Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Som nybegynder har jeg startet mit grow i spande på 12 - 15 L. jeg startede med at vande ovenfra men er nu begyndt at vande nede fra - altså sætte spandene op i en balje som jeg gir et skvat bio groi og fylder vand i. de får lov at trække 20min hver,

jeg begyndte at vande nede fra pga en smugle overvanding, og tanken om at rødderne skal have mere luft.

Men nu kan jeg ikke se og mærke når der er tørke? jeg kan jo sagtens stikke en finger i ovenfra men de forste 7-10 cm er næsten tørt. jeg kan mærke en anelse fugt på fingeren...

hvor ofte skal jeg så vande?

de 3 største er mellem 70 og 80 cm høje og 2 mdr gamle.
de kører vegativt under 600w 18/6 timer.

MVH CHristian

Medlem
Brugeravatar

kig på bladene, når de begynder at hænge er det tid til at vande...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så skal du lære at kende forskel på dine plante spande,når de er fulde af vand(lige efter du har vandet) og når de er så tørre at de underste blade begynder at hænge lidt,når de skal de have vand.Dette er nu kun indtil du kender vægt forholdende.Generelt skal du prøve at vande lige inden planterne når det stadie hvor de underste blade begynder at hænge lidt.Det er ikke så godt for planten at lade den gå så længe uden vand.
Jeg kan i den grad anbefale hydro,så er du ude over alle problemer med vanding.Hvis jeg havde vist HVOR nemt det er,var jeg startet meget tidligere end jeg gjorde med hydro.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]