billeder herinde i håb om i kunne se noget.
Jeg har taget en del billeder af planten, så i kan få fornemmelsen af størrelsen. Billederne er i 1500x1000

.
South African:

Er der nogen tegn på køn endnu?
Jeg glæder mig meget til at se udbyttet. Den vokser jo helt vildt flot. Der er kun få blade som er lidt visne i spidserne, men det er pga. solmangel, da de er lidt lukket til at de andre blade.
Btw.
Jeg ved ikke om den hedder South African, men min ven havde købt noget skunk, som han mente hed South African og i skunken var der en helvedes masse frø, så vi plantede en del af dem, hvor flere af dem voksede hurtigt op. Jeg har så ved uheld dræbt et par stiklinger

, så jeg har kun den store tilbage og selvfølge min White Widow.
Min lille White Widow, som er 2 uger gammel:

Det her billede var mest bare for at vise min lille fine Widow frem. Her er der selvfølgelig ikke nogle tegn på køn endnu.
På forhånd tak!
Hvis lægger mærke til nogle blade som er blevet "knækket", så er det fordi min kat finder planten meget spændende så der bliver skubbet til den og aet med den hele tiden

.
En gang imellem æder han et halvt blad