havde tænkt på at købe perlite of vermiculite, men syntes bare det for dyrt i porto, så endte med at købe leca i et storcenter. Ja leca'en er kommet ovenpå de 5 andre nu, og nej jeg klipper ikke bærebladende af de andre. Den store har stået i vindueskarmen før jeg fik mit setup lavet, så den har været udsat for lidt eksperimentering.
Har lige tjekket en guide om hvordan jeg får lavet en udsugning ret billigt, og kulfilter er jo ikk så sindsygt dyrt igen.
Har blandet leca i jorden, ca 25/75% .. valgte ikke at ligge et lag i bunden da drænhullerne er større end kuglerne.. tænkte at de så ville ryge ud, og planten ville komme til at stå ustabilt.
Indtil vidrere har projectet kostet mig omkring 1500kr, og som du selv siger er der stadig udgifter til ventilator osv.
Det er ikk rigtigt noget at gøre.. tingene må komme sådan efterhånden som de gør, det sku hårdt bare lige at smide penge efter det hver måned når man ikk får andet en SU.. men mon ikk der blir råd til det

smider nogle flere billeder op i næste uge.. FORHÅBENTLIGT til den tid, har den ¤%%((#%%()= forhandler så besluttet sig til at sende mig de varer jeg har betalt for, og så kommer det til at se LIDT bedre ud

P.S. Grunden til jeg ikke har sænket lampen ned, er fordi den ældre plante står der. Overvejer også om jeg ikke bare skulle stille den tilbage i vinduet, og lade de andre nyde godt af det

Jeg har ikke lige smidt et billede op af det endnu, men har hæftet noget folie på min reflector langs siderne i ca 10.cm dybde, primært for at indskærpe noget af alt det lys som ellers ville gå til spide, men løsningen har også den ulempe at det straks er blevet meget varmere, og derfor har jeg valgt at hæve lampen..
P.P.S. men ser de ikke fine ud ellers? jeg syntes selv de er blevet flottere end mange af dem jeg har dyrket i vinduet før.. at der kun er de der 0.3cm imellem noderne er jeg hvertfal meget imponeret over. så syntes jeg ikke at det virker relavant at sænke pæren, når det jo egentligt går meget godt