Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 15:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: HERLEV
Har kikket i en rigtig god guide på siden her som var lagt ind på et link om alt fra frø til høst men, kunne ikke finde svar på om planter der er uden dørs, godt kan lægges i et rum der er fuldstændigt mørkelagt, og om der så ska være en ventilator så de får noget luft har et skab der er ca 50 cm bred og 1 m høj min plante har masser af plads der inde men er i tvivl om de kan få luft i de 12 timer de ska være der inde ?? håber på svar så jeg kan gøre det så godt som muligt, og få en god plante de er begyndt at blomstre, der ude men der er ikke så mange hvide "hår" endnu selv om de første har været der i en 1 1/2 uges tid

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
hvorfor ikke bare lade den færdigblomstre af sig selv udendørs? den/de bliver jo også en del større under blomstring, kan ikke se hvordan du vil stable dine planter sammen i et skab af den størrelse...
hvis du vil tvinge dem i blomst tidligt med mørkelægning, så kan du bruge nogle sorte skraldesække til at hive ned over, evt. med nogle små huller rundt omkring så fugt og luft har lidt at bevæge sig ud gennem.

Junior medlem

hm oki, men den er begyndt i blomstring men, blomstre de ikke bedre når det er møkt 12 timer?? har mine på en altan og der kommer lys fra gaden af så de får ikke noget mørke, dog svagt lys der, men er det fint ?? min plante har blomstret i ca 1 1/2 uge nu men sys ikke der kommer flere blomster på så troede bare der kom flere når jeg gjorde det på den måde..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
go2hAMP skrev:
hm oki, men den er begyndt i blomstring men, blomstre de ikke bedre når det er møkt 12 timer?? har mine på en altan og der kommer lys fra gaden af så de får ikke noget mørke, dog svagt lys der, men er det fint ?? min plante har blomstret i ca 1 1/2 uge nu men sys ikke der kommer flere blomster på så troede bare der kom flere når jeg gjorde det på den måde..

det ord du leder efter må helt sikkert være skud.

Junior medlem

nej den har fået en del skud og der er de der små fine hår på altså blomster men der er ikke mange af dem på skudene endnu, tror de andre når at skifte farve inden de andre, skud blomstre på den

Dedikeret medlem
Brugeravatar

go2hAMP skrev:
nej den har fået en del skud og der er de der små fine hår på altså blomster men der er ikke mange af dem på skudene endnu, tror de andre når at skifte farve inden de andre, skud blomstre på den

det hedder altså ikke blomster. er jeg næsten sikker på. men det nu også ligemeget. hvad strain er det?

Junior medlem

hm det er sku godt spørgsmål, for kan ikke huske hva strain er :( har læst det et sted men min hukommelse er ikke så god :lol:

Moderator
Brugeravatar

extanor skrev:
det hedder altså ikke blomster. er jeg næsten sikker på. men det nu også ligemeget. hvad strain er det?

Hårene hedder pestiler (Forkert stavet) er støvfangere og er hunplantens blomster.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

go2hAMP skrev:
hm det er sku godt spørgsmål, for kan ikke huske hva strain er :( har læst det et sted men min hukommelse er ikke så god :lol:

hehe kender det godt:D det betyder hvilken sort altså hvilken slags hampplanter det er, der er nemlig forskel på hvor hurtigt de blomstre og sådan.
ahh okay bissman så tog jeg fejl :)

Junior medlem

hehe det ved jeg faktis ikke, har fået frøene af en ven der har dyrket dem i 16 år efterhånden, så de er okay gode frø.. men kender ikke sorten.. så er det de små hår bisman der ska blive røde el en el anden farve ik ??

Moderator
Brugeravatar

Jo i DCF-guiden står der at når 70-80 % af hårene er blevet rødlige eller brunlige (nogle enkelte lilla og orange) så er det høstmodent. Hvis man vil gøre det mere præcist skal man have fat i et 40x loop eller bedre, for at følge modningen af trikomerne (Krystaller der især kommer sidst i blomstringsfacen). Læs http://dcfonline.dk/cf/AZgrow.htm#høst under "hvornår er de klar?"

Junior medlem

ska hele året skifte farve el er det kun i toppen, for de begynder nemli at blive brune nu men kun i toppen, så vil vide om jeg ska vente lidt med at høste el om det er tid nu ?? jeg har bare kikket med mit blotte øje ikke førestørellses glas el noget de er meget hvide men på toppen er de som sagt brune håber der er en der kan hjælpe :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hårene kan snyde en del og det nemmeste/sikreste er at kigge på trichomerne... Som BisMann skriver ^

Ellers kan du sikkert også få afklaret et par mysterier her: hashguiden

Junior medlem

hva er trichomerne?? for jeg forstod på dfc,s hjemmeside at det var hårene man sku kikke på og bilederene

Titel: Trichomer
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Sidder på hårene og skifter farve efterhånden som modningen/blomstringen skrider frem.

MoS :mrgreen:

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
trichromes er de "krystaller" du ser på skudene i blomstringsfasen, eller i hvert fald i slutningen af den. :D

Junior medlem

oki 1000 tak for hjælpen alle sammen nu sku jeg gerne være klædt ordenligt på :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]