Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 12:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy´s

Jeg vil lave mit eget lille outgrow her i år med skunk. Jeg har læst rundt på diverse hjemmesider, men aldrig fået noget konkret information om blandingen af jord eller gødning.
Jeg regner med at plante mine frø i potter, så de nemt kan flyttes hvis det bliver et problem.

Jord:
Jeg regner med at bruge 50% pottemuld, kolort (hvis det vil gøre nytte) ellers ved jeg ikke hvad ville være godt?

Gødning:
Jeg har læst at man skal bruge 3 forskellige slags gødninger? Én til start, én til væksten og én til bloom? Ret mig hvis jeg er forkert på den.
Hvis der var noget billigt gødning, hvor man får fuld udnyttelse af sine frø ville det være dejligt hvis i nævnte det.

Ellers hvis i har andet brugbar viden ang. outgrow ville det være dejligt, hvis i gad dele det med mig.

//unk

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Fin jordblanding tror jeg. Muldjord 50 % 25 % sand og % småsten eller leca nødder. Med gødning kan du nøjes med en billig blomstergødning fra netto som jeg har set lækre skunkplanter klare sig fint med. Du behøver ikke at gøre det hele alt for indviklet da det er dit første grow. Hvis det grundlæggende er på plads og med lidt held, får du dig noget dejlig skunk. det lader til at du har nogenlunde styr på det :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg høstede igår én enkelt plante. Den har groet i 80% pottejord (med ekstra næring tilsat) og 20% leca nødder. Efter 1-2 ugers tid begyndte jeg at give den ganske normal gødning, præcis som TheRagingPussy (!) nævner. Den groede i et rimelig lille skab så højden blev ikke til så meget, men du kan se resultatet her:

Billede

Billede

FYI så er det en Hindu Kush Skunk x Lowryder F2 (et kryds jeg fik lavet ved et tilfælde ^^) og som du kan se skal der ikke så meget fancy tingeltangel til. Lortet skal nok gro så længe det bare står i noget jord :D

God sæson til alle!

Senest rettet af Dingler 16 mar 2009 22:44, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Pas på med at blande kolort i starten, hvis du gør skal det i hvert fald blandes op, alt for stærk gødning at spirer frøende i, ellers.
Canna eller Biobizz er gode eksempler på billig, god gødning, her skal du købe Bloom og Grow, evt. kan du spare Grow-gødning væk, og nøjes med en normalt NPK gødning.

Medlem

Tak for de hurtige svar. Vil det være bedst at forspirre frøene i et vådt stykke toiletrulle? Eller skal det bare proppes ned når tiden kommer til det?

Moderator
Brugeravatar

Forspirring i vådt toiletrulle er klart at fortrække imo. Man har overblik over hvilke frø der bliver til noget, man er rimeligt sikker på at de frø, der er spirret kommer op af jorden. Jeg tror spirringsprocenten er højere ved forspirring.

Medlem

Super. Så bliver det da starten på det! Hvor er det muligt at købe Canna eller Biobizz?

Moderator
Brugeravatar

Netforhandlere, vi må ikke linke til head/growshops men hvis du bruger google finder du hurtigt nogle stykker.

Medlem

Tak for det.

Medlem

Jeg kommer lige med et spørgsmål til.
Hvilken skunk sort vil være bedst til det danske klima? Det skal være god og potent skunk.

Medlem
Brugeravatar

il helt klar foreslå dig en sort der kaldes "Early Skunk". Som du sikkert ved må jeg ikke hotlinke dig til produkter, men der findes masser forhandlere af den (også danske) så den skulle være til at finde. Den er specielt udviklet til outdoor growers i norden. Her er et relevant udsnit af den info der er omkring den:

It wasn’t so long ago that outdoor growers with short summers were unable to grow Skunks and other powerful hybrids to their full potential. To avoid poor weather at the end of outdoor season (which could cause fungus problems in extra-dense Skunk buds) growers in cool-climates were usually forced to harvest their most exotic plants before flowering reached its peak.

Early Skunk was created to address this problem, and has been providing northern growers with the perfect solution to their dilemma ever since. The influence of the Pearl parent allows Early Skunk to finish weeks earlier than Skunk#1 and greatly increases the strain’s resistance to mould and fungus.

Havde selv et grow af den sidste år, og var fuldt ud tilfreds!

Medlem

Super Dingler! Er det muligt du kan fortælle hvor mange gram skunk denne plante kan give, hvis den bliver passet i hoved og røv?

Medlem
Brugeravatar

Dette er hvad jeg kunne finde fra forhandlerens side:

Flowering: October 1

Height: 200-300 cm

Yield: up to 500 gr

Som du kan se kan man altså få ekstremt meget ud af den iforhold til mange andre sorter, men det afhænger selvfølgelig altid af forholdene.

Held og lykke med det m8!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
TheRagingPussy skrev:
Fin jordblanding tror jeg. Muldjord 50 % 25 % sand og % småsten eller leca nødder. Med gødning kan du nøjes med en billig blomstergødning fra netto som jeg har set lækre skunkplanter klare sig fint med. Du behøver ikke at gøre det hele alt for indviklet da det er dit første grow. Hvis det grundlæggende er på plads og med lidt held, får du dig noget dejlig skunk. det lader til at du har nogenlunde styr på det :)

har tilfældigvis en billig gødning fra netto til at stå, men der står det er til udendørs brug, kán det også bruges til indegrows_?

Medlem
Brugeravatar

extanor skrev:
har tilfældigvis en billig gødning fra netto til at stå, men der står det er til udendørs brug, kán det også bruges til indegrows_?

Tror du skal bruge mindre end den viste koncentration hvis det er til indebrug. Ved udebrug bliver gødningen fordelt på et noget størrer areal jord og det bliver også udvasket af regn o.lign. Så hvis du vil bruge det vil jeg foreslå dig at bruge noget mindre end det der står på etiketten. Hellere for lidt gødning end for meget, er en god hovedregl

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Dingler skrev:
extanor skrev:

Tror du skal bruge mindre end den viste koncentration hvis det er til indebrug. Ved udebrug bliver gødningen fordelt på et noget størrer areal jord og det bliver også udvasket af regn o.lign. Så hvis du vil bruge det vil jeg foreslå dig at bruge noget mindre end det der står på etiketten. Hellere for lidt gødning end for meget, er en god hovedregl

ja okay, tak for hjælpen :) det er blomster gødning, regner med at sætte mine planter i blomst om et par uger så kan de´t gå at begynde at gi dem det nu ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]