Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy's .. Har plantet nogle frø her i lørdags , og her i morges var der mug i toppen af potterne .
Tror det skyldtes manglene udluftning , efter nogle heftige ryger aftner.
-Min bror fjernede muggen og fik gravet helt ned til de små skud .. skader det ??? skal jeg hælde jord på igen? eller bare lade dem være som de er nu .. de har fået to bitte små blade .

- Hvor meget skal man lufte ud ??

-Hvor meget RØG kan de klare ??..

-Skader det planterne ?

Håber på et hurtigt svar . Takker på forhånd :peace:

Moderator
Brugeravatar

Mug kommer af overvanding. Vand mindre, og lad jorden tørre ud imellem vandingerne. Afhængig af hvor meget det er, er det nok en ide hvis jorden tørre lidt før du smider ny jord på. Sørg for at smide tør jord ovenpå når det er, og vand fra bunden.

Medlem

BisMann skrev:
Mug kommer af overvanding. Vand mindre, og lad jorden tørre ud imellem vandingerne. Afhængig af hvor meget det er, er det nok en ide hvis jorden tørre lidt før du smider ny jord på. Sørg for at smide tør jord ovenpå når det er, og vand fra bunden.

Kan du uddybe det mere? ..

kunne også godt tænke mig et svar på hvor meget der skal luftes ud og hvor meget røg skader dem..

- Men du ville helt klare sige det er bedst at proppe jord på ``?? de blev plantet omkring 3 cm nede og der er fjernet ca 1 cm jord .-

Moderator
Brugeravatar

Hvad vil du have uddybet?

Røgen skader ikke overdrevent planterne, udluftning kommer an på fugtighed og temperatur i rummet.

Nej i så fald ville jeg ikke smide mere jord på. Man plejer som regel at plante frøene 1-2 cm nede. Så længe rødderne ikke er blottet bør det være fint nok.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Mug er en svamp, så når der først er mug i, er der også sprore i resten af jorden og man vil komme til at døje med mug resten af tiden.
Jeg ville nok vælje at komme lidt atamon i vanden og så vande med det. Planterne tager ikke skade af det, så længe du ikke putter for meget atamon i.

Tag det lid stille og roligt med vandingen. Vand lidt ad gangen og hold dem halvtørre. Det skal være sådan at når du trykker på jorden, skal du trykke lidt til før du får våde fingre.

Medlem

Rødderne er ihvertfald ikke blottet, så håber det går så. :)
Meget rart at vide at røg ikke gør så meget. de sidste par dage har min lejlighed nærmest været én stor tåge, så var lige lidt bekymret.

En af mine venner havde vidst egentlig også problemer med mug sidste år, potten var næsten blevet helt grøn hen mod slutningen. Men må lige se nærmere på det atamon der, kunne godt lyde lovende.

Jeg takker mange gange for de hurtige svar, BisMann og Opis :tnx:

Junior medlem

2timegrow jeg døjer med det samme problem som dig kan du sige mig om atamonkuren havde nogen effekt ??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]