Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 13:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Har kigget lidt rundt omkring, da der er en del tråde om blomstring og 12-12, men har et problem jeg er usikker på:

Jeg satte 8 planter på 12-12. Det tog 14 dage før 7 af dem viste hunkøn (de er feminized). Den sidste viste ikke køn endnu, men jeg satte alligevel dem alle sammen tilbage på 18 lys 6 mørke. Vil den sidste automatisk gå i køn eller skal jeg tvinge den? Jeg læste, at der var en der foreslog 24 timers mørke... Kan det anbefales?

Har jeg misforstået, at de efter 12-12 sættes tilbage i veg eller skal de fortsætte på 12-12?

Håber nogen vil hjælpe, er lidt træt af, hvis jeg skal ha en stående alene i flere mdr. under lampe før den viser køn, så jeg håber på en sikker genvej...

Hilsener herfra :)

Most of the physical world is unseen.

Titel: Blomstring
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Det er meget normalt, at det tager ca 14 dage, før de bekender kulør, nogle kan dog tage lidt længere tid, har selv oplevet 20 dage på nogle Afghan engang.

Du kunne evt. prøve det med de 24 timer, dog tror jeg nu mere på lidt tålmodghed under 12/12, og da de er feminiserede bør den sidste særling også være en hunplante som udgangspunkt.

Efter min mening, burde du have ladet dem stå i blomst, altså 12/12 når du først er begyndt, normaltvis tager man en stikling fra frøplanten, og så enten sætter stiklingen og/eller frøplanten under 12/12 så man kan se hvilket køn de har og derefter fortsætte med hunplanterne...

MoS :mrgreen:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
MoS skrev:
Det er meget normalt, at det tager ca 14 dage, før de bekender kulør, nogle kan dog tage lidt længere tid, har selv oplevet 20 dage på nogle Afghan engang.

Du kunne evt. prøve det med de 24 timer, dog tror jeg nu mere på lidt tålmodghed under 12/12, og da de er feminiserede bør den sidste særling også være en hunplante som udgangspunkt.

Efter min mening, burde du have ladet dem stå i blomst, altså 12/12 når du først er begyndt, normaltvis tager man en stikling fra frøplanten, og så enten sætter stiklingen og/eller frøplanten under 12/12 så man kan se hvilket køn de har og derefter fortsætte med hunplanterne...

Tak for svaret :) Næste gang vil jeg være mere tålmodig så alle er med. Kan jeg sætte den ene tilbage på 12-12 til den bekender? Den er stærk og sund og jeg er sikker på den er hunkøn. Og hvad vil der ske hvis jeg bare lader den være på 18-6?

Most of the physical world is unseen.

Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Ja du kan sagtens sætte den tilbage i blomst, og/eller lade den være i 18 timers lys, hvis du sætter den i blomst, skal den nok bekende kulør, forsætter du med 18 timer, for du bare en større plante...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]