Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej Alle!

System: Hydroponisk og jord, 600W...

Planterne står på en bakke med 3-4cm pumpe-iltet vand. De står bare der, i deres små spagnum potter.
De skyder lidt rødder ud igennem, men ikke det helt store.

Ved siden af står et par andre i potter m jord...

Dem i vand bliver lidt gule i det, og laver lidt mindre blomster... Generelt flere gode, men det er dem i jord der har de største...

Dem i jord er grønnere, sundere... De får den samme gødning og lign., hydro får bare lidt mere, og en lidt laver ph...

Jeg ved ikke hvad problemet er! Hvor mange gange stærkere kan min blanding være til hydro end den til jord? -Tænker at det gule skyldes N mangel i min bloom gødning fra METROP 10-20-40, men jeg ved jo ikke om det bare er nute lock fordi jeg giver dem i vand for meget?

Har kørt med en ec på under 1, og er nu oppe på over 1... Men er EC det samme fra gødning til gødning?
Kunne man ikke forestille sig at en ec 2 ved 1 gødning var ligså god som ec 3 af en anden gødning? Den højeste ec værdi der står opgivet på flasken er 0.9 ved 100ml/100l.... Bør man holde sig under den højeste angivet værdi? -For mange steder, inkl herinde, kan man læse om en meget højere ec...

For ellers burde jeg vel bare give den gas med metropen, og blande mindst 1.5ml gødning pr liter. plus 0.8 ml bloom plus de normale 2.0 ml minus kalk.... (fosforsyre)

Giver i jeres hydro planter dobbelt så stærk gødning, eller mere, sammenlignet med jord?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Altså de fleste gøgningsmærker foreslår, at i jord skal der bruges halv styrke i forhold til hydro....

Medlem

Geografisk sted: Århus
Men når der står under vejledningen at den er velegnet til både hydro og jord... Der står derimod ikke noget om dosering... En bekendt satte mig bare igang med 0.8 ml / 1 liter vand til jord... Det lader til at virke udemærket til jord, men det giver mig mangler ved hydro... ergo gøder jeg mere og mere i hydro, men får stadigt flere eller mere udprægede mangel symptomer... Helt gule blade... Det viser sig både på store og små blade...

Skifter mit vand 2 gange om ugen, blander kun ca 4-5 liter ad gangen...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]