Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, har det her udegrow, der er en hanplante i hvert bed, men hvor længe skal den have lov at overleve, for at jeg stadig har lidt frø i min høst. Skal jo gerne kunne være selvforsynende til næste år også.

Har prøvet at klippe bærebladene af den ene af mine hunplanter, den står med fine skud og er flot og stærk, teorien er at den nu gerne skal bruge mere kraft på at udvikle topskud, nogen der har erfaringer i den retning?

Senest rettet af Darth Mushroom 28 jun 2009 17:28, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er nok at ryste planten når hanblomsterne folder sig ud og der er kneppeklare hunner i nærheden. Det går hurtigt og effektivt så måske lav en kontrolleret bestøvning hvis du ikke har hunner endnu. Så kan du pensle ét topskud i stedet for at få en hel plante med alt for mange frø.

Der skal ikke så meget pollen til, det kan indsamles og hannerne fjernes inden der kommer for mange hunner/blomster. Påfør det eller de buds der skal have frø når de starter med at blomstre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Darth Mushroom skrev:
Hey, har det her udegrow, der er en hanplante i hvert bed, men hvor længe skal den have lov at overleve, for at jeg stadig har lidt frø i min høst. Skal jo gerne kunne være selvforsynende til næste år også.

Du skal vente til hunblomsterne begynder at blive til noget. Lad dem så stå sammen i nogen tid, eller glip en moden han-gren af og ryst den vigørligt hen over dine hunblomster.

Så får du bestøvet nogle få af de første hunblomster, og du kan efter at stykke tid samle frøene. Fjerner du hannen efter denne indledende bestøvning, så vil de efterfølgende hunblomster blive sinsemilla.

Nogen mener at en bestøvning kan være med til at fastlåse plantens køn (så der går mindre hermie i afgrøderne).

Darth Mushroom skrev:
Har prøvet at klippe bærebladene af den ene af mine hunplanter, den står med fine skud og er flot og stærk, teorien er at den nu gerne skal bruge mere kraft på at udvikle topskud, nogen der har erfaringer i den retning?

Pas på ikke at klippe for meget af. Bærebladene har mobile næringsstoffer, som planten med fordel kan trække på i sidste del af blomstringen, hvor du ikke gøder. I blomstringsfasen er det OK at planten får gule dækblade, som falder af efter et stykke tid.

Det kan sikkert være smart nok at fjerne overdrevent mange dækblade og smågrene og andet, der enten ikke står i sol eller som dækker for andre blomsterstande/toipskud. Især ved indendørs dyrkning under kunstigt lys giver det mening at fjerne nogen af de nederste blade og grene, som aldrig kommer ordentlig op i lyset.

Junior medlem

Hey, takker for hjælpen... Fik besøg af en kammerat igår, så fik lidt vejledning og nu står de igen flotte og ranke ude i haven og smiler. Onsdag skal der leges med bæreblade og æter. måske det giver lidt guf.

Medlem

er det virkelig besværet værd og trække på bæreblade?? eller hvad var meningen??

Junior medlem

Well, et eller andet skal vi da lege med dem... Kan også være vi ryger os skæve istedet og bygger en FORD ud af dem... GGG.

Men øvelse gør mester og det skader jo ikke at prøve de forskellige muligheder, bladene er der jo alligevel. Hvad ville du ellers foreslå?

Medlem

Altså de par gange vi har prøvet at trække på bæreblade og stilk og hvad der ellers var ud over colas. da
syns jeg at smagen blev meget harsk og virkningen var ikke det værd, vi brugte også bare sprit/gas til at trække med de første gange! måske er det derfor vi fik den kedelige smag! igen det var også bare noget helt stille og rolig frilands pot :P

Man kan jo også lave den såkaldte pot-chai <"stavgang" har hørt flere der kun har brugt bæreblade og stadig fået en virkning

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]