Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Halløj derude! .. så kom jeg endelig ind, efter møg og besvær med at få lavet en bruger! (den ville åbenbart ikke godtage mit svar)

Nå men! .. down to buisness! ;-)

Jeg er ny grower og har udforsket det lidt her over de sidste par år, sådan hvad angår at putte frø i jorden, se dem spire, klippe lidt, og se dem spire lidt mere osv.. men det er aldrig rigtigt blevet til noget der i vindueskarmen (hvertfal ikk så meget som jeg gerne ville) - Så derfor har jeg nu taget springet!! .. wuhuu.. kriminelle mig (lol) ..

Har for nyligt investeret i nogle 200watt CFL i henholdsvis 2700K og 6400K, og har (efter at måtte opgive at hente materialer hjem fra bauhaus, pga manglede køretøj) bygget mit ellers flotte gamle skrivebord om til et grow-room..

Jeg ved godt at det ikke er HELT perfekt, men.. man skal jo starte et sted ;)

Som situationen er lige nu, så har jeg 4 potter med typen "Dragon haze F1" til at stå, hvoraf de 3 af dem blev plantet for ca en uge siden, og den sidste er ved at være en 1½ til 2 måneder gammel, som jeg har klippet lidt ned, for ikke at være alt for høj..

Har iøvrigt planer om at sætte yderligere 2 potter ind med typen "Hawaiin skunk No.1" her i løbet af weekenden så den passer med at de er ca en uge yngre end de 3 andre Dragonhazes.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

(fortsætter lige - den ville ikke lade mig skrive mere i den anden besked)

Som sagt er det ikke perfekt, men.. jeg prøver da! .. ville ønske at jeg lige kunne oploade nogle billeder af det fortløbende project og derefter kunne opdatere jer ugentligt, men.. har ikk helt fundet ud af det der med at uploade billeder endnu :)

Har dog lige et spørgsmål!

de der 200watts CFLs de sku meget nice, og de bliver egentligt ikke særligt varme, så jeg har sænket den ned til omrkring 10cm fra plantens top! (og den kan sikkert godt tåle at komme ned til 5cm) .. men.. den gamle plante er begyndt at vende siderne opad.. altså savtakkerne.. kan ikke helt lige greje hvad det skulle være.. men det kan en af jer måske svare på?

jeg gav den gødning for nogle uger siden, men det tog den ikke alt for godt imod.. tror det var lidt for tidligt.. (har brugt jord fra købmanden, og der er jo lige gødning i i forvejen) .. så nu jeg gået tilbage til at give den vand.. kan det være gødning der mangler?

har også mistænkt det for at være overvanding.. (er stadig ikk helt prof endnu jo) .. og er ret sikker på at det ikke er pga varme (har 2 pckølere til at blæse konstant derinde.. rimeligt god cirkulation)

hvis der er en der lige gider at forklare hvordan man uploader billeder, så skal jeg nok lige smide et billede eller to op, så i kan se hvad jeg mener :)

Senest rettet af MaximumG 06 aug 2009 17:27, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
altså det med bladene, det kan sagtens ligge i dens gener. det gør fx. white widow også meget gerne.. mht gødning tja der burde du blive lidt mere præcise og desuden kan jeg ikke se om de allerede er i blomst etc?
billeder siger altid mere end 1000 ord hvis vi snakker om cannabis :) btw.. imageshack.com fx.. så bare post den link i et reply her i den thread..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
råd nummer 1: køb dig et kulfilter - så kan panserne stå lige udenfor dit grorum, med planter i fuld blomst - uden de lugter en skid... og det med garanti - fordi har stået i situationen og der sveder man.....

Du skal have mere vind på.
Du skal anskaffe noget cannabis gødning.
Du skal holde op med at bruge købmandsjord og enten købe færdigblandet mix's eller blande skidtet selv
Du skal lade være med at joke med det er kriminelt - det er det og hvis du bliver knaldet - gør det ondt - især hvis du f.eks har en vægt og/eller mange planter.

Uden billeder er det ikke til at sige hvad der galt med dine planter.... men hvordan har du bygget dit skrivebord om? Vil jeg også gerne se billeder af - det lyder i mine ører som et setup der overhovedet ikke har en chance for at producere noget ordentligt røg ud af de strains du har anskaffet dig...

Du skulle have sat dig noget mere ind i det at dyrke, inden du kastede dig ud i det - det er meget vigtigt hvilke strains du kører sammen og hvilke du kaster dig over som grøn - det jo ikke noget ved at du f.eks bliver taget røven på af en sativa hybrid som egentlig var indica domineret, men alligevel bestemte sig for at mangedoble sin størrelse under blomstringsfasen.

Så skulle du også have ofret de flere penge på din blomstringspære - 2700kelvin er et ganske ok spektrum at blomstre under - men 2100kelvin er altså bare bedre - igen taler jeg af erfaring - har testet pærene imod hinanden og for at understøtte det endnu mere - skal det lige siges at min 2700kelvin pære var helt ny og 10w stærkere imod en pære på 115w 2100k som i forvejen havde blomstret 2 grows.

Der er et topic der handler om at uploade billeder - kig efter det - der er en fin forklaring på det.

Men eller godt initiativ der - jo flere der dyrker jo mere "legalt" bliver det vel på et tidspunkt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu det jo ikk en white widow jeg har kørende, men det ku da sagtens tænkes.. hvad angår gødning, så bruger jeg GHE (floraGRO) (floraBLOOM) (floraMICRO) i mindste doser, hvilket svarer til ca 1ml per 2 liter vand.. har rystet det omhyggeligt (har jo ikk luftpumpe eller noget i den stil) ..

plejer typisk at blande det op i en 2liters flaske og lade det stå og falde lidt til et par dage før jeg bruger det (ryster det selvfølgeligt lige inden jeg vander)

jeg kigger lige på det imageshack senere i aften.. så skal jeg nok lige poste et par billeder :)

Tak for svaret!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

skynder mig lige at tilføje at dette KUN er et eksperiment, da jeg stadig er ved at lære.. så vil gerne fritages for nederen beskeder om hvad jeg mangler og gør forkert! - men derimod vil jeg rigtigt gerne have råd og positive svar om hvad jeg kan gøre bedre :)

Jeg er jo godt selv klar over at det ikke er perfekt, og hvis det skulle være det, så ville det jo koste en jetjager! :) .. men som sagt.. et forsøg.. som med jeres hjælp forhåbentligt kommer til at gå godt! :)

(uploader billeder iaften) hygge!

Medlem
Brugeravatar

Altid brug doseringen producenten anbefaler!! Det er satme vigtigt du ikke giver dem for meget, det kan planterne bare ikke ha!! Det lyder til at du nogenlunde doserer ud af maven.. Holder mig altid til HESI produkter btw.

Og det med imageshack tar max 5 min hvis du ikke er inde i det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja men jeg er på vej ud af døren! :) og til din information så bruger jeg anbefalet doser (har fået et flot skema med som forklare hvormange ml der skal bruges per 10liter vand) så det er ikke noget jeg bare lige sådan "skvatter" mig frem til ;) .. tror bare at det er fordi der er gødning i jorden til at starte med, og at jeg måske gav den gødning lidt for tidligt!

som sagt! :) .. uploader nogle fine billeder senere af mit newbiegrow og så får i også muligheden for at se mit setup! :) .. igen.. husk nu at det er et eksperiment! :) .. regner ikk med at få det vilde ud af det her den første gang, andet end erfaring og MULIGTVIS noget rygebart.. men nu må vi se..

mangler det der sorte/hvid pandaplastik.. så siderne består af sort plastik.. (JA jeg ved godt det er noget lort, men et eller andet skulle jeg jo gøre!) .. der er jo også en daglig økonomi som skal hænge sammen..

så hvis i er nogle stykker derude som også sidder med noget hjemmebagt setups som heller ikke er professionelt, så bryd endelig ind, og fortæl hvad jeres erfaringer er, eventuelt med billeder ;) .. ses senere..

Medlem
Brugeravatar

helt sikkert! var heller ikke ment som angreb :)

sidder og venter på pictures heh men tror sku jeg er faldt i søvn inden du smider dem på forummet hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeps.. smider dem op omkring kl 20-22 stykker.. skal lige have taget nogle ordentlige billeder, og har som sagt ikke tid før.. smutter nu :) .. kig tilbage senere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå men der går lige lidt tid før de billeder kommer op.. tager åbenbart lang tid for imageshack at sende mig en registrerings-mail. så måske der er en update imorgen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, så skete det lidt! .. min mailudbyder havde besluttet sig for at smide registreringsmailen direkte over i min junkmail :/

Er nu blevet registreret og har uploadet et par billeder:

Billede

Mit ombygget skrivebord som er ca 1,60 høj, lige p.t. beklædt med sort plastik og en dug.. :/ .. nogle der ved hvor man kan købe noget billigt/godt reflekterende plastik (hvid) ? eller har en ide til hvor man kan lede eller hvad man kan bruge ?

Billede

Lidt tættere på, med dugen oppe :)

Billede

de 3 små babyer som blev smidt i jorden i fredags, og kom op i mandags :) (3xDragon haze F1)

Billede

Set fra blæserens synspunkt (den rammer iøvrigt alle 3)

Billede

Den lidt ældre plante, som har været udsat for eksperimental nedskæring (går efter 4 STORE buds - tips?)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Igen den lidt ældre plante set fra siden :)

Billede

og her ses bladene, savtakkerne vender en smule opad, og spidserne er lidt lysgrønne i det.

Billede

her ses det måske lidt bedre?

Billede

den anden pcblæser til den "store" plante :)

Billede

som sagt er det ca 1,60 højt.. god plads endnu.. regner med at holde dem lave..

Billede

såååååååååååååååååhhhh.... nu har i set hvordan det ser ud :) .. lidt nybegynner-agtigt.. men hvadfanden, man skal jo starte et sted :) ..

gode råd og erfaringer er velkomne :) .. bare helst drop alt det nederen snak om hvad jeg BURDE gøre og blah blah.. husk på, at det skal være inden for rimelighedens grænser og jeg er på S.U ;) ..

Vil selvfølgelig holde jer opdateret ugentligt :)

ses senere! :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ville nok overvejer at hæve de små i samme højde som den store, så de kommer tæt på pæren skal siges CFL ikke ligefrem bliver varm i forhold til en hps så det handler om at få planterne så tæt på pæren uden at brænde dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg arbejder på det :) .. alt det som ses er lavet på en uge fyldt med stress og andre planer ;) .. skal jo lige "get used to it" .. indtilvidere kan jeg hvertfal sige at de ikke brænder når den står ca 10 cm fra toppen.. overvejer at forsøge med 5cm.. selve pæren smider jo kun 13000Lumens. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogle der han en god ide til hvad man kan bruge istedet, og eventuelt hvor man skal kigge efter noget af det der hvide plastik folie? .. syntes ikk rigtigt at kunne finde det på nettet, og tvivler lidt på at købmanden har dét :) .. eventuelt en maler forretning? ..

varere ikke længe for blomstringen skal ske, og jeg skal jo gerne have det HELT lys isoleret.. mangler bare lige finde ud af hvor jeg anskaffer det :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er der lige en lille opdatering :)

Billede

Har købt nogle grillbakker som jeg bruger som beholdere til opsamling af overskydende vand, og som også gerne skulle skyde lidt af lyset op under planten engang når de bliver lidt større.

De gule planter er Hawaiin-Skunk No.1 (62% Indica domineret) (spiret den 10/8)
De røde er Dragon Haze F1 (sativa) (spiret den 4/8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er der lige en lille ugentlig update igen! :)

Købte nogle lidt større potter, og tænkte at jeg ligeså godt kunne omplante dem nu, eftersom de alligevel skal direkte i blomst efter første måned pga pladsmangel. Desværre.. Desværre.. gik en del af rødderne tabt da jeg vendte potterne på hovedt :( .. havde godtnok vandet dem, og ladet dem dryppe af i håb om at jorden så ville være kompakt.. men.. det eneste jeg fik ud af det, var at halvdelen af jorden sad fast nede i bunden af potten, så rødderne blev revet over :( .. måske lidt mindre vand næste gang..

anyways:

Billede

Nu ser de sådan ud. de 3 foran er Dragonhazes som er 2 uger gamle, og de 2 andre der står tættest ved den Orange potte er Hawaiian skunk, som er nu en uge gamel ca. :)

Billede
Bare lige for at vise hvor tæt noderne er ved brug af CFL.

Billede
Og så fra toppen! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hvis du ikke har hævet lamperne for at tage billederne - så skal den altså sænkes drastisk :=)

Ellers ser det næsten fint ud - dog skal du ud og bruge en blå på en bordventilator...

Og så det noget rigtig skidt at bærebladene på den store plante ikke er der - seriøst - de optager sygt meget lys og det er det som du har brug for til planten...

Lad være med at pille bærebladene af de 5 nye - du skyder dig selv i foden.

Kan regne ud at lecaen kommer senere.... altså ovenpå de 5 uden..

Du kan undgå det med at rødderne dør, hvis du ligger lecaperler i de nederste 5-10cm af potten, bland noget i jorden, rødderne kan godt lide luft - lidt perlite vil heller ikke skade og måske lidt sand (ikke fra stranden).

P.L.U.R

ser nice ud:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

havde tænkt på at købe perlite of vermiculite, men syntes bare det for dyrt i porto, så endte med at købe leca i et storcenter. Ja leca'en er kommet ovenpå de 5 andre nu, og nej jeg klipper ikke bærebladende af de andre. Den store har stået i vindueskarmen før jeg fik mit setup lavet, så den har været udsat for lidt eksperimentering.

Har lige tjekket en guide om hvordan jeg får lavet en udsugning ret billigt, og kulfilter er jo ikk så sindsygt dyrt igen.

Har blandet leca i jorden, ca 25/75% .. valgte ikke at ligge et lag i bunden da drænhullerne er større end kuglerne.. tænkte at de så ville ryge ud, og planten ville komme til at stå ustabilt.

Indtil vidrere har projectet kostet mig omkring 1500kr, og som du selv siger er der stadig udgifter til ventilator osv.

Det er ikk rigtigt noget at gøre.. tingene må komme sådan efterhånden som de gør, det sku hårdt bare lige at smide penge efter det hver måned når man ikk får andet en SU.. men mon ikk der blir råd til det :)

smider nogle flere billeder op i næste uge.. FORHÅBENTLIGT til den tid, har den ¤%%((#%%()= forhandler så besluttet sig til at sende mig de varer jeg har betalt for, og så kommer det til at se LIDT bedre ud :)

P.S. Grunden til jeg ikke har sænket lampen ned, er fordi den ældre plante står der. Overvejer også om jeg ikke bare skulle stille den tilbage i vinduet, og lade de andre nyde godt af det :)

Jeg har ikke lige smidt et billede op af det endnu, men har hæftet noget folie på min reflector langs siderne i ca 10.cm dybde, primært for at indskærpe noget af alt det lys som ellers ville gå til spide, men løsningen har også den ulempe at det straks er blevet meget varmere, og derfor har jeg valgt at hæve lampen..

P.P.S. men ser de ikke fine ud ellers? jeg syntes selv de er blevet flottere end mange af dem jeg har dyrket i vinduet før.. at der kun er de der 0.3cm imellem noderne er jeg hvertfal meget imponeret over. så syntes jeg ikke at det virker relavant at sænke pæren, når det jo egentligt går meget godt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]