Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Billige Frø
Hvor kan jeg få nogle billige frø? de sider jeg har set indtil videre har der været nogle fuckd priser på op til 400 :shock:
Syntesdet er lidt vildt at give så mange penge for frø, s¨å jeg tænkte på hvor jeg kan få nogle billige frø?

Og hvilken sort er bedst til udendørs grow?

Hpber på nogle gode svar, og tak påforhånd 8) <3

Peace :peace:

Wtf. 10 kroner for 10 frø?:O

Kan det passe?

Senest rettet af Hazhman 03 okt 2008 16:13, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Du får hvad du betaler for, som regl.
Ang dyrkning er det forsent iår, hvis du planlægger et grow

BTW: fjern dit link. det er ikke tilladt at linke til forhandlere. læs regl sættet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det passer med 10kr for 10frø. Det er et tilbud de altid har kørt. Og nej, du får ikke altid hvad du betaler for. Udefrø fra Holland og lignende kan sagtens være elendige til det danske klima. Det KAN lade sig gøre, men du har langt fra sikkerhed for et godt resultat! For et godt resultat, skal man have fat i frø tilvænnet det danske klima, og det har dem du lige har linket til!

okay. Men hvorfor er DCF frøene så billige iforhold til de andre? sutter de eller hvad?

Hurby:
Det er også til næste år jeg har tænkt mig at lave et guerilla grow, eller hva faen det nu hedder:D!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DCF's frøbank modtager frø fra medlemmerne på forummet, som ønsker at andre skal prøve deres sort, til billige penge!!

Man må bukke og neje for dem der ligger tid og energi i at andre kan nyde godt af deres indsats..

Frøene er perfekte til hobbygroweren med ingen eller lidt erfaring!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv og kig lidt på nogen af de forskellige dcf udegrows fra i år. Der er masser af beviser på at deres frø er virkelig gode, Royal Dane er f.eks en virkelig superpot(har den selv). Store fede skud, smurt ind i resin, og så dufter den fantatisk. Kan på det kraftigste anbefales!
Henke´s Lolland og stort set alle Erdput krydsende er også sikre vindere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan da også lige flashe min største plante fra 05:

Billede

Billede

Det er en Dcf Udeskunk, og den var omkring de 2,5-3 meter høj. Jeg har aldrig siden prøvet så heftig ryger som den kastede af sig.

FUCK hvor nice!!

wow, de frø skal bestilles til mit guerilla grow!

Fluffy:
Damn de ser lækkert det der! *sjavler*

Jeg skal have 3 slags frø.
Hvilke 3 skal jeg vælge? den UdeSkunkMix der er jeg ret hooked på

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
fluffy , må man være så flabed at spørge hvor meget den kastede af sig i skud ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, det må man da godt. Mange af skuddene var desværre mugne, da den havde væltet i en storm under sig egen vægt 14 dage før øverste billede. Men tror da nok der var omkring 400g prima tørret skunk.

Hash-Mayn!>> Nu skal du lige huske, at det er mixet for næsten 4 år siden, og det var kun én plante ud af et mix på 10. Men til Guerilla ville jeg nok vælge Royal Dane, Henke´s Lolland, Typhoon, og så lige Udeskunk og Potmixet til en 10´er. Så burde du være dækket godt ind.. :)
Og begynd allerede forberedelser nu, find gode spots på Google Earth, tag ud og kig stederne an, få fat i en masse gødning(hestelort kolort osv). Forberedelserne på stedet man vælger og dyrke dem, er faktisk det vigtigste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal dog siges at jeg aldrig fik målt det efter tørring, alt for meget tid gik med at ryge det.. 8)
Men 400g er vist et meget godt bud, jeg sad 10 timer i træk og trimmede før jeg var bare nogenlunde færdig.. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er der lige et pragteksemplar af en Royal Dane fra i år:

Billede

Ikke min, men guldklumpen´s inde fra Dcf.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dertil kan der tilføjes at duft/smag er helt i top, utrolig kraftig duft efter curring og lækker dansk-pot agtig skunkrus (sativa)

Donationer og alle-skal-have-muligheden-mentalitet gør det så billigti forhold til store kommercielle avlere, men kvaliteten er tit bedre til udendørs dyrkning i Danmark grundet tilvænningen modsat frø fra fx holland. Da det er donationer fra brugere er der ingen garanti for at frøene indeholder top-danske gener, udover at frøene tit er lavet på frø der har vist sig at være gode så det sker sjældent at der er dårlige gener i banken. Hvis det skulle ske opfordres man til at kontakte banken for en løsning

Ikke alle billige ting er dårlige i verden, kun når penge-indkradsning er i højsædet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nemlig rigtigt. Vil man have et super resultat her i DK(udendørs), skal man enten være meget heldig med udenlandske frø, eller købe frø tilvænnet det danske klima. Og der er alligevel et stykke vej fra det hollandske, til det danske klima. Alfa omega er at de frø man bruger, når og begynde blomstring tidligt, og det gør mange sorter indkøbt fra udlandet desværre ikke!

Tusinde tak for svarende! Og god damn den RD ser god ud!!

Skal lige have bekræftet/afkræftet det jeg ved om guerilla grow:

-Find et spot med massere af sol
-Grav et hul i jordbunden og fyld det ud med muljord(?)
-Efter 6-7 uger skal man begynde at gøde jorden, (hvilken gødning? har også hørt noget om leca kugler?)
-Start med at have planten i vindueskammen, og når den så 'titter' frem, så skal man plante den ud(?)

Der kommer sikkert mange flere spørgsmål, men det her var lige hvad jeg kunne huske:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeps, det er overordnet det du skal gøre. Men du må også godt grave noget gødning ned med muldjorden, f.eks heste eller ko møg. Planten skal have omkring 4-5 bladsæt inden du planten den ud, så er den nået til et stadie hvor den er rimelig standhaftig.

Er der ikke noget andet end hestelort jeg kan bruge?:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, alt muligt andet lort. Men du kan ikke bruge flydende gødning, det gør intet andet for jorden end at gøde det straks. Alle former for møg både gør jorden mere løs, sætter gang i mikroorganismer og gøder jorden i lang tid - modsat alt N-P-K gødning. Og både det at der kommer gang i mikroorganismer og jorden bliver mere løs er virkelig godt - specielt for hampplanter som elsker løs velgødet jord!
Men hvis du meget gerne vil slippe for lort, kan du bare lave noget brændenællevand. Virker ligeså godt, men der skal man bare gøde meget tit, i forhold til nedgravet møg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke fået gravet mit bed dybt og tilført møg i år, og det irriterer mig lidt. Den Royal Dane du ser ovenover er lavet på komøg og velgravet jord. Så kan du jo selv vurdere, om det er det lorten værd.. :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]