Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 11:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg tænkte på at starte et hjemmedyrk med skunk.. så ville høre om i har nogen anelese for hvad det ville komme til at koste i udstyr, jeg skal ikke have det bedste af det bedste, men det skal være godt :) jeg skal have planter for 1500, så bare udstyret vil jeg have prisen på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Jamen kan du finde en brugt lampe kan du gøre det ret billigt, mit eget grow rum kom til at koste mig 500 kr, Men altså du skal ha en ventilator, en gro lampe med ballast/reflektor, alt afhængig af hvor du vil placere dit grow skal du måske ha lidt plastik til at afskærme det, det er dog nok det billigste, jeg vil mene at en real pris hvis ikk du er så heldig som mig nok er en 1000-1500 kr for at starte dit grow op, der er frøene så ikke tilregnet, men tjek da nogle shops ud på nettet, der er´massere af dem, og dcf har jo også en shop mellem brugerne hvor der´sommetider er nogle gode ting at finde.

Medlem

Cronicsmoker skrev:
Hej, jeg tænkte på at starte et hjemmedyrk med skunk.. så ville høre om i har nogen anelese for hvad det ville komme til at koste i udstyr, jeg skal ikke have det bedste af det bedste, men det skal være godt :) jeg skal have planter for 1500, så bare udstyret vil jeg have prisen på.

Yepper her er hvad jeg ville anbefale (efter megen ærgelse fejlkøb osv.)

Først - dyrk i vand (hydro) Det kan ikke svære sig at fumle med jord, spild af energi på alle måder)
Bedøm dit ´groområde´ hvor stort er det ? F.eks 1 kvadratmeter passer til en 400watt HPS - 600watt lidt mere osv.
Og køb et HPS setup der passer til dit rum.? Men husk ENDELIG at købe en elektronisk/switchable ballast der passer til, så du kan skifte mellem MH pærer til vækst - og HPS til blomstring, det er optimalt. (Har jeg læst hehe)
Så skal du finde et hydro system der passer til dig ? Den er sg idt svær da der er enormt mage måder/systemer!!
Men har selv efter en MEGET grundig gennegang af alle systemerne, fundet ud af at for at være 100% uafhængig at at de står for tæt sammen, er der bedst ,med ego potter - forstået på den måde at hver plante deres egen potte.. så kan de flyttes som du vil! (F.eks Ikon oxy pots - google dem)

400watt HPS med ballast og HPS+MH pærer på ebay + forsendelse ca 180$
Ikon oxy pots = 26£ stk (forsendelse 25£)

Så skal du lige have en del andet udstyr...
PH måler (endelig digital) kan fås på ebay (sendt) til ca 150.- med ph buffer til at kalibrere dem med
EC meter fra TRUNCHEON (sendt) for 210.-
En gødnings sammensætning.. der er mange forskellige - men GHE hae en hvor ale 3 slags er i...Gro-Bloom-Micro
+ der findes en del additiviver du burde overveje sammen med de andre (afhængig af deres fase) = 3/400.-

1 stk udsugning ( skal rykke mindst 230 kubik i timen, før det er ok, men er sf. afhænigt af hvor stor dit rum er? = ca 1.000.-

Du skal sikkert også bruge et aktivt kulfilter til den lækre duft :wink:
Den kan du selv lave af en malerspand m. låg + 5 kg eheim aktivt kul + akvariefiltervat = ca 300.-

Og i sidste ende burde du overveje et grotelt.. de findes i mange størrelser osv. Fik et fra UK på 1*1*1.80 som lige passer til mit sted, for 850.- med fragt.

De fåes vist helt op til 2.5*2.5*2 eller sådan noget!

He he så hvor meget bliver det ca...

Udsugning 1.000.-
Lampe/ballast 1.000.-
4 ikon pots 1.000.-
Telt 850.-
Ph meter 150.-
Ec meter 210.-
Filter 300.-
-------------------
ca 4.500.- så er du garanteret et ok udbytte - de siger at max ca er 1 gram pr watt man dyrker under - 400watt= 400g
Muahaha jeg har lidt vej endnu :cry: men har også kun haft dem i jord (Det SUKS) 7 Top44 gir vel ca 100g tørret
Jae og så nogle frø....helst hunner for ikke at spilde tiden !!? de er dobbelt så dyre (naturligvis)

Det er med porto!!

Håber det kastede lidt lys over sagen :joint:

Hygge og held og lykke :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
spoony skrev:
Cronicsmoker skrev:

Yepper her er hvad jeg ville anbefale (efter megen ærgelse fejlkøb osv.)

Først - dyrk i vand (hydro) Det kan ikke svære sig at fumle med jord, spild af energi på alle måder)
Bedøm dit ´groområde´ hvor stort er det ? F.eks 1 kvadratmeter passer til en 400watt HPS - 600watt lidt mere osv.
Og køb et HPS setup der passer til dit rum.? Men husk ENDELIG at købe en elektronisk/switchable ballast der passer til, så du kan skifte mellem MH pærer til vækst - og HPS til blomstring, det er optimalt. (Har jeg læst hehe)
Så skal du finde et hydro system der passer til dig ? Den er sg idt svær da der er enormt mage måder/systemer!!
Men har selv efter en MEGET grundig gennegang af alle systemerne, fundet ud af at for at være 100% uafhængig at at de står for tæt sammen, er der bedst ,med ego potter - forstået på den måde at hver plante deres egen potte.. så kan de flyttes som du vil! (F.eks Ikon oxy pots - google dem)

400watt HPS med ballast og HPS+MH pærer på ebay + forsendelse ca 180$
Ikon oxy pots = 26£ stk (forsendelse 25£)

Så skal du lige have en del andet udstyr...
PH måler (endelig digital) kan fås på ebay (sendt) til ca 150.- med ph buffer til at kalibrere dem med
EC meter fra TRUNCHEON (sendt) for 210.-
En gødnings sammensætning.. der er mange forskellige - men GHE hae en hvor ale 3 slags er i...Gro-Bloom-Micro
+ der findes en del additiviver du burde overveje sammen med de andre (afhængig af deres fase) = 3/400.-

1 stk udsugning ( skal rykke mindst 230 kubik i timen, før det er ok, men er sf. afhænigt af hvor stor dit rum er? = ca 1.000.-

Du skal sikkert også bruge et aktivt kulfilter til den lækre duft :wink:
Den kan du selv lave af en malerspand m. låg + 5 kg eheim aktivt kul + akvariefiltervat = ca 300.-

Og i sidste ende burde du overveje et grotelt.. de findes i mange størrelser osv. Fik et fra UK på 1*1*1.80 som lige passer til mit sted, for 850.- med fragt.

De fåes vist helt op til 2.5*2.5*2 eller sådan noget!

He he så hvor meget bliver det ca...

Udsugning 1.000.-
Lampe/ballast 1.000.-
4 ikon pots 1.000.-
Telt 850.-
Ph meter 150.-
Ec meter 210.-
Filter 300.-
-------------------
ca 4.500.- så er du garanteret et ok udbytte - de siger at max ca er 1 gram pr watt man dyrker under - 400watt= 400g
Muahaha jeg har lidt vej endnu :cry: men har også kun haft dem i jord (Det SUKS) 7 Top44 gir vel ca 100g tørret
Jae og så nogle frø....helst hunner for ikke at spilde tiden !!? de er dobbelt så dyre (naturligvis)

Det er med porto!!

Håber det kastede lidt lys over sagen :joint:

Hygge og held og lykke :peace:

Lyder meget relevant, men måske også en smule dyrt, desuden tror jeg det ville være bedst at starte i jord, da hydro ihvertfald efter min menning er noget for lidt mere erfarne dyrkere.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Da jeg dyrkede mit 600W jord grow, lavede jeg en plante der bare stod i et glas-krus leca og andre vulcaniserede små sten... Så fyldte jeg bare den samme næring i til der var 33-66% fyldt med vand, Og lod den stå og søbe... Senere satte jeg den i en si med leca, i en lidt større plastik-skål med vand, og tilføjede en bobbler... Lille 4Watts luft-pumpe.... På den samme næring, og med den samme pleje, gav vandplanten ligeså meget som 3-5 jordplanter... Uden at jeg rørte et PH eller ec-meter... Alm Åhus postevand og hornum-plante-næring gav 50g på en lille plante... ca 40cm høj, 30-40cm bred...

Har derfor i dag kun 3 i jord... Resten står simpelthen i vand! Start med at eksperimentere med det samme!
Jeg kan lade planter stå i uiltet vand, og de klarer sig stadig, bare vand standen er ret lav, måske kun 1 cm...
Man sparer alt det bøvl med at hente, bære og blande jord...
Hydroponi er mange ting, og det behøver ikke involvere pumper...

- Og jeg synes bestemt ikke det er svært som sådan... Bare lidt anderledes end mor gjorde det derhjemme!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]