BisMann skrev:
Mente at sætte dem sammen, så de tilsammen kan puste nok luft til at komme igennem det aktive kulfilter.
Tror ikke det hjælper noget at sætte dem serielt, så flytter de vel bare samme mængde luft?
Præcis!
En serieforbindelse af blæserne ender kun med at flytte samme mængde luft. No more, no less. Så den idé kan man godt droppe.
BisMann skrev:
Jeg tænkte på at forbinde dem parallelt, i et Y-rør, som så skulle forbindes til det aktive kulfilter, men hvis nogen har mere forstand på udluftning, og hvordan det skal kunne lade så gøre på en bedre måde, er jeg lutter øre.
Yessir!
En parallelforbindelse er vejen frem. Som du så smukt skriver, så bruger man bare et Y-rør til at splitte luftvejene op så man får dobbelt så meget sug.
Så hvis man vil have et aktivt kulfilter, men ikke gider de kraftige badeværelsesblæsere eller lignende, så er det mindst lige så godt at bruge to pc-blæsere i parallelforbindelse.
Skal der ikke tages hensyn til at opnå et specielt lufttryk til at aktivere kulfilteret, ja så er det nemlig bedre at montere blæserne forskellige steder i skabet.
På den måde har man mulighed for at forme luftstrømmen i skabet som man stort set har lyst, hvis man kombinerer det med et eller flere indsugningshuller strategisk placeret i bunden.
Alt i alt kan man opnå en meget mere effektiv varmekontrol hvis man har to udsugningshuller, over et.
Men i de fleste tilfælde burde det ikke være nødvendigt...
Personligt nøjes jeg med et hul til indsugning og et hul til udsugning, hvorpå jeg monterer et kulfilter samt to parallelforbundede pc-blæsere.