Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej folkens!
Jeg har de sidste 4 år dyrket Royal Dane. Den er dejlig og vokser sig altid god og potent. Men nu er det bare sådan at jeg har skåret lidt ned og nu kun dyrker mellem 3 og 6 planter i haven. Men der må planterne bare ikke blive for høje hvis ikke naboen skal se dem fra deres gårdsplads.
Så jeg leder efter en sort til næste år der ikke bliver ret høj. Vil helst have en ren pot, men tror i det er nødvendigt at finde en der er krydset med en lowryder ?

Håber i kan føle mig og har nogle gode inputs til hvad jeg skal gøre.

Peace

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
En anden mulighed er at knække planten, når den bliver for høj.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
fuck lowryder :) syns du skal beskære den. Det kan man lyn hurtigt læse hvis du ikke kender til det. Jeg har selv beskåret i år, og det fungere fantastisk. Regner med at de beskårede planter bliver ½ størrelse, men jeg gør det kun pga. sol-udnyttelse, hvis du klipper dem grundigt og ofte så bliver de ikke ret høje.

Medlem
Brugeravatar

Ok tak for svarene. Tror jeg vil blive ved Royal Dane så. Er meget glad for den:-)

Jeg har dyrket både indendørs og udendørs i mange år og er rimelig godt inde i at beskære planten. Men med det specifikke formål at holde den i en vis højde, har jeg ikke meget erfaring med. har skæret det øverste af topskudet af når de er blevet for høje, men så gror sidegrenene aligevel godt styk op over der hvor jeg beskar topskudet:-/. Hvad hedder den tråd hvor der står mere om den slags beskæring?

På forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Tegnede lige et billede af hvad jeg mente. (keder mig på jobben.LOL)

Billede

Hvis du knækker planten, vil den vokse videre, bare lavere.

Bwt. Dyrker også selv Royal Dane. God plante :)

Medlem
Brugeravatar

du kan toppe dine planter, der står noget om det inde på dcf. Så bliver de ikke så høje..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ligefrem knække planterne? Hehe jeg ville nok vælge nedbinding eller topning. Det stresser ikke ligeså meget at træne som at "brække et ben"

Medlem
Brugeravatar

Yes jeg bruger selv det med at holde dem nede med snor, men så fylder de en del til siderne også og det er ikke ideelt der hvor de står.

Medlem
Brugeravatar

Ja, ligefrem at knække planterne, Mr Xpert.

I kan se for jer selv:
Billede BilledeBillede Billede
Billede Billede

Moderator
Brugeravatar

Ellers kan du bare spirre frøene noget senere end du plejer. Nu du har dyrket Royal Dane nogle år, har du vel nogenlunde styr på hvornår den går i blomst? I så fald kan du spirre frø en 1-1½ måned før de går i blomst, eller hvor langt tid, og dermed hvilken højde du ønsker de skal være i før de gr i blomst. På den måde får du små planter af samme sort, og du undgår eventuel stress ved topning, nedbinding, omend knækning, som ser ud til at være en ret ekstrem nedbinding - hvilket jeg ikke personligt ville udsætte mine planter for.

Junior medlem
Brugeravatar

en 10% alkoholopløsning stopper vækst uden at gå ud over blomstring

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Når du knækker planterne øger du shancen for svamp og andre sygdomme i planten. Hvis det skal blive så ekstremt, så klip planten helt over og forsegl såret med voks eller andet egnet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hold da op, de vokser godt nok også derop af de der. De skulle måske have været beskåret fra de var små. Det tror jeg ville have været den bedste løsning. Ellers ligner det ikk et helt farligt sted, mht. til højden. Det ligner der er plads nok til at binde dem ned. Sådan sik-sak forskudt :)

Medlem

Rasta Drengen skrev:
Hold da op, de vokser godt nok også derop af de der. De skulle måske have været beskåret fra de var små. Det tror jeg ville have været den bedste løsning. Ellers ligner det ikk et helt farligt sted, mht. til højden. Det ligner der er plads nok til at binde dem ned. Sådan sik-sak forskudt :)

Det er ikke trådstarters planter du kan se, han har ikke postet billeder af sine :)

Junior medlem

simpelthen tage top af plante tage en snor i og træk den ned mod jorden så plante er bøjet vandret så kommer der en masse topskud op fra side grene og du for en lav busket en

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med et ScrOG grow?
Så vidt jeg har forstået er det da en fantastisk måde at begrænse højden og stadig få rigtig meget ud af planten?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]