Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 17:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

For 2½ uge siden fik jeg et "Purple Bud" frø af en ven. Jeg har spiret det og plantet det i en blanding af blomstermuld og leca-sten. Planten er ikke tilført andet end vand og 24/7 timers lys fra 2 gange 50w 5500k lysstofrør. For et par dage siden begyndte de nederste blade at blive lysere - jeg tænkte straks på overvanding, og lod så vær med at vande i et par dage til jorden var tør.
Nu er problemet blevet mere udtalt, og jeg overvejer nu nitrogenmangel, da årene på bladene stadigvæk er grønne.

Hvad mener i kloge hoveder?
Billede
Billede
Billede

Moderator
Brugeravatar

Mit bud er fosfor mangel, se her under fosfor mangel [url]http://dcfonline.dk/cf/problemer.htm#5.5 Næringsproblemer[/url] beskrivelsen passer godt på din plante, med undtagelse af rødlig stamme, men det behøver den ikke nødvendigvis at have. Den kan også stadig være ramt af overvanding, leca sten ophober jo noget vand, så der skal ikke vandes så tit som uden. Det er i øvrigt ganske normalt at de kimbladene, og evt. de næste par bladsæt ryger med tiden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]