Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Første gang
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Halløj kære venner!

Har lige investeret i nogle frø (Ice) og vil vildt gerne igang med at gro. Det skal siges det er første gang jeg bevæger mig ud i det endnu uudforskede terræn, så jeg ved kun, hvad jeg har fået ud af et par google searches og lidt luren her og der på Psy forum.

Jeg vil så vide nu om det er alt for sent at plante udendørs? Og med alt for sent mener jeg, om det vil være spild af gode frø, om man kan nå at få noget ud af dem inden det blir mørkt og dystert eller om det simpelthen ville være idiotisk.

Hælder mest til udendørs, da ingen vil kunne klandre mig for at være ejeren, hvis de nu skulle blive opdaget - der er ikke meget at benægte når der lugter af skunk i hele hytten og et blåligt skær står ud fra skabet henne i hjørnet. Men indendørs kan selvfølgelig blive en nødvendighed, da jeg bare VIL igang! :)

På forhånd tak for hælpen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Udendørs ville ikke give dig ret meget og det ville være spild af frø da vi er så sent henne på året.

Medlem
Brugeravatar

Er der forskel på hvordan planten reagerer på kunstigt lys og sollys? Altså er det ene 'bedre' end det andet. Så man kan starte ude og så rykke indenfor når det bliver koldere, eller vil det blot forvirre planten? Og måske en venlig sjæl kunne pege mig i retning af, hvor jeg kan købe nogle ordenlige lamper i Århus? Bare send pm.

Takker igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
Det ville være et waste at plante dem udendørs, men læs hele denne guide det er en grow guide fra A til Z http://dcfonline.dk/cf/

Held og lykke her fra :D

Medlem
Brugeravatar

Altså blomstringen udenfor er så småt i gang, så det eneste du ville få ud af at spire planterne udendørs er at de vil begynde at danne blomsterstande meget hurtigt, så de ville ikke nå at blive ret høje.
Så det ville intet give i sidste ende, bedre at du får skaffet alt udstyret og så starte dem op indendøre :)

Medlem
Brugeravatar

Så tror jeg sgu jeg hopper med på indoor-bølgen, skaffer mig noget equipment og så må vi se resultatet af det :D

Tak for hjælpen og fortsat god sommer.

Junior medlem

apropos equipment... jeg har en gammel Philips varmelampe, som jeg tænkte måske kunne bruges.. er der nogen der ved om det er vejen frem? hvis jeg planter indendørs vel at mærke.

hygge

Medlem
Brugeravatar

rasmusrr skrev:
apropos equipment... jeg har en gammel Philips varmelampe, som jeg tænkte måske kunne bruges.. er der nogen der ved om det er vejen frem? hvis jeg planter indendørs vel at mærke.

hygge

En varmelampe ? til indendørs dyrkning skal du have fat i lamper som er lavet til det.

http://dcfonline.dk/cf/udstyr.htm#lys

Junior medlem

man ka evt gøre i total lystæt skab fks et growtelt og lugt kan man fjerne ved ha udsugning med kul filter på så de 2 problem løst

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]