Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 12:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: slagelse
halløjsa derude, super fed side, man kan sørme bruge mange timer herinde (=

fik d. 24/04-09 så meget mod på at prøve at dyrke cannabis, efter at have læst diverse guides, og set diverse videoer, at jeg kastede mig lige ud i det , med at smide 20 frø til spiring, frøene havde jeg fået af en ven, ukendte frø, men det skulle være skunk, men ja lidt voldsomt at sætte 20 til spiring, men tænkte jeg senere kunne udvælge de bedste planter, og at der ville være plads til at fejle.. frøene spirede fint efter 3-4 dage, og blev sat i små potter, i vindueskarmen, skal lige siges mit budget er ikke skyhøjt (=

d. 19/04-09 - så blev det tid til at plante ud, fandt en masse potter, da jeg på daværende tidspunkt desværre ikke havde råd til at købe nye potter.. det skal lige siges det er et udendørs grow jeg har gang i (= planen er at de skal stå i drivhus indtil jeg kan plante dem ud, hertil kommer mit spørgsmål lidt senere (;
det skal siges det er plantet i REN pottemuld til 8,95 ,- for 20 liter (=

lidt billeder fra udplantning -

Billede
Billede

d. 26/05/09 - Planterne ser fine ud, pånær et par stykker der har fået noget sygdom, håber på de klarer dem , men tvivler meget, men venter og ser hvad der sker (=

Billede

d 01/06-09 planterne er vokset rigtig meget på 6 dage ..

Billede
Billede

Den ene plante havde fået meldug - den valgte jeg at beskære , mest for sjov, for og se om planten ville overleve og vokse videre ...
Billede - med meldug

Billede - efter beskæring ..

d. 07/06/09 - Planterne har det meget fint, pånær et par enkelte , men de er ved at være så store at de skal plantes om eller ud - og det er hertil mit spørgsmål kommer - Hvad er bedst, at plante dem i 11 liters potter i en blanding af muld og lecasten , eller plante dem i jorden, altså som i et bed , hvor jeg graver jorden op og vender dem med lecesten og muld, altså til at de skal vokse færdig .. og er en 11 liters potte stor nok ?

lidt billeder fra denne lidt overskyede søndag , det skal lige siges planterne står i drivuset , de har bare lige været ude nogle timer og få lidt frisk luft :D

Billede
Billede

Planten med meldug jeg beskar - melduggen er sjovt nok gået væk efter jeg beskar den..
Billede

Billede

Se hvor mørkegrøn planten til venstre er ..
Billede

et par af de andre -
Billede
Billede
Billede

Det var alt for denne gang (=
vil løbende holde tråden opdateret med billeder (;

Senest rettet af rasmus-coke 27 jun 2009 22:56, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
du skal se at få dem over i den jord de skal stå i indtil de skal høstest det er bedre for dem og de skal stå udenfor om dagen så de får noget vind det gør at deres stamme bliver tykkere så de kan bære topskudet der kommer og husk jo mere jord de har jo bedre gerne 20-25 liter pr plante på de fleste genbrugsplasser tror jeg man kan købe billigt jord så bare bland det med 50% af noget normal jord fra haven eller sådan noget og brug lidt gødning f.eks noget der hedder grønne fingre ægte natur gødning fra jem&fix til 140kr for 20kg så har du til mange år men de kan ikke købes mindre eller brug heste lort det skal ikke være ret meget

ellers fine planter bliv ved med det

Junior medlem

Planen er også at de skal stå udendørs, har bare tvivlet på at de ville klare den udenfor, derfor grunden til at de har stået i drivhus indtil nu, men pladsen er ved at være lidt lille i drivhuset (=
men mit spørgsmål går mere på om jeg skal plante dem udendørs i bed , eller om potter er udemærket , tænker på 11 liter potter , men nu siger du jo 20-25 liter jord per plante ..

med hensyn til gødning har jeg også valgt at vente til de er plantet helt ud , da jeg syntes at have læst at potte muld er meget gødet i forvejen ..

Moderator
Brugeravatar

Pottemuld er forgødet, så du kan roligt vente.

11 liter er udemærket, har haft 1.8 meter høje planter i 12 liter, de fleste dog omkring 1½ meter, men de bliver helt sikkert større og bedre i et bed, hvor der ikke er begrænset rodplads.

Junior medlem

Tror jeg vil satse på at købe 11 liters potter, også mest på grund af pladsen , og det vil give mig mulighed for at flytte lidt rundt på dem i løbet af sæsonen, skal jo nærmest grave halvdelen af haven op hvis de skal stå bare sådan nogenlunde uden at være for tæt ..

hvad vil du mene er bedst, runde eller firkantet potter ,hvis man ikke tænker på pladsen , for så ved jeg godt firkantede ville være at foretrække, men det er måske hips som haps?

Moderator
Brugeravatar

Tror det er nogenlunde ligegyldigt, runde potter er nok lidt mere modstandsdygtige overfor blæst end firkantede er.
Man kan også få murrespande (runde) i byggemarkeder, på 12 liter til næsten ingen penge, ned til ~6 kroner stykket har jeg set.

Junior medlem

Super , havde nemlig set på nogle 11 liters potter, men de kostede også 15,- per styk ..
men så vil jeg da lige smutte i byggemarked her en af de nærmeste dage (= man kan jo ligeså godt spare hvor man kan (;

Skal jeg bare se og få dem ud af drivhuset i en fart? eller kan det betale sig at lade dem stå der lidt endnu?
gødning venter jeg med til de er plantet om og lige har stået nogle dage ..

Moderator
Brugeravatar

Jep så skal du bare lige huske at lave hul i bunden til dræn, dér kan en hobbykniv være behjælpelig. :)

Tjah, de kan lige så godt komme udenfor i den barske natur nu her :) du kan evt. tage dem ind i drivhuset hvis det skulle blæse meget i starten.

Junior medlem

lyder godt , så kommer de ud og stå , drivhuset er også ved at være rimelig trængt når der også er tomat+agurk og vinplante :D
og vanding foregår vel bare normalt, når jorden er tørret ud et par cm ned ..

billeder kommer i løbet af ugen efter omplantning..

har også 5 stk. tyrkisk pot, og 3 stk lowrider - Fotografen er på vej (=

Junior medlem

vand først når bladene begynder at hænge lidt da det er bedre for planten fordi den så vil få lidt mere luft til røderne det er bedre at vande for lidt end for meget og hvis du har en boremaskine kan du ned fordel bruge den til at lave dræn huller bare sådan 5 10mm huller rundt i kanten af bunden men se at få dem ud i en fart også i dårligt vejr sid evt nogen små pinde i jorden til at støtte dem og en stribs om den skal dog være løs og sidde imellem et blad sæt så den ikke bare ryger ned og ligger sig på jorden og gerne så højt oppe som muligt men lad dine planter stå ude om natten også så de får en tykkere stamme

Moderator
Brugeravatar

@Simon5700
Det er sku da bedre at vande før bladene begynder at hænge. Jorden skal tørre ud imellem vandingen, men planten skal jo ikke tørste.

Junior medlem

BisMann - skulle lige til at spørge om det (=

billeder kommer snart (:

Junior medlem

både ja og nej for de skal selvfølgelig ikke hænge meget men det skal være sådan at de lige begynder på og det er sundere for planterne hvis man gør sådan den får et bedre rodnet fordi den prøver at finde vand og på den måde vil den jo også bedre optage vand og gødning i jorden da den jo har større rodnet og planten vil typisk også vokse hurtiger af det men hvis den hele tiden har lidt vand så kan bladene også begynde at hænge hele tiden dog ikke ret meget men det er ikke sådan at den holder bladene opad og det skal den helst selv spidsen af bladene skal gå op ad eller være vandret men de fleste planter plejer at ha spidsen af bladene ned ad og det er ikke et sundt tegn og hvornår plejer i at vande når de første ca 3-5cm af jorden er tør??? for så er der altså en del vand endnu i resten af de ca 20cm der er ned til bunden men prøv det af og se hvad i synes jeg gør kun sådan der og det går helt fint jeg gik over til den måde efter at have gjort som jer og synes de er bedre sådan her

Junior medlem

Det er ikke andet for end at det må komme an på en prøve med et par planter (=
og tak for respons (:

Junior medlem

ja prøv det af men husk de skal jo ikke hænge meget ned af men mere ligesom når de står om natten der hænger de også lidt mere end om dagen

Junior medlem

12/6-09 - kort update

Har desværre ikke fået plantet om endnu, så ingen billeder endnu..
planterne står stadig indendørs i drivhuset , ved jeg blev rådet til at få dem ud i en fart , men nu har vejret ikke ligefrem været strålende de sidste par dage, så de får lov og blive lidt i drivhuset endnu ..

en ting der under mig en del, på de sidste 2 dage er 3 af planterne begyndt og udvikle tegn på for meget varme, hvilket virker meget mærkeligt i mine øjne da solen faktisk ikke rigtig har været fremme..

vender tilbage i næste uge med nye billeder (=

Junior medlem

lad døren stå åben og åben nogen vinduer bare husk at der ikke må drybbe vand ned på planterne

Junior medlem

23/6/-09 Lille update med billeder (=

Tiden, humøret og pengepungen har ikke lige været til omplantning, har ikke fået købt nye spande endnu , så det er kun et par stykker der er blevet plantet ud ..
men billleder skal i ikke snydes for .. syntes det går meget godt , taget i betragtning af at det er første gang .. men selvfølgelig meget kan jo fucke op endnu hehe, har forresten gødet for første gang, bare alm. drivhus gødning, og det ser ud til at virke fint .. og så er der desværre en der er sprunget ud af skabet, men positivt er der 2 hunner indtil videre (-:

Billede
Billede

De 2 hunner, fik taget nogle gode makrobilleder hvor man virkelig kan se det er en hun -
Billede
Billede
Billede Billede

En anden en , meget flot syntes jeg -
Billede

2 stk. Tyrkisk Pot , plantet i bed
Billede

1 Sativa & 1 Indica , plantet i murerbalje sammen med Brombærplante
Billede
Billede

og til sidst den forfærdelige hanplante , som er blevet skambarberet og kastareret :D og står nu og skammer sig i vindueskarmen , og tænker lidt over tingene ..
Billede

Lige et hurtigt spørgsmål inden jeg slutter for denne gang, er planten gået i blomst så snart den har vist køn? altså tænker så skal den blomstre i ja, 40-90 dage efter sort?

det var alt for denne gang , vender tilbage med nye billeder en gang i næste uge (=

Junior medlem

Ja, så snart den har vist køn er den gået i blomst, og du skal vente de 40-90 dage.
Jeg ville mere høste efter hvordan dine trichromes ser ud, fremfor antal dage.
Jeg selv stopper når 3/4 er dejlig brune, så får du en bedre "høj" røg :D

Junior medlem

27-06-09

Cool, endnu en dame viste sig i flokken idag, det kan jeg ikke klage over (=
men vil da følge dit råd , og høste på denne måde, især fordi jeg ikke ved hvilke strains jeg har , så bliver det lidt svært og sige med dage :D

Har plantet 11 planter ud idag, i et bed , og næste uge står den på murerspande, faldt over et tilbud det ville være dumt og sige nej til - 12 Liters, 3 stk 20 kr,- ... 20 Liters 3 stk 40 kr,- så den står på udplantning af de sidste 12 planter , som jeg har tænkt mig og lade vokse færdig i murerspande, lige et par billeder inden omplantning , og lidt billeder af den nye udplantning :P

en plante jeg skar toppen af , den har det rigtigt godt (=
Billede
Billede

Planten til højre er lige sprunget ud som en hun -
Billede
Billede

De sidste der venter på at blive plantet om i murerspande -
Billede

Og til slut , et par billeder fra dagens udplantning (-:

Billede
Billede
Billede