Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er nået rimlig langt med min ene South African og den er vokset rigtig godt efter jeg har købt en større potte til den.

Jeg har ingen præcis tidsoversigt over spirringen og udviklingen, da det bare er et øveprojekt, for at få lidt forståelse for planten.
Den er ikke blevet beskåret, gødning, pestkontrol eller noget og har bare fået lov til at vokse af sig selv. Den har stortset levet af sollys, alm muldjord og postevand udover få overskyede dage, hvor den har stået under en kraftig sparepære. (Fandt bare den største og kraftigste pære i vores "pæreskab")
Frøene blev plantet 2 uger før Roskilde, så jeg er begyndt at kigge efter tegn på om det er en han eller hun.
Den har ikke fået nosser, så jeg tænkte at jeg ville poste nogle billeder herinde i håb om i kunne se noget.

Jeg har taget en del billeder af planten, så i kan få fornemmelsen af størrelsen. Billederne er i 1500x1000 :D.

South African:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Er der nogen tegn på køn endnu?
Jeg glæder mig meget til at se udbyttet. Den vokser jo helt vildt flot. Der er kun få blade som er lidt visne i spidserne, men det er pga. solmangel, da de er lidt lukket til at de andre blade.

Btw.
Jeg ved ikke om den hedder South African, men min ven havde købt noget skunk, som han mente hed South African og i skunken var der en helvedes masse frø, så vi plantede en del af dem, hvor flere af dem voksede hurtigt op. Jeg har så ved uheld dræbt et par stiklinger :D, så jeg har kun den store tilbage og selvfølge min White Widow.

Min lille White Widow, som er 2 uger gammel:
Billede

Det her billede var mest bare for at vise min lille fine Widow frem. Her er der selvfølgelig ikke nogle tegn på køn endnu.

På forhånd tak!

Hvis lægger mærke til nogle blade som er blevet "knækket", så er det fordi min kat finder planten meget spændende så der bliver skubbet til den og aet med den hele tiden :D.
En gang imellem æder han et halvt blad :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
du kan tydelig se det hvis de danner et "V" i bunden af sidegrenene. det er der skuddene begynder og vokse. det ser ud til at være en dame men hvis bare du venter et par dage mere kan du sagtens se det.

Junior medlem

Det lyder jo rigtig godt. Jeg holder øje med V'et de næste par dage.

Der er dog en ting jeg er lidt i tvivl om. Hvornår kan jeg vide hvornår planten er ved at være klar til høst, og hvornår begynder topskuddene at vise sig?
Jeg glæder mig til den fase :D.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Bummerten skrev:
Det lyder jo rigtig godt. Jeg holder øje med V'et de næste par dage.

Der er dog en ting jeg er lidt i tvivl om. Hvornår kan jeg vide hvornår planten er ved at være klar til høst, og hvornår begynder topskuddene at vise sig?
Jeg glæder mig til den fase :D.

du er slet ikke i tvivl når den er godt i gang med blomstringen. Det er næsten først lige begyndt at skifte over så om en måneds tid kan man rigtigt se det.
Altså den skal høstes når ca. 50-80 % af alle hårene bliver brune

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
det kommer det kommer bare rolig :-) du kan umulig undgå at se topskuddet voker ;-)
mht høst og alt det der prøv bare søge funktionen helt op til højre..

Junior medlem

Hehe :lol:.
Man bliver jo lidt ivrig, når den vokser så hurtigt :D

Så må jeg jo bare glæde mig til om en måneds tid.

Tak for svarene!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Bummerten skrev:
Hehe :lol:.
Man bliver jo lidt ivrig, når den vokser så hurtigt :D

Så må jeg jo bare glæde mig til om en måneds tid.

Tak for svarene!

Altså den er ikke klar til høst før omkring slutning af september ca.

Junior medlem

Jeg mente bare at topskudne begyndte at komme frem omkring der.

Men slut september, skal jeg nok have i baghovedet!

Junior medlem

Topskuddet har som sådan altid været der. Det er der de nye bladsæt vokser ud af i toppen.
i V'et dannet af et bladsæt, kommer der 2 sideskud. I alle skud vil der komme pistiller hvis det er en hunplante.
Så tag et kig alle steder planten skyder, og se om du ikke kan finde nogle hvide hår :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]