Hej Alle!
System: Hydroponisk og jord, 600W...
Planterne står på en bakke med 3-4cm pumpe-iltet vand. De står bare der, i deres små spagnum potter. De skyder lidt rødder ud igennem, men ikke det helt store.
Ved siden af står et par andre i potter m jord...
Dem i vand bliver lidt gule i det, og laver lidt mindre blomster... Generelt flere gode, men det er dem i jord der har de største...
Dem i jord er grønnere, sundere... De får den samme gødning og lign., hydro får bare lidt mere, og en lidt laver ph...
Jeg ved ikke hvad problemet er! Hvor mange gange stærkere kan min blanding være til hydro end den til jord? -Tænker at det gule skyldes N mangel i min bloom gødning fra METROP 10-20-40, men jeg ved jo ikke om det bare er nute lock fordi jeg giver dem i vand for meget?
Har kørt med en ec på under 1, og er nu oppe på over 1... Men er EC det samme fra gødning til gødning? Kunne man ikke forestille sig at en ec 2 ved 1 gødning var ligså god som ec 3 af en anden gødning? Den højeste ec værdi der står opgivet på flasken er 0.9 ved 100ml/100l.... Bør man holde sig under den højeste angivet værdi? -For mange steder, inkl herinde, kan man læse om en meget højere ec...
For ellers burde jeg vel bare give den gas med metropen, og blande mindst 1.5ml gødning pr liter. plus 0.8 ml bloom plus de normale 2.0 ml minus kalk.... (fosforsyre)
Giver i jeres hydro planter dobbelt så stærk gødning, eller mere, sammenlignet med jord?
|