Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 13:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
hej folkens :)

tænkte det var på tide at få lavet en tråd med mine fine små.

jeg har måttet udbygge med et fint nyt, lille drivhus i år, eftersom at farmand pludselig blev opsat på at dyrke tomater og agurker osv. pladder! men nu har jeg mit eget lille 2 x 3 m drivhus, og det var tilmed gratis! :D nå, men drivhuset skal naturligvis bruges til mine små cannabisser. sådan ser det ud:

Billede

jeg havde flere store planter tidligere, men jeg måtte sortere uheldigt mange fra som hanner eller herma. (øv!)
jeg har 4 rigtig pæne damer stående derinde nu, og de har blomstret nogen uger efterhånden, skal ikke kunne sige præcis hvor længe men der er i hvert fald stadig længe til høst. forældrene er 2 ukendte danske pot-planter(mødrene) og 5 ukendte danske skunk hanner. hvordan der lige akkurat er blevet befrugtet på kryds og tværs aner jeg ikke, men det er er egen avl! :D

Billede

Billede

Billede

Billede

herunder er et par topskud en smule tættere på. masser af små buds der nok skal gro en del endnu :D
Billede

Billede

Billede

Billede

og til sidst, har jeg for nylig startet et nyt sæt af henholdsvis hindu kush skunk (9 stks i de grønne potter) og 5 white shark (feminized). det er måske nok et sent tidspunkt at starte dem, men nu har jeg både drivhus og en 400 w hps hvis det skulle gå helt galt. såh, for erfaringens og hobbyens skyld :mrgreen:

Billede

tråden vil blive løbende opdateret til og med ryger-rapport :joint:

alt godt, ganja-man
ps skal nok rette de billeder som vender forkert senere, gad bare ikke at fedte med mere photobucket nu.

Moderator
Brugeravatar

Thumbs up, skal nok blive rigtig juicy senere på sæsonen! Du forlænger jo også sæsonen ved at have drivhus til at holde temperaturen over frysepunktet, så vil godt tro de små kan blive færdige, men hvis du regner med at smide dem under HPS'en så ville jeg gøre det før de går i blomst så de kan få lov at vegge lidt længere tid.

Medlem
Brugeravatar

noget af det gode ved at drivhuset er småt er, at overfladearealet er relativ stort i forhold til rumfanget(kubik). derfor bliver temperaturen også en smule højere, og sæsonen en anelse yderligere forlænget :)
så nej, jeg regner ikke med at smide dem under hps'en, gør det kun hvis vinteren melder sig tidligt eller planterne af en eller anden grund ikke kan få nosset sig færdige. det er min baghånds løsning ;) én 400 w hps-pære er vist heller ikke heelt nok til 14 planter, men man må jo gå ud fra at nogle bliver sorteret fra.

Medlem
Brugeravatar

det ser sku godt ud Ganja-man :gud:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Lækre sager! det må man helt klart sige, dagen jeg flytter hjemmefra begynder jeg fanme også at plante selv :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
ser rigtigt fedt ud. savner også at dyrke sådan RIGTIGT!! har kun et par planter selv.

:rocking:

Medlem
Brugeravatar

mange tak for de pæne ord :)

men så er det vist også tid til en update...

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

og så de små til sidst :)

fortsat god dag :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Ser dulme godt ud :P Glæder mig til jeg selv får et drivhus engang:) .. Den aflange form planterne har, er det noget du har gjordt ved at klippe i dem, eller er det selve strainet der gør det?

Medlem
Brugeravatar

den ''aflange'' form får topskudet mere eller mindre af sig selv, det er egentlig resultatet af en masse mindre buds på korte stængler der gør at de sidder næsten helt inde ved stilken, det får stilken til at ligne ét stort aflangt bud, jo tættere bud'sne sidder og jo kortere stængel, jo mere ligner det.

jeg har beskåret planterne efter fjerde bladsæt så de ikke blev så høje, og jeg prøvet at huske så vidt muligt jeg har ku komme til det, at nippe de mindste og nederste blomsterskud væk, så vækst-energien i højere grad kan bruges af de skud med større potentiale :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det ser rigtigt godt ud kammerat. :)
Held og lykke og keep em comin.

Medlem
Brugeravatar

tak skal du ha' :) det er de flotteste planter jeg har dyrket hidtil, og de er i eksplosiv vækst for tiden..

er man lidt opmærksom kan man måske se at der kun er 4 store planter i den øverste post, men 6 i den nederste. det skyldes at jeg oprindeligt havde sorteret 2 hermafroditter fra i et tidligt stadie, men det endte faktisk med at de begge to besluttede sig for at være damer helt igennem :D jeg pillede et par enkelte hanblomster væk, og siden er de faktisk helt holdt op med at lave andet end hunblomster overhovedet! deraf døber jeg den ene mrs. garrison, og den anden kjole-ole.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tågen
Nice planter :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
De ser godt nok lækre ud!
Er man så heldig, at du har gemt en flot han og lave lidt frø med? :P

Medlem
Brugeravatar

nej desværre :(

jeg havde gemt en, men den viste sig at være herma, og siden skiftede den helt over til hunplante og står nu blandt de andre damer i drivhuset... jeg overvejer at bruger en af de små hindu kush skunk planter hvis altså de når at kunne give pollen før jeg høster de andre. det er bare ærgeligt, for HKS'ene er jo forholdvis indica-dominante, og jeg ville gerne have fortsat den danske sativa-skunk stil.

ellers har jeg stadig en halv bøtte med frø af samme slags som de store, men de er jo ret forskellige eftersom de kommer fra et random kryds mellem to hunner og fem hanner :). men jeg satser på at frøene kan bruges næste år igen selvom de er årgang 06, så vil prøve at forædle lidt videre med dem, så håber på at næste sæson bliver endnu bedre! :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]