Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 10:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Bahamas
Hej forum, ny bruger her :D

Jeg har i år for første gang prøvet og dyrke lidt urt. Og det er sgu egentlig gået meget godt indtil videre. Fik nogen potfrø af en en gammel gut jeg kender. Mener jeg plantede omkring 1. april. I jord gravet op ude i haven. Smidt i en hjemmelavet plantesæk, og stilt i en glas udestue med lys hele dagen.(Faktisk et drivhus for der er varmt. Meget varmt) Har vandet en del, mest rent vand men med rosengødning en gang imellem. Planterne er efterhånden 140-150 cm høje.
Her kommer spørgsmålet så. Hvad skal jeg gøre for at maksimere udbyttet? Vil jo gerne have mere en 5 gram ud af det. Har læst lidt om at binde dem ned. Og om at klippe toppen. Har klippet toppen af en plante bare for at se om det gør en forskel? Men det var igår så ingen forskel endnu.
Skal jeg klippe toppen og bare lade dem passe sig selv sommeren over? Eller er der nogen tricks?

På forhånd tak.

Moderator
Brugeravatar

Du skal nok få over 5 g hvis de er op til 1½ meter høje nu, og det er under solen. Bare lad dem være, evt. top dem, se hvordan i http://www.dcfonline.dk/cf .

Junior medlem

Okay, de får lov og være i fred så. Holder lige øje med den ene plante jeg toppede og hvis det ser ud til at kunne betale sig får de andre også turen.

Junior medlem

Hey. Ved topping er det nok at fjerne kun det store skud for uden, der sidder 2 små skud under der så vil udvikle sig.

Junior medlem

Så er jeg tilbage med et nyt spørgsmål :D Bliver de planter bare ved med at vokse i højden til sommeren slutter eller hvad? For så får jeg et problem med højden. De er efterhånden ligeså høje som mig. Og jeg er 190 cm.
De kravler snart op af det skrå tag der er. Kan man binde dem ned eller noget så de står i en bue?

Medlem

en tråd om toppen, tving den stille og roligt ned. bind den til noget der ligger på jorden!

Junior medlem

Og binde dem ned er desværre ikke en mulighed når de er så høje pga pladsmangel.
Hvad betyder det at de går i blomst? Er det bare skuddene der begynder og vokse eller hvad? Og fortsætter de med at vokse i højden hele sommeren, for så har jeg sgu et problem. De vokser voldsomt synes jeg. Den højeste er vel en 210-220 cm. Troede jeg havde masser af plads men det kniber sgu snart. For hvis de forsætter i det her tempo er de vel 3,5 meter før sommeren er ovre. :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]