Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen, jeg har nogle spørgsmål til at hjælpe med forberedelserne til det udegrow der gerne skulle blive en succes i år!

Vi har planlagt at vi skal have lowryders, de skulle være nemme når det er første gang man dyrker, og fordi de er max 9 uger om at nå til høststadiet. Så snart vejret er til det, ( hvornår kan man egentlig starte med at dyrke udendørs?) sår vi de 20 frø vi har købt, og så lader vi det bare vokse, så der kommer hanner så vi kan få frø. Efter de planter er færdige, så sår vi igen, denne gang har vi så bare 200 frø istedet for 20 :D

Det skal lige siges, at efter at have læst CF-growguiden mener jeg den hedder, har jeg disse spørgsmål:

Hvis man tager en sæk plantejord, og skærer den over på midten, er det så ikke nok plads til en lowryder?

hvornår kan man egentlig starte med at dyrke udendørs?

Hvilket gødning vil i anbefale, som man kan få fat på i et dansk supermarked (helst, med mindre noget på nettet er meget bedre?) både til vegging stadiet og blomstringensperioden? der skal der jo forskellig slags gødning så vidt jeg har forstået?

Kan vi nå at så 3 gange i sommerperioden, jeg læste et sted at man kan så dem ude så sent som i august, og stadig lade dem blomstre færdigt! :D Hvis det passer, så kan man sagtens få 3 gange blomst i en sommerperiode?

Skal vi bruge lowryder eller er der nogle krydsninger af Lowryder, for eksempel lowryder 2, som vores planter, for at få bedre resultat, eller er de almindelige lowryders nok?

Håber der nogle der kan svare!

Venlig Hilsen Chris

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Vil anbefale dig Canna gødning, som kan købes indland på nettet - god grolyst.

Junior medlem

tak for svaret, har fundet cannagødning på nettet, det dejlig nemt at styre, når der er en gødning til blomstring og en til veg-stadiet! :D

har fundet nogle lowryder #2 frø, de skulle være meget bedre end lowryder #1, men nogle der ved om dette passer? :D

Moderator
Brugeravatar

ChrisW skrev:
Hvis man tager en sæk plantejord, og skærer den over på midten, er det så ikke nok plads til en lowryder?

Jo en 5-6 liter jord burde være fint til en lowryder.

ChrisW skrev:
hvornår kan man egentlig starte med at dyrke udendørs?

Maj/April, evt. lidt før hvis man starter dem op indendørs.

ChrisW skrev:
Kan vi nå at så 3 gange i sommerperioden, jeg læste et sted at man kan så dem ude så sent som i august, og stadig lade dem blomstre færdigt! :D Hvis det passer, så kan man sagtens få 3 gange blomst i en sommerperiode?

Måske kan du nå tre omgange, men ellers er to omgange en mulighed.

ChrisW skrev:
Skal vi bruge lowryder eller er der nogle krydsninger af Lowryder, for eksempel lowryder 2, som vores planter, for at få bedre resultat, eller er de almindelige lowryders nok?

Generelt anser jeg lowryder for lidt en skod sort, jeg ville helt sikkert vælge en anden sort med mindre plads er et problem. 2'eren skulle være bedre, men indeholder jo stadig en del ruderalis, og et mindre udbytte. Om 1'eren er god nok til jer, skal jeg ikke kunne sige.

Junior medlem

tak for svarene Bismann og Kemal! :D

indtil videre ser det jo godt ud, en af grundene til vi valgte lowrider er, at den er meget nem for en førstegangsdyrker :D og hvis vi så har mange planter, vil der jo komme meget udbytte :D!

Medlem

Geografisk sted: Århus
... Jeg har nu ikke haft nogle problemer med arter der ikke var selvblomstrende....

... Ikke nogen som jeg ikke også havde haft med en auto-bloomer....

Hvis ikke plads er et problem, og det er det vel ikke når i vil have mange planter, så
ville jeg ikke specielt anbefale jer at gå efter en low-rider...

Men hvis det er hvad der er, så tag det! Pot er for sejt! ;-)

Junior medlem

vi har valgt lowryder af flere grunde;
1) det er en meget nem sort, der selv går i blomst, og den er anbefalet mange steder som en god begynderstrain.

2) Det skal være forholdsvis stealth så det er jo ret smart med planter der max bliver 50 cm høje, og så er der også mere plads under vores beskyttende skur! :D

Hvis du ikke vil anbefale lowryder, hvad ville du så anbefale?

Og et andet spørgsmål; vi har tænkt os at bruge tagplader af plastic, plastictagplader, for at skabe lidt drivhus effekt for planterne, som står under et skur med det som tag. Det ville da ikke stoppe lyset, planterne ville da stadig få sollys, bare lidt ekstra varme ?

igen, tak for svarene, det er utrolig dejligt med hjælp og svar! :D

Medlem

Normalt gåe alle arter jo selv i blomst! Det er bare os inde-dyrkere der somme tider forhindrer planaten i det, ved at regulere dens lys kunstigt! -Det er nok mere til indedyrk, at den er specielt brugervenlig....
-Men det er ikke fordi jeg har noget jeg specielt vil anbefale... Tænker at hvis de alligevel skal stå i potter, kan i jo holde dem små - uanset arten, - ved at give dem begrænset med jord... I kan jo evt. grave potterne ned, så de bliver endnu lavere...

Hvad er dimensionerne på jeres skur? Og er der vægge? Hvad er gulvet lavet af?

Junior medlem

skurets størrelse er vi ikke enige om endnu, det skal vi ha bygget, så snart vi lige får penge :p

planen var, at vi skulle bruge lowryder, for at det skulle være nemt at få et nogenlunde udbytte, og så har vi også nogle dansk pot frø, som vi skal prøve. Næste år kan vi så prøve med nogle lidt mere krævende sorter, når vi har lært det basale i det her grow :D!

Gulvet i skuret skulle bare være jorden, skuret skal kun være til at beskytte planterne og taget af sådan noget plastic, så der bliver lidt varmere nede hos planterne! :D De er jo i diverse plantesække eller store krukker, så de kan godt flyttes, hvis det bliver nødvendigt :D

Medlem

Jeg synes det hele lyder godt da, men er bare ikke med på hvordan en lowrider er nemmere end andre planter?

-Men ok, jeres beslutning ;-)

-Men jeg anbefaler at gøre så meget ud af jord-blandingen som i kan / orker... Det giver mig mærkbart bedre resultater hvis jeg bruger leca-perlite-vermuculite stads i potterne... MÆRKBART!

Junior medlem

lowryders er nemmere af den simple grund at på 9 uger er de klar! :D dvs vi kan høste et par gange udendørs :D

til det der stads du nævner at putte i potterne, der aner jeg intet om det. Vil prøve at søge lidt rundt og finde noget om det, men tak for tippet, hvis det giver bedre resultater så er der jo ingen grund til at lade være :D!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]