Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej folk! Jeg har ladet damen baby-sitte i et døgnstid, og kommer hjem til en død plante... Ud af ca 10 blomstrende sweeties i den samme store balje vand, er en af dem, midt i det hele, død!

Da jeg kom hjem var ilte-stenen stoppet lidt til, og der var kommet en hinde på overfladen af vandet, og termometeret sladrede om et dyk i temp ned til ca 14 grader mens hun "luftede godt ud"...

Så står der en plante og bare hænger... Ligner en jord plante der ikke får vand, kender i det?

...Det undrer mig bare hvorfor det kun påvirker 1 af dem, ikke? Kan det være random death?

-Har prøvet at stille den til max-tørre, men den ser ikke ud til at blive sundere. Skaden er måske sket!

Er bange for at jeg har ramt den øvre grænse for maks antal levende celler i vand-baljen! (agtigt) og at planterne vil fortsætte med at dø ud, en efter en, efterhånden som de vokser ;-)

-... Kender i det at en plante bare dør, og så var det det?

Medlem

Planten er næsten helt død, men der er et par småblade som ser ud til stadig at være levende...

Jeg har klippet det knasende tørre af, og har sat den lille forkølede dame tilbage i vegge rummet 24/0...
den ligner pis. Håber dog at den kommer sig!

De andre planter klarer sig stadig fint. Det er lidt mærkligt!

Er der virkelig intet at fortælle? Ingen råd fra jer? ;-) Vi er lidt kede!

Moderator
Brugeravatar

står de i samme vand beholder? for ellers kan det jo være så meget, ph-værdi, for meget varme/for lidt vand/dårligt rodsystem, for meget vand=rodne rødder, gødning og lign.

Medlem

ja, de deler alt... fatter det ikke... Men nu er den altså begyndt at skyde lidt igen! Der var kun en lille håndfuld levende småblade tilbage, og alligevel kommer den sig vist...

Medlem

... Jeg har den endnu, og den hænger stadigt på... i neglene! -Men den udvikler sig, og da jeg ser på datoen at det ikke er længe siden jeg startede indlæget, tegner tingene jo godt...

... Men som min kjære moder plejede at sige, så hun engang et stort flot træ, der til trods for at det VAR fældet, stadig skød nye grønne skud i nogen tid...

Så vi må bare vente og se!...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]