Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 13:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En hule
Ja nu har jeg så valgt at hive mine planter op af jorden, de er ikke helt færdig blomstret endnu, men jeg var bange for frosten.. jeg hev planterne op igår og fik klippet de største blade af, min ide var at fjerne de største blade og så hænge dem på hoved ned med stilk og det hele da jeg har hørt at thc'en vil løbe ned i topskudene så de skulle blive kraftigere, men det gik lidt i spåner da jeg fandt ud af mit loft var for lavt, det jeg vil høre jer proffer om, er om det er lige så godt at klippe alle blade, grene osv af så jeg kun har ren topskud og så hænger det op, eller om jeg burde finde et andet sted at hænge dem så de hænker som en hel plante på hoved?

på forhånd tak :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Haha THC'en løber ned i budsene? lol

Mange foretrækker at trimme når planterne er friske, det gør også at de tørrer hurtigere da der ikke er så meget vand i dem der skal væk

Trim dem og hæng dem til tørre i nogle dage. Derefter på glas til curring eller hvis du hellere vil lave ekstrakter så tjek dette link:

http://kortlink.dk/4af2

Nu skriver du ikke hvor færdigblomstrede de er, nogen gange er det ikke værd at ryge rent hvis det ikke er helt færdigt, men så kan man lave alt muligt andet sjovt med urten

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En hule
okay, tak for svaret.

så vil jeg gå igang :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Et lille sidespørgsmål til curing. SKAL det være i glas? Er en tætlukket plasticbeholder (tidligere brugt til fødevarer, grundigt vasket), bevaret ved lav temp. ikke godt nok? ...Et alm. syltetøjsglas er nemlig ikke stort nok, og mit forbrug af syltetøj er meget begrænset.:twisted:

Edit: Fandt selv et svar, det vigtigste er at det lukker tæt. Det kunne jeg selvfølgelig have sagt mig selv, men man kan aldrig blære sig nok med "store" mængder hjemmedyrk ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej det skal ikke være i glas, men det er IMO det lækreste. Og så kan man jo også kigge på budsene igennem glasset :)

Jeg kan dog fortælle at de har store lufttætte glas i Ikea til næsten ingen penge

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det med at se på dem er alligevel ikke aktuelt i mere end en time om dagen. Og jeg skal fandme ikke i ikea, så hellere æde en gang rødbeder med syltetøj og taco sauce, for at skaffe glas. eller lokke nogle til at æde det.
Men helt seriøst, er der tale om en smagsforskel i selve urten, eller bare personlig smag om udseende af obevaring?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kommer an på om der stadigvæk sidder lasagne-rester i dine tupperware-boxe

Nu kan der være indtil flere glas med rødbeder nede i ét glas fra Ikea.

Nu ved jeg selvf. ikke hvor meget du har, men hvis man har udehøst skal der altså en del syltetøjsglas i størrelse maxi.

Vil skyde på at der kan ligge 100-200g i sådan et glas uden at budsene bliver mast. Mener det var på 7L med flot helt lufttæt låg

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Skrev før at den var vasket. Og hvis det ikke er tilfældet skal jeg nok tilbagemelde hvordan fetabøttecured homegrow er. Bøtten var på 1,6 kg. netto, da den var med indhold, og den kan udemærket rumme mine omkring 5 små planter, så nøjes med det i denne omgang, så må jeg jo så prøve glas engang til næste år, eller når/hvis jeg får lavet et indegrow.
Og du kan ikke lokke mig i ikea, ikke nu, aldrig nogensinde! Bare fordi man hedder Petter, holder man ikke partout af alt svensk.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis der er noget som helst Ikea skal bruges til, så er det da indkøb af cannabis-beholdere!

Medlem

Geografisk sted: 348 Skridt syd for månen
Undskyld hijack, men når den har hængt nogen dage og buds er puttet i glas, hvor længe skal de så ligge der til det er rygbart? Jeg aner ikke en brik om curring, udover at det skal have luft en gang om dagen( ? )

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Vent gerne 14-28 dage minimum, inden du smager på varen, jo længere det for lov, at tørre/cure, jo bedre bliver det, røg som får lov, at ligge i et år eks. bliver ofte mere gråt i det som tiden går, da klorofyllen forsvinder mere og mere og smager som sagt også langt bedre. Jeg sværger selv til plastbokse, dog nye bokse a la Tupperware fremfor glas, da jeg personligt synes det er bedre, bla. på grund af dårlige oplevelser med glas tørring/curring, vanesag. I en perfekt verden, røg man kun skunk som har tørret/curet i et år plus, men det er svært at overholde i praksis...

MoS :mrgreen:

Medlem

Endnu et spørgsmål fra min side, vil mene det passer ind i denne tråd, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Jeg regner stærkt med at trække nol på alt mit trim, men hvordan tørres det? Skal det bare ligge løst fordelt udover f.eks en plastikpose eller lign?

Moderator
Brugeravatar

Bare det ikke ligger for meget i bunker tørre det ganske fint og hurtigt, jeg har selv tørret trim i en lille skuffe hvor jeg bare smed det ned med noget køkkenrulle for oven og neden, og så kikkede til det engang imellem, så ja, bare fordelt ud over en overflade.

Medlem

BisMann skrev:
Bare det ikke ligger for meget i bunker tørre det ganske fint og hurtigt, jeg har selv tørret trim i en lille skuffe hvor jeg bare smed det ned med noget køkkenrulle for oven og neden, og så kikkede til det engang imellem, så ja, bare fordelt ud over en overflade.

Perfekt, skulle bare lige være sikker, ville være ærgeligt at der gik mug i det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Et fint masket net er genialt til tørring af trim og små skud, man kan endda købe små net, 60-60 og 75-75 cm net med plastfødder til dette formål.

MoS :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]