Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 13:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg jeg vil til at starte et indegrow med cfl pære og i jord.

Jeg har tænkt mig at benytte en 125w, 200w, eller evt 2 x 125 w cfl pære, både til vegge og blomst. Selvfølgelig 2 forskellige slags lys :)

Mit spørgsmål er så hvilken slags jeg skal dyrke hvis de ikke må blive højere end ca 2 m, men samtidig få størst muligt udbytte?

Både vegge og blomster skab kan laves i 1x1x2 (bxdxh)

er åben både for sativa og indica, bare jeg kan få så meget som muligt :)

Jeg regner med at kunne have 6 - 8 11 L potter i skabet.

På forhånd tak:)

Ps. det er rart der er sådan et lækkert forum hvor man kan søge hjælp blandt ligesindet:)

Håber i vil tage godt i mod en nybegynder som mig:)

God røg Fresh-starter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
2 meter lyder meget højt under CFL. Du skal nok ned på en fjerdedel af det, for at få ordentligt udbytte af lyset. Selvom du selvfølgelig kan have en 2 meter lang stængel uden blade og så lidt i toppen :)

Husk også at der går noget fra i både top og bund, til potter og lampe, samt du skal have lidt plads mellem lampen og planterne, så de ikke bliver svedet.

Omkring sorter vil jeg anbefale dig at shoppe lidt i DCF's frøbank :google: Det er ikke så dyrt og du kan så prøve lidt af hvert og finde ud af hvad der 1) gror bedst hos dig og 2) du bedst kan lide at indtage. Især deres skunkmix synes jeg har givet mig valuta for pengene. Planterne er meget forskellige og kvaliteten er ikke god som hos professionelle avlere, men som "grøn" i faget betyder frøene ikke helt så meget.

God vind!

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Jeg mener ikke at de skal være så høje:)

Jeg ville bare sige at der var plads nok..hehe

Hvilken plante tror du jeg skal dyrke for at få mest ud af mine pære og pladsen hvis jeg vælger at køre med de 2 cfl pære, altså 2 til vegge og 2 til blomst?

Hvad for en sort ville give det bedste afkast?.. selvfølge kan man ikke sige det præcist, men nogle planter må da give mere end andre?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
har læst noget om forskellen mellem indica og sativa? det er to cannabis'familier', og det er forskellige variationer af disse to man bruger til rygning. indica og sativa kan godt krydses med hinanden, og derfor er nogle hybrider måske lidt af det ene og meget af det andet, eller bare en blanding. alt afhængig af hvor du køber dine frø fra giver frøproducenten dig for det meste en beskrivelse af hvad du skal regne med planten giver af udbytte/potents, samt hvilken af de to, sativa eller indica, der er dominerende, og hvor lang tid planten skal blomstre før høst.

der er hundredevis af forskellige sorter, som varriere på forskellige måder, så det er ret svært for os at fortælle dig hvad du skal vælge at dyrke, læs lidt om sativa/indica-forskelle, og søg på nettet på diverse frøbanker og producenter efter lige den plante du selv har lyst at dyrke, det får du meget mere ud af.

nirvana seeds, sensi seeds, white label, osv osv... der er mange forhandlere, du må bare selv finde dem :)

Junior medlem

Hej igen..
Mange tak for svarene..

Jeg er kommet frem til at jeg vil gro nothern light, da jeg syntes at have læst den er okay nem at starte med samt giver et okay afkast..

Jeg overvejer at have en 250W hps til blomst, med mindre i selvfølgelig siger det ville være spild af penge..

Hvor mange planter skal jeg kunne regne med at have i blom under forholdvis 250W og 400W mit skab er 1x1 m2 og kan have 9 11L potter derinde, skal jeg bare smide dem ind eller?..

Jeg har et andet rum til veg, vil i da mene at det er npok med 1 125W cfl til vegge? Rummet her er også 1x1.
Vil gerne køre 2 rum for at kunne høste hurtigst muligt hele tiden..

Og til sidst hvor meget udlufting vil i tro jeg skal have til de lamper?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
fresh-starter skrev:

Hvilken plante tror du jeg skal dyrke for at få mest ud af mine pære og pladsen hvis jeg vælger at køre med de 2 cfl pære, altså 2 til vegge og 2 til blomst?

Hvad for en sort ville give det bedste afkast?.. selvfølge kan man ikke sige det præcist, men nogle planter må da give mere end andre?

jamen der er ikke plads nok til 2 meter høje planter i dit skab som er 2 meter, du skal jo huske at medregne den plads pæren bruger + afstand fra planter og til lys.

Junior medlem

extanor skrev:
fresh-starter skrev:

jamen der er ikke plads nok til 2 meter høje planter i dit skab som er 2 meter, du skal jo huske at medregne den plads pæren bruger + afstand fra planter og til lys.

Jeps er jeg med på, men som jeg skrev oven over, har jeg besluttet mig for at gro Nothern light, og de bliver ikke så høje igen så får intet problem med højden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]