Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 07:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Lige et par begynderspørgsmål: Jeg har pt. 3 potter med Low Rider stående i min vindueskarm, da jeg endnu ikke har fundet et godt spot udendørs, og de er som sådan pæne nok, men den ene af potterne har stået ude, og de planter er væsentligt flottere (kraftigere stilke, større blade) end de andre, og jeg vil gerne være uafhængig af sollyset, så jeg overvejer at lave et indendørs grow.
Problemet er, at jeg bor på kollegie, og derfor ikke har meget plads. Jeg har dog et skab hvori der kun står en enkelt flyttekasse, og den kan jeg nok finde plads til et andet sted. Skabet måler ca. 35x55x112, og jeg overvejer et kit bestående af følgende (så vidt jeg husker er der noget med at man ikke må poste forhandlerlinks):
-GIB 400W HPS pære
-Reflektor med fatning
-400W PRO-V Ballast/transformer

Er skabet stort nok til det, og i såfald, hvor mange planter, i hvor store potter, vil I mene jeg kan dyrke?

Min plan er, at jeg med de planter jeg har stående nu vil lave frø, men umiddelbart kan jeg ikke rigtigt finde nogen information om hvordan det foregår. Umiddelbart forestiller jeg mig at jeg bare skal lade planterne stå, men skal jeg så bare vente til hunnerne taber frøene og samle dem op fra jordoverfladen? Er der evt. nogen som har en idé om hvor længe de skal stå inden jeg kan forvente frø?
Jeg er udemærket klar over, at planter med frø giver et ringere udbytte end planter uden, men på hvilken måde? Jeg antager at planterne stadig vil producere topskud, men vil de være mindre potente, eller vil der bare være færre af dem?

Udover det kunne jeg godt tænke mig at prøve at dyrke en sativa, har I gode forslag til en som er nem at dyrke? Da de potter jeg har pt. er mit første grow skal planterne helst ikke være for følsomme. Jeg har set i en anden tråd at Skunk #1, som er primært sativa og endda forholdsvist billig, så vidt jeg kan se, bliver anbefalet, har I andre forslag? Om det er pot eller skunk er fuldstændigt ligegyldigt.

Det var vist det, beklager de mange spørgsmål i en enkelt tråd :cheers:

Medlem

400W HPS er aaaaaalt for meget til et skab på den størrelse. Varmeudviklingen vil være meget højere end man kan klare på en ordentlig måde, og desuden er det mere lys end de planter du har plads til kan udnytte. Jeg vil foreslå en 100-150W CFL lampe i stedet, du kan også sagtens få udemærkede resultater med sådan en.

Junior medlem

Det var også min største bekymring, jeg prøver at kigge efter et CFL setup så... Nogen forslag mht. pottestørrelser og antal planter?

EDIT: Jeg har netop fundet et 70w HPS kit, vil det kunne bruges, eller er det stadig for meget?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]