Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 16:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hejsa alle :D

Er ved at spire 3 female afghan kush, og de skal sættes om 10/14 dage!
Men det er mit første hydro (i 16l oxy spande) og jeg regner med at skifte alt vandet 1 gang om ugen ,og så bare toppe op ellers - men kan jeg regne med/bruge det der står bag på flaskerne?

Syntes jeg har hørt det er overdosering...F.eks står der 0.6ml/L til stiklinger med rødder klar til vegge ! som så i f.eks. 10L vand vil give hele 6ml af hver af de 3 (og dette er til vand ifølge dem, ikke jord) :shock:
+ Diamond nectar som siger 2/3 ml/L :?
Ved godt man skal lægge ud med det halve også køre det op osv.

Eller skal man bare bæse på det og måle EC tilsætte det der skal til or at nå en EC f.eks. på 1

Bruger vores små skattebasser virkelig så meget :?:
Men ville bare høre om nogen vidste noget om det?

Hygge alle :peace:

Medlem

Geografisk sted: Århus
Kender problemet.... Gødning kan virke lidt mystisk... Der er mindst ligeså mange meninger som der er producenter....

Min erfaring er, at planterne altid klarer sig og producere billigere end gade-købt røg, nøsten uanset hvor uvidenskabeligt du griber det an... Det er mere et spørgsmål om effektiv udnyttelse af ens penge, synes jeg...

Jeg dyrkede engang en 50g hydro plante på meget uvidenskabeligvis... Det skal nok gå...
Jeg fulgte samme opskrift og dosering som mine jord-planter...

Nu har jeg bedre forhold, incl bedre gødning og iltning.... Iltning er klart det vigtigste!
-Men jeg startede bare på 2/3 dosis, og trappede op til hel på en uges tid... Der var ingen tegn på burn, tværtimod, nu skal jeg overdosere lidt for at følge med!

Men der er flere faktore der spiller ind...

Bare individuelle planters behov og evner, og så at ph værdi og urenheder/mineraler i vandet påvirker hvor let næring kan optages, samt hvor meget de kan tåle...

Men jeg vil sige at det nok skal give fine resultater hvis du starter med halv gas og så trapper op lidt hver gang du vander/topper.... Stop optrapningen og skift vand ved burn-symptomer, og giv dem den sidst kendte sikrer dosis, indtil du kan se de er blevet større... Så kan de måske tag lidt mere igen!

Men hvis du alligevel har måle udstyr, så bare følg de andres instrukser for ec og ph værdi...
Hold dig et sted i midten af de anbefalede tal, hvis der er flere...

-Men jeg vil generelt sige at det r nemmere end man tror... Det skal nok blive godt så længe du ikke presser nogle af værdierne ud i ekstremerne...

Medlem

Takker
Så er jeg lidt mindre nervøs..hehe :wink:

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]