Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 07:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey det er mit første udegrow og har læst mange tråde her inde men kan ikke rigtig finde noget om hvordan og hvorledes med gødning af ude planter har nogle afghan og blue berries planter som indtil vidre står i vinduet og vokser i alm potte muld men de skal plantes om i spande nu her med lidt lecasten i og så skal de stå ude men er i tvivl med gødningen af uden døres planter har kigget lidt på Advanced Hydroponics of holland de 3 med til vækst og blom og micro er det en god ide og hvor meget skal ude planter gødes ??

på forhånd tak :cheers:

Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Almindelig Hornum eller Substral gødning eksempelvis er nu udemærket og billigt til dine planter udendørs, naturligvis kan man anvende generel canna gødning, men det andet er også godt nok, husk at pottemulden er forgødet 6-10 uger frem...

MoS :mrgreen:

Junior medlem

okay så det andet vil evt ikke give et større udbytte ??

Medlem
Brugeravatar

Du kan evt. prøve dig med organisk gødning som f.eks. brændenælleudtræk?
Personligt bruger jeg Canna Terra Vega og Canna Terra Flores til mit udegrow igår, og vil mene at det er noget nær det optimale gødning-wise.. Især hvis man supplerer med PK gødning, evt. modellen der hedder "Hammerhead"

Anyways .. Jeg har en masse gode opskrifter på organisk gødning, PM mig så jeg sender jeg dem til dig? :)

Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Det kan godt være, at der er en lille forskel i slut udbyttet, men personligt synes jeg det er spild af penge, at købe canna gødning til udendørs, de skal nok blomstre, og udbyttet bliver godt alligevel, se blot alle dem som i mange år har dyrket pot og skunk ude uden gødning overhovedet, selv der får de et fornuftigt resultat, men føler du, at det er en omkostning du gerne vil ofre på dem, så gør det mate....

MoS :mrgreen:

Junior medlem

okay prøver lykken kan jo altid lave noget natur gødning og se hvordan det går da det er mit første grow, men satser på at lære en hel del i år og så lave et seriøs grow næste år

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Shperma skrev:
Spild af penge? .. Jeg gav samlet 140,- kr for mine 2 canna gødninger, og hvis jeg kan lave den mindste forskel i udbyttet for blot 140,- kr så er jeg sgu meget tilfreds.
.. Men det handler vel om hvordan man prioriterer :)

Jeg skal også prøve canna gødningerne i år, glæder mig :D
Sidste år brugte jeg GHE's tripack, og var ved at få spat af at skulle blande det pis op hele tiden. Så fik jeg øjnene op for canna terra, lækkert dispenserings system (samme som til mange 2-takts olie bøtter) og skulle eftersigende være noget godt gødning til fornuftige penge. Så alt i alt, godt godt godt :)

Junior medlem

okay skulle være man skulle bruge lidt penge på den canna så .-) har i mærket nogen forskel på med eller uden gødning eller hvilken gødning har i bedst erfaring med ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg brugte canna gødning sidste år. Det var planterne rigtig vældig glade for. Fik desværre ikke lavet et eksperiment med nogen uden canna tilført.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]