Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 12:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hey der ude
tænkte på om der var andre strains der bliver nogen lunde samme højde som lowryder ? har kun plads til nogle der ik blir over 70 cm høje ihvertfald:)
havde tænkt mig at købe lowryder splejset med ak47 men de er udsolgt alle steder, så må jo finde noget andet. men det skal være feminized har ik plads til at spilde tid på hanner hvis man kan sige det sådan :)

behøver jeg både bloom + grow pære eller det der nok bare med en bloom ? de skulle jo gå i blomst efter en 14 dages tid? så det vel spild at købe en grow os til bare de 14 dage eller det mig der har misforstået noget?

//trippolai

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nu er jeg ikke så meget inde i cannabis dyrkning, men jeg vil da gå ud fra at hvis man gir den noget til at gro af før den går i blomst, vil du også få mere ud af planten, så jeg ville ikke skorte på grow gødningen hvis det var mig ;)

Medlem

har skam tænkt mig osse at bruge gødning :D men forstår ik hvis du mener med skorte på grow gødningen

Moderator
Brugeravatar

Hvis du køber en HPS kan den bruges igennem hele forløbet, men bedst beregnet til blomstringsperioden.

Nu du har indendørs setup, så vil det imo. være en skam at blande ruderalis gener ind i growet. Køb i stedet en sort du synes er fin, som ikke er autoblomstrene, og giv den 12 timers lys, 12 timers mørke i døgnet, enten fra start af, eller efter 1-3 uger. Før dét skal du naturligvis give dem en 18 timers lys, 18 timers mørke i døgnet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan stort set dyrke alle strains med kun 70 cm. i højden, dog bør man holde sig fra rene sativaer.
Du kan helt springe vækst perioden over og starte dem op i 12/12 lys - det giver små planter.
Størrelsen på potterne er også med til at bestemme størrelsen på hvor stor planten kan blive. Andre metoder som nedbinding og topning kan også holde planten nede. Sidst med ikke mindst så gå efter nogle indica strains med kort blomstrings periode. Visse indica strains er færdige med at blomstre på 7-8 uger (f.eks Top44) så hvis man starter i 12/12 så er de næsten lige så hurtige som Lowryders.
SOG (SeaOfGreen) dyrkning kan også udrette mirakler i små skabe - især med en 250W HPS.
Husk at frisk luft er lige så vigtigt som lyset især i små skabe.

Medlem

okay tak det vidste jeg ikke. mit skab mål er : 60 i længden 50 i breden og 85 i højden det var hvad jeg kunne finde materialer til og havde plads til heh, har tænkt mig at dyrke i 3.6 liters 4kantede potter, det er vel meget passende :) men det gav mig lige pludselig en masse muligheder tror jeg vil lede videre efter et strain der passer mig rigtig godt ,og gå væk fra lowryderne

Medlem

noget jeg godt kunne tænke mig at dyrke er Mazari Skunk det skulle da være indica :) og dem kan jeg sagtens gro i min grow boks ? eller

Dedikeret medlem
Brugeravatar

trippolai skrev:
noget jeg godt kunne tænke mig at dyrke er Mazari Skunk det skulle da være indica :) og dem kan jeg sagtens gro i min grow boks ? eller

Ja det kan du sagtens - giv den 7-10 dages vækst før du sætter dem i blomst.
Husk at melde tilbage på dit projekt, det er altid spændende at følge minigrows.

Medlem

deet skal jeg skam nok gøre men tror jeg opretter en ny tråd når det hele er klar :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]