Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 15:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Efter flere emner herinde og en masse hjælp fra nogen flinke grower, vil jeg nu selv begive mig ud i denne spændende hobby!

Det hele startede på staden da jeg ryger noget pot indeholdende 6 frø, tænkte det kunne være sjovt at prøve dem. så tabte jeg heller ingen penge på det hvis jeg dummede mig...

Dem vælger jeg at tage med hjem og spirre mellem 2 tallerkner hvilket ca. tog mellem 24-34 timer:
Billede

I mellemtiden kunne jeg udnytte tiden på at finde et spot, hvor jeg føler mig sikker og som ligger et sted hvor ingen kommer.:
Billede

Da alle frøene havde spirret, blev de overflyttet til mindre potter som så skulle stå i min vindueskarm. (Ja jeg er godt klar over de grimme potter, eller rettere alternative :) ):
Billede

I dag d. 2/6-09 bevægede den første plante sig op af jorden og tittede frem! noget må jeg gøre rigtigt :shock:
[img]http://img193.imageshack.us/img193/1971/stikling.jpg[img]

I får ikke mere for i dag. der vil blive opdateret så snart nogen nævneværdigt sker!! go dag

Junior medlem

Sorry ! i skulle ikke snydes for min smukke stilk :)
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
er du ikke lidt sent ude? men ellers nice nok der...

Junior medlem

Hmm jo det er hva' jeg tænker.. men nu ser jeg hvad der sker.
Får faktisk nogen skunkplanter af min fætter, som har vokset i ca. 14 dage som er pænt på vej. så hvis potten mislykkedes må jeg bare ryge skunk :=)

Medlem
Brugeravatar

Vil klart anbefale dig at droppe dåsen der, og finde noget andet i stedet.. rødderne kan på en eller anden måde binde sig til metallet, så du ikke får rødderne fri uden at rive dem over. det er altså ikke smart når man skal til at plante om. kan også anbefale dig at pH regulere dit vand, således at dine planter kan optage så mange næringstoffer som muligt. det er omkring 6.5 til lidt under 7. jeg bruger citronsyre med fine resultater, men du skal selvfølgelig have noget at teste pH med.
Mvh.

Moderator
Brugeravatar

@Psilo
Det er efter min mening overhovedet ikke så vigtigt at pH-regulere vand til guerilla grow, jord er i forvejen ikke så sart for forkert pH-værdi jord, og når jorden normalt er rimelig sur, og regn er rimeligt pH-neutralt, ser jeg ingen grund til regulere pH på det vand, man ellers vander med. Er det noget du kan mærke forskel på, i forhold til at lade være?

Medlem
Brugeravatar

Vil ikke mene at det nødvendigt at PH justere jorden de første 3 uger minimum.
Mht. til tidspunkt af udplantningen er det vel som man ser på det. Det er for sent at plante nogen sorter ude, men der er mange sorter som kan plantes ude og nå at blive forholdsvis store, selv hvis du først planter dem om et par uger.
Jeg satte nogle Afghan og DCF-Udeskunkmix frø i jorden for nogle uger siden, men har stadig planer om at spire en røvfuld Erdpurt som så skal plantes ude i næste uge.
Hvis du planter dine planter ude sent skal du måske bare forvente en mere sativa-agtig rus, da alle trich'sne langt fra når at blive brune hvis de først ryger i jorden om en uge el. lign.

Medlem

Shperma, farven på trichromes'ne kommer jo ikke an på hvor lang tid de har vokset, men hvor lang tid de har været i blomst... Hvis man starter sine planter tidligt, får de jo bare en længere veggeperiode og bliver dermed større inden de går i blomst (hvilket sker omkring august).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
stoneren: det nemlig korrekt - planten går i blomst omkring jævndøgn - uanset hvornår du sætter den i jorden - ergo vil det være latterligt at plante indica sorter så sent IMO, selvom de blomstrer hurtigere så vil yieldet være mindre hvorimod sativa har det med nogle gange at flerdoble deres størrelse når de går i blomst - så kan det godt være de ikke når at blomstre færdigt, men udbyttet er langt bedre og hvis man ikke har så mange planter - kan man altid starte blomstringen selv, med presseninger og sådan.

Fordelen ved sativa plantet lige nu er mere plantemateriale som slut resultat og hvis man som jeg, ryster og trækker - så det jo at foretrække
Fordelen ved Indica plantet lige nu vil være mulighed for at blomstre den helt færdig og stå med et produkt som kan ryges med tilfredshed uden at skulle ryste og trække på planten.

Men jeg vil nu helst foretrække en god hybrid, med en blomstringstid på 8-9 uger, helst sativa domineret da jeg foretrækker den virkning og yieldet er også lidt større synes jeg - ikke at en indica domineret plante ikke dur - men den bliver bare ikke så satans stor - jeg kan godt lide store planter - helst på højde eller højere end mig selv:)

Valget er dit :)

Held og lykke derude.

Junior medlem

mange fine svar :)
ja nu tager jeg det som det kommer. som sagt er det mit første grow så er egentlig mest for sjov skyld...

Junior medlem

Btw er det sativa domineret svjv

Junior medlem

UPDATE ! ! !
I dag onsdag d. 3/6-09 er 4 ud af 5 frø vokset over jorden + jeg har smidt det 6. spirrede frø direkte i jorden ved mit spot. :)

Billede af de forskellige planter:

Billede

Billede

Billede

Billede

Pls enjoi ! :D

Junior medlem

Billede

Medlem

Det er ikke forsent at plante endnu , sidste år havde vi en plante , belladona da den var rigtig stor faldt der 2 frø ned det var nok i slutningen af juli , og den ene blev en hun og ga lige så gode topskud som dens moder

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
@Psilo
Det er efter min mening overhovedet ikke så vigtigt at pH-regulere vand til guerilla grow, jord er i forvejen ikke så sart for forkert pH-værdi jord, og når jorden normalt er rimelig sur, og regn er rimeligt pH-neutralt, ser jeg ingen grund til regulere pH på det vand, man ellers vander med. Er det noget du kan mærke forskel på, i forhold til at lade være?

Ja det har du ret i... Jeg tænkte bare ud fra min erfaring. hos mig hjalp betydeligt at pH regulere vandet, men hvor jeg bor er pH også omkring 8 :shock: og noget af det hårdeste i danmark (dvs. meget kalk og magnesium,mest kalk, opløst i vandet) ... det kan jo ikke skade at pH regulere, men man skal selvfølgelig korrigere for jordens surhed osv. så det er nok lidt besværligt i sidste ende, med mindre man har står med en pH der er helt uden for 6.5 til 7 zonen. mine planter trives i hvert fald ikke ved for høj pH i jorden. når det er guerilla er det sku nok lidt lige meget, specielt hvis de kun skal vandes med regnvand... så vi er tilbage til udgangspunket :D beklager..

Junior medlem

.

Senest rettet af Waskebjorn 16 jun 2009 04:18, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

der gik cirka mellem 24-48 timer.. :)

Moderator
Brugeravatar

@Waskebjorn
Du vil stadig godt nå at få noget rygbart ud af det, dog bliver planterne ikke så store, så det gør udbyttet heller ikke, men får de en plads i solen, får du afhængig af sorten, rigtig fin pot.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]