Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 10:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tørring
Junior medlem

Hej

Hvis jeg skal have tørret nogle topskud, kan der så ske noget hvis jeg bare ligger dem på en avis i bunden af groskabet(altså et godt stykke under pæren)? Eller vil det formindske effekten af thc´en?

Jeg har en 400W HPS pære.

På forhånd tak for svar :)

Titel: Re: Tørring
Moderator
Brugeravatar

Kommer jo an på temperaturen og fugtigheden i dit skab, og om der kommer lys ned i bunden. Normalt siger man at det skal tørre mørkt, køligt og tørt. Jeg synes ikke det virker som det oplagte sted umiddelbart.

Medlem

Varme, lys og fugtighed nedbryder alle THC, så dit groskab er nok et af de dårligste steder at tørre dine buds :)

Junior medlem

Tak for det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
heey (:

du kan tage en skotøjsæske.

Medlem

Jeg hiver lige fat i denne tråd igen, da jeg snart skal til at tørre resultatet af mine første Lowryders.

Jeg har valget mellem at hænge planterne på mit loftrum, hvor jeg er nervøs for at naboerne opdager det pga. lugten, og så at lægge det i en skotøjsæske i mit klædeskab. Hvad vil være bedst for mit røg? Er der andre, bedre måder at tørre det på, som jeg bør overveje nu hvor jeg bor i lejlighed?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Paggee skrev:
Jeg hiver lige fat i denne tråd igen, da jeg snart skal til at tørre resultatet af mine første Lowryders.

Jeg har valget mellem at hænge planterne på mit loftrum, hvor jeg er nervøs for at naboerne opdager det pga. lugten, og så at lægge det i en skotøjsæske i mit klædeskab. Hvad vil være bedst for mit røg? Er der andre, bedre måder at tørre det på, som jeg bør overveje nu hvor jeg bor i lejlighed?

Hvor meget materiale snakker vi om du skal have tørret ?

gætter på det ikke er det helt store ?

Havde bygget en lille boks med en udsugning med kulfilter på så kan du altid tørre dit materiale og være fuldstændig ligeglad med lugten for der er ingen =)

Medlem

Gartnersvinet skrev:
Paggee skrev:

Hvor meget materiale snakker vi om du skal have tørret ?

gætter på det ikke er det helt store ?

Havde bygget en lille boks med en udsugning med kulfilter på så kan du altid tørre dit materiale og være fuldstændig ligeglad med lugten for der er ingen =)

Det drejer sig om materialet fra en enkelt Lowryder - så ca. 10 gram i sidste ende. En boks med udsugning og kulfilter kommer til at koste, og jeg vil helst ikke betale for det, da det som sagt drejer sig om en enkelt plante.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Haha, dine naboer opdager nok næppe dine 10 gram pot :D
Du skal jo have 100 gange så meget hvis det skal lugte i hele lejlighedskomplekset, no worries makker.

Medlem

TheRagingPussy skrev:
Haha, dine naboer opdager nok næppe dine 10 gram pot :D
Du skal jo have 100 gange så meget hvis det skal lugte i hele lejlighedskomplekset, no worries makker.

Det er bare fordi min ene plante kan få hele lejligheden til at lugte... Og mit loftrum på 4m2 ligger lige ud til alle andres og til tørreloftet. Er du stadig 100% sikker på at de ikke kan lugte noget? :) Jeg håber det da, men jeg er ikke helt overbevist.

EDIT: Mangler stadig svar på, hvad det er den bedste måde at tørre det på, uanset mine naboer?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Paggee skrev:
EDIT: Mangler stadig svar på, hvad det er den bedste måde at tørre det på, uanset mine naboer?

Nedenstående tal kan guide dig til en vellykket tørring :wink:

Ideel temperatur er 18-24°C og en relativ fugtighed på 45-55%!

Temperatur <18°C resulterer i langsom tørring med fare for hurtig stigning luftfugtighed.
Fugtighed >80% forlænger tørretiden og øger samtidig risikoen for bud-mold.
Temp. >24°C tørrer planten for hurtigt samtidig med, at luftfugtigheden let kan passere de 50-55%.
Temp. >29°C tørrer planten så hurtigt, at smagen kan blive harsk.
Fugtighed <30-40% resulterer i for hurtig tørring og en klam "grøn" smag da klorofylen ikke når at blive nedbrudt.
Endvidere kan en hurtig tørring ende med, at smag og duft forsvinder.

Ref.: MARIJUANA Horticulture THE INDOOR/OUTDOOR MEDICAL Grower´s Bible.

Undgå endvidere al form for lys ved opbevaringen!!!

Medlem

Perfekt, tak for det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]