Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 10:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Brugere. Jeg er førstegangs dyrker og jeg er kommet ind i et ret stort problem. Jeg har lige været på roskilde festival og mine planter har derfor kun fået vand 2 gange i løbet af 9dage. De er vant til at få vand regelmæssigt hver anden dag. Mine planter er endnu ikke så store, og om det er manglende vand der er årsagen, ved jeg ikke. Men de nederste blade på de fleste af mine planter er ihvert fald utørret og nærmest visnet. Det er dog kun de nederste blade og ikke de øverste. Hvad kan jeg gøre og kan de overhovedet redes? Det skal siges at mine planter ca. er halvanden måned gamle.
Billeder:

http://imageload.dk/browse/file/dabf918 ... 5dc7fd76c/
http://imageload.dk/browse/file/d1d4967 ... fd19407a3/

EDIT: de står i drivhus

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Dette er ganske normalt og skal du overhovedet ikke være nervøs for :)

Det har intet med vanding at gøre de ville under alle omstændigheder visne væk.

Medlem

Folk bør vænne sig til at uploade billeder på http://www.peecee.dk, det går SÅ meget hurtigere med at loade dem... Og så i øvrigt fokusere på planten når man tager billeder, og ikke baggrunden :wink:

Jeg synes det er lige tidligt nok de er visnet væk. Da jeg kom hjem fra Roskilde var de nederste to blade også visnet, men min plante er altså 2 måneder gammel og har mange flere blade/blomster end den der. Min plante drak i øvrigt 3 liter vand i den uge - havde stilt den i min opvaskebalje lige efter jeg havde vandet den, hældt 2 liter op og det var alt sammen væk da jeg kom hjem. Den har været lige så tørstig som mig, tror jeg :)

Men så længe de andre blade lever skal du ikke bekymre dig, den skal nok komme opad alligevel. Held og lykke med dit grow!

EDIT: Hvorfor ligger der sten i din jord? Du skal have Leca-sten, ikke flintesten, til at ligge i jorden :)

Junior medlem

jeg aner ikke hvorfor fanden jeg har lagt sten i jorden, tror egentlig bare jeg prøvede på at være smart:).
Tak for svarene, jeg tænkte e.v.t at det var på grund af manglende gødning

Medlem

Manglende gødning viser sig på anden vis. Det kan være sjove farver på bladene eller stilken, eller at bladene krøller på sære måder. Men ikke at kun de nederste visner, så vidt jeg ved, det plejer at være tegn på tørke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]