Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 07:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mexico
Hej ligger lige nogle billeder ind af et grow som jeg har haft kørende under en 250 watts hps.
Growet er bestående af 2 dejlige white widows og en Sativa fra Ghana Jahwis Joy, vi har imidlertid høstet en skunk 1, som også vil være nogle billeder af,
Ris/ros ville være nice da det stadig er vores første grow men føler vi er godt og grundigt stabile ind og for grow hobby'en ^^

Dejlige white widows!
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

En dejlig white widow igen, som vi bare har valgt at toppe

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jahwis Joy og skunk 1 og lidt random
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Junior medlem

Det er sgu da også nogle seriøse planter du har fået dig der!

Jeg går igang med scrog så snart denne omgang er færdig. Det var bare for at "køre skabet til" hehe.

Junior medlem

ser sgu godt ud.
glæder mig til at komme igang med 2 stærke sativa planter (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg står selv på kanten til at skulle begynde mit første grow, men mangler at få et par småting på plads.

Jeg ligger lidt og svæver mellem om jeg skal have anskaffet mig en 250w HPS eller om jeg skal bide i det sure æble og købe en 400w.
Hvad synes du om dit udbytte med en 250w? Blev dine planter fine nok i forhold til dine forventninger?
Personligt synes jeg dine planter ser ret imponerende ud, så jeg er lidt roligere hvis det er klaret med en 250w HPS :)

Junior medlem
Brugeravatar

jaforsatan: det må du lige smide en tråd op om når du kommer igang med det :) har du nogle strains i tankerne og er det fra frø eller klon?

sativa: Det er white widow frø fra seedsman, det er en hybrid men stadig 70% sativa, de har vokset godt på trods af lys stress og andet

amendir: Det kommer lidt an på hvor meget plads du har, og hvor mange penge du vil smide efter det. men du kan efter min mening sagtens klare dig med en 250w har selv brugt min hps fra frø selvom en 400w nok er mere optimalt. har stadig ikke høstet mine planter de er i uge 5 af blomstringen på billederne og mangler stadig en måned eller sådan noget så de vokser stadig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Maka skrev:
amendir: Det kommer lidt an på hvor meget plads du har, og hvor mange penge du vil smide efter det. men du kan efter min mening sagtens klare dig med en 250w har selv brugt min hps fra frø selvom en 400w nok er mere optimalt. har stadig ikke høstet mine planter de er i uge 5 af blomstringen på billederne og mangler stadig en måned eller sådan noget så de vokser stadig

Selvfølgelig.
Mit primære problem er varmen en 400w vil generere på min beskedne plads og strømforbruget.
Så jeg hælder mest til en 250w sålænge man kan få ordentlige resultater med det.
Jeg anskaffer et grotelt på lige lidt over en kvadratmeter, så det bliver et sted mellem 4-6 planter jeg kommer til at holde styr på af gangen.

Du skrev bare du havde høstet en skunk #1, så jeg vil da bare gerne vide hvad du synes om udbyttet på den, hvis den også stod under din 250w :)

Junior medlem
Brugeravatar

250w lyder fornuftigt. du burde tage og læse http://dcfonline.dk/cf/ hvis du gerne vil gro. der står bla. at omkring 20000 lumen per kvadrat meter er optimalt, også vidt jeg husker er der omkring en 30000 i en 250w hps + - hvilken producent der har lavet pæren

Min skunk#1 plante var hæmmet fra starten så udbyttet var ikke særligt godt. (en 20g) du kan se nogle billeder af den når jeg finder min kortlæser.. Ellers en meget potent og udholden plante. kan stærkt anbefale den. syntes selv den var bedre end de fleste 120kr's skunk fra christania

Junior medlem
Brugeravatar

der kommer formegentlig nok nye billeder af et næsten pure indica grow

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tro mig, jeg har læst den groguide fra ende til anden mindst ti gange. Jeg glæder mig så forfærdeligt meget til at begynde, så jeg stiller min sult med en masse information :)
Han bliver bare konstant ved med at foreslå 400w HPS som minimum, så jeg blev sgu lidt i tvivl. For hvis jeg fik et kongerige til forskel, så ville det da have været ærgeligt at spare på lampen.

Men tak tak. Jeg nærmer mig langsomt dagen hvor mit eget grow skal starte :)
Hvilket i øvrigt også bliver Skunk #1. Jeg regner med sensi seeds' frø, men hvis du har en anden anbefaling er jeg lutter ører :)

Junior medlem
Brugeravatar

sensi seeds skunk 1 er en formidabel plante ! kan som sagt stærk anbefales

Junior medlem

Maka skrev:
jaforsatan: det må du lige smide en tråd op om når du kommer igang med det :) har du nogle strains i tankerne og er det fra frø eller klon?

Ja det skal jeg skam nok :) Jeg har lidt forskelligt i moderskabet. Skunk mix der giver VIRKELIG godt udbytte. Mirre(Sage x Jack Herer), Northern Light, bubblegum eller White Russian. Så kunne godt være jeg nuppede et par kloner fra dem og satte gang i et SCROG grow.

Ellers har jeg nogle Jack Herer og Mako Haze frø liggende. Så der er rigeligt med valg muligheder. :) Bliver nok skunk mix'et og white Russian i første omgang. Måske Skunks mix alene. Så kan jeg jo starte et frø grow med Jack Herer og Mako Haze, for at finde et par gode mødre, bagefter scrog grow'et :)

Junior medlem

Amendir skrev:
Tro mig, jeg har læst den groguide fra ende til anden mindst ti gange. Jeg glæder mig så forfærdeligt meget til at begynde, så jeg stiller min sult med en masse information :)
Han bliver bare konstant ved med at foreslå 400w HPS som minimum, så jeg blev sgu lidt i tvivl. For hvis jeg fik et kongerige til forskel, så ville det da have været ærgeligt at spare på lampen.

Jeg køre selv med en 200 watt CFL... og får FINT udbytte! Det er ikke lampen der klare det alene. Luft gennemstrømningen i skabet skal også være iorden. Og Mylar på siderne af skabet gør underværker!

Desuden ligger temperaturen i mit skab konstant på 27 grader. Har ingen problemer med at holde den nede. Dvs mindre brandfare, og der blir ikke så hurtig en fed duft af SKUNK! Bor i en boligblok med en politimand som nabo, så man må være forsigtig. Men det kan slet ikke lugtes, selvom jeg køre uden kul-filter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah - jeg har nu bare lyst til at oppe mit grow til at køre med 250w HPS som minimum. Det skulle give en del mere, kan jeg forstå :)

Luftgennemstrømningen har jeg næsten styr på. Jeg skal lige ha' fundet ud af hvordan det spiller i forhold til mit grotelt - der i øvrigt er beklædt med mylar.
Lyder da ret fint du kan køre uden kulfilter... Jeg tør bare ikke satse på det! Jeg er så paranoid overfor at en eller anden forstokket, konservativ tøs lugter lunten på min gang, og får sat en lille undersøgelse i gang.
Så hvis et filter på et par hundrede kroner kan afhjælpe det, ja så er jeg en glad mand :)

Junior medlem

Jaja de snæversynede er der mange af ;)

Jojo du får da mere ud af planterne, men det nytter ikke noget at banke en 400-600 watts pære ind hvis der bliver for vamt, så dør planterne og der er brandfar. Du skal mindst have en 400 watts lampe 40 cm over planterne. Så kan du jo regne lidt på det og se om der er plads til 1.20-1½ meter plante derinde under.

Jeg skal også have en 600 watts pære inden så længe, men lige nu er jeg ganske godt tilfreds med min 200watts pære. det køre bare og koster meget lidt i strøm! Jeg ryger heller ikke selv(max 2-3 gange om året), så der er ikke den store grund til at upgrade mit skab lige pt :)

Jeg har mulighed for at skrue op og ned for ind og udsugning som det passer mig. Det er en luksus du bør anskaffe dig, så har du også nememre ved at styre temperaturen og få den stabil i skabt. (køre med 3 vådrums ventilatore)

Junior medlem
Brugeravatar

Det ligner mine udendørs big bud.. Men smagen gør foreskellen...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey Maka, det ser sgu godt ud!
Hvordan synes du Jahwi's Joy er at ryge på? Skal snart til at indkøbe frø og vil gerne have en ren sativa der er så psychedelisk som muligt, kan ikke finde ud af om jeg skal vælge en thailandsk eller afrikansk variant. Har også haft lidt kig på Thai x C99.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jaforsatan skrev:
Jaja de snæversynede er der mange af ;)

Jojo du får da mere ud af planterne, men det nytter ikke noget at banke en 400-600 watts pære ind hvis der bliver for vamt, så dør planterne og der er brandfar. Du skal mindst have en 400 watts lampe 40 cm over planterne. Så kan du jo regne lidt på det og se om der er plads til 1.20-1½ meter plante derinde under.

Jeg skal også have en 600 watts pære inden så længe, men lige nu er jeg ganske godt tilfreds med min 200watts pære. det køre bare og koster meget lidt i strøm! Jeg ryger heller ikke selv(max 2-3 gange om året), så der er ikke den store grund til at upgrade mit skab lige pt :)

Jeg har mulighed for at skrue op og ned for ind og udsugning som det passer mig. Det er en luksus du bør anskaffe dig, så har du også nememre ved at styre temperaturen og få den stabil i skabt. (køre med 3 vådrums ventilatore)

Jeg har lige netop i dag fået 100% styr på mit udluftningssystem :)
Så den er også i vinkel nu. Og ja, jeg regner også stærkt med at have termometer i rummet plus en fan control.

Og bare rolig, jeg har skam styr på hvad jeg laver. Jeg mangler bare selve udbytteerfaringen pr. watt, hvis du forstår, haha.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
Er du gal det ser godt ud!

thumbs up! (:

Junior medlem

Citat:
Jeg har lige netop i dag fået 100% styr på mit udluftningssystem :)
Så den er også i vinkel nu. Og ja, jeg regner også stærkt med at have termometer i rummet plus en fan control.

Og bare rolig, jeg har skam styr på hvad jeg laver. Jeg mangler bare selve udbytteerfaringen pr. watt, hvis du forstår, haha.

Yeees :) Super.
Ville også bare frem til at der skal være styr på hele setup'et før du får noget ud af alle dine watt :)

Junior medlem
Brugeravatar

kenneth : tak tak

jim fear: har kun røget en smagsprøve ind til videre, som var hurtigtørret i en mikrobølgeovn så det er lidt svært at sige. men basket blev jeg :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]