Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 12:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ikon oxy pot
Medlem

Hej alle :P

Jeg vil købe en 3-4 stykker af de her ikon oxy pots, da jeg efter grundig gennemgang af de fleste systemer har indset det er den mest konfigurerbare af dem alle (sæt dem hvor du vil :wink: )
Men kom lige til at tænke på om de skal have en kontrol-enhed også?

Så vidt jeg har læst er det ved udbygning af systemet (3 til en pumpe) der vil kræve en kontrol-enhed også, passer det?

Kan de bare fyldes med vand/gødning når de kommer unden kontrol-enhed også er de klar til boogie eller hvad ?

Billede

Edit: Fandt lidt mere om den - 16L 28cm høj + indvendig billede

EDIT: well mailede forhandleren, og han sagde at det var ´standalone´ pots, så de er klar til boogie uden noget andet!

Billede

Der kommer 3 med posten snart, så hvis nogen vil vide noget, så spørg!

Hygge :peace:

Medlem

er stadig ik helt med, hvad er det der ? :)

Medlem

trippolai skrev:
er stadig ik helt med, hvad er det der ? :)

Hej
Nej det er vel heller ikke lige til at se, fordi der ikke er låg på!
Men det er altså en spand hvor der står en masse stråler af vand ind i.
Med det formål at gi hele rodnettet masser af frisk ilt, hele tiden - forestil dig et låg over med hul i midten til en netpotte!
Den slutter aldeles tæt og lader ingen lys komme ind nogen steder - så hvis f.eks spanden er på 16L så fylder du 12/13 liter i, og der vil være et område med fri luft omkring rødderne og et med vand der bobler med nye iltbobler hele tiden, begge dele elsker planter, det være sig næsten alle? (Jord er fuldstændig udnødvendig og et værre svinere + bøvl med større potter osv + du kan ALDRIG vande tilpas i jord (Du vil ALTID overvande eller undervande) :| Det sørger vand selv for, hele tiden :P

Jeg har aldrig selv set noget ligende, har haft 3/4 dyrk i jord af forskellig art nu, og det er INTET sammenlignet med vækst/størrelse/udbytte i forhold til jord :( Det er et fuckin spild af tid/el/arbejde.

Mine 3 planter efter 14 dage i vegge er koloenorme i forhold hvad jeg er vant til, og det er MEGET nemmere at skifte vand end jord :shock:

2 Afghan kush + 1 top 44 fylder næsten allerede mit groområde på ca 1kvm ud :cheers: Har en 400watt hps/telt/udsugning/og alles der hører til.....

Så lad VÆRE med at tro (tro stinker- viden er alt) at vand er sværere at dyrke i- TVÆRTIMOD meget nemmere :mrgreen:

Men som sagt regnede med det var meget sværere end som så, im a fool - and my own timewaster 8)

Hygge alle :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]